verschil tussen 64 en 128

ligt eraan 64 of 128 wat?

zal wel 64 of 128 stemmig zijn?

Maar kwaliteit van geluidskaart hangt van veel meer dingen af

Re: verschil tussen 64 en 128

Origineel geplaatst door Unic
lijkt me duidelijke vraag.:)
wat is eht verschil tussen een 64 en een 128 geluidksaart?

alvast bedankt

heb nu een 128 inplaats van 64, maar die oude komt stukken beter uit de test?!?!?!?

hmm 128 is twee x 64 maar wat bedoel je met je vraag en welke kaart heb je in je bezit?

Hmmm.... beide niet goed genoeg om lekker muziek op te nemen. IMHO

dit bedoel ik dus.....
128 is twee keer meer dan 64 en dan....?!?!?!?!

is 2x meer beter. Waar heeft dat 64bit en 128bit mee te maken.

ps: dat deze geluidskaart is niks vergeleken een merk kaart, dat weet ik. Tja mijn geldboom vergeten water te geven. hehehe

het is zo'n creative soundblaster audio pci trouwens

Het verschil is 64.....DUHHH

In een ander topic had je het over een AWE64 en AWE128.
Echter bestaat een AWE128 niet, ik neem aan dat je een PCI128 bedoelt.

Het getal slaat op het aantal polyfone-stemmen. (of hoe je het ook schrijft :) )

De PCI128 is volgens mij ook een budget kaart, de AWE64, helemaal de Gold was toen de top van Creative.
Neemt niet weg dat de PCI128 iets recenter is.

Origineel geplaatst door Robin
In een ander topic had je het over een AWE64 en AWE128.
Echter bestaat een AWE128 niet, ik neem aan dat je een PCI128 bedoelt.

Het getal slaat op het aantal polyfone-stemmen. (of hoe je het ook schrijft :) )

De PCI128 is volgens mij ook een budget kaart, de AWE64, helemaal de Gold was toen de top van Creative.
Neemt niet weg dat de PCI128 iets recenter is.

Ik heb die AWE64... man wat een baggerkaart is dat... niet eens opnemen en afspelen tegelijk... :(

Het verschil zit em idd in het aantal stemmen van de midi synth die erin zit... niets boeiends dus.

Origineel geplaatst door STicKX
Ik heb die AWE64... man wat een baggerkaart is dat... niet eens opnemen en afspelen tegelijk... :(

Het verschil zit em idd in het aantal stemmen van de midi synth die erin zit... niets boeiends dus.

Likjt me onzin dat je neit kunt spelen en opnemen, dat kon ik ook met mijn awe64bulk versie en nu ook met die pci128.
Kijk eens goed bij de geluidsettings zou ik zeggen!! opene alle kanalen en zet bij opname functie, gemengde balans aan (zoiets) en selecteer geen andere!!!!

Ik snap nu wel waarom die awe64 beter uit de test komt dan die pci128.

Origineel geplaatst door Steve303
Wat hebben bits nu te maken met polyfonie, volgens mij dus nix!
Die getallen zeggen ook niks over de 'bits'...ooit had je de sbpro (een 8 bit geluidskaart), toen de sb16 (een 16 bits geluidskaart, we praten over de 'samples') toen de sbawe32 (een 32 stemmige 16 bits kaart, met on board samplerom en ram) toen de awe64 (een 64 stemmige upgrade van de awe32) etc.etc.etc..de naamgeving is nogal verwarrend, ongeveer net zo verwarrend en onduidelijk als de vraagstelling waarmee deze topic is geopend.

net zo verwarrend en onduidelijk als de vraagstelling waarmee deze topic is geopend
Daarom ook mijn domme antwoord....en aangezien er ook 1+1=3 boven z'n avatar staat....
Wat ik wil zeggen is : okƩ als je een vraag stelt, maar stel hem dan een beetje duidelijker. Op deze manier kunnen andere forumleden er tenslotte ook weinig mee.

vergeten jullie niet dat als je ergens geen verstand van hebt je een, voor jullie inzicht, een domme vraag kunt verwachten!?!??!?!?!!?!?!?!?

leek mij een duidelijke vraag vershcil tussen 64 en 128, Dat er veel meer achter blijkt te ziiten, weet ik nu pas.

Er bestaat geen domme vraag, alleen een vraag die beter gesteld kan worden.

En het lijkt me nu wel duidelijk waar de vraag op doelt.

Snap je het nog niet, antwoord dan niet:)

groetjes

Waarschijnlijk ben je niet voor niks op dit forum gekomen. Het is fijn te weten dat er veel meer geluidskaarten bestaan dan die van Creative (soundblaster) De geluidskaarten die de mensen op dit forum gebruiken zijn gefabriceerd door merken zoals M-Audio, ESI, RME, en nog veel meer. Met www.google.com kan je zoeken naar allerlei termen die met geluidskaarten temaken hebben. Het zijn er nogal wat. Maar het is niet perse noodzakelijk ze allemaal te kennen als je muziek wilt maken. Met een Soundblaster (PCI128/AWE64, etc, etc) kom je niet ver. Je kan zo'n kaart hoogstens gebruiken om je Midi apperatuur meer aan te sturen (dan is dit meteen je eerste zoekopdacht :))

Wat wil je precies met een geluidskaart doen?

Unic, het is (was) niet persoonlijk bedoeld. Maar het gebeurt vaak dat een vraag erg bekrompen gesteld wordt. Hier heb ik me zelf ook wel eens schuldig aangemaakt. Ook toen kreeg ik de opmerking "wees eens wat duidelijker in je vraagstelling". En het is inderdaad waar, een vraag die wat specifieker gesteld wordt geeft sneller een duidelijk en bevredigend antwoord. Een bekrompen vraag soms eindeloze discussies, met als resultaat dat je er helemaal niets meer van snapt. Nogmaals, het ligt zeker niet in mijn bedoeling iemand af te katten, alleen maar om hier een helder en duidelijk (en vooral gezellig) forum te maken.

Origineel geplaatst door Svart Rose
Waarschijnlijk ben je niet voor niks op dit forum gekomen. Het is fijn te weten dat er veel meer geluidskaarten bestaan dan die van Creative (soundblaster) De geluidskaarten die de mensen op dit forum gebruiken zijn gefabriceerd door merken zoals M-Audio, ESI, RME, en nog veel meer. Met www.google.com kan je zoeken naar allerlei termen die met geluidskaarten temaken hebben. Het zijn er nogal wat. Maar het is niet perse noodzakelijk ze allemaal te kennen als je muziek wilt maken. Met een Soundblaster (PCI128/AWE64, etc, etc) kom je niet ver. Je kan zo'n kaart hoogstens gebruiken om je Midi apperatuur meer aan te sturen (dan is dit meteen je eerste zoekopdacht :))

Wat wil je precies met een geluidskaart doen?

Ik heb al begrepen inderdaad dat als je muziek wil maken je beter een "merk" kaart kunt gebruiken. Zoals zovelen hier op het forum. Ik wil dat mijn geluidskaart geluidproduceert. Dit klinkt dom maar daar komt het wel op neer. Binnenkort wil ik een andere pc kopen, en dan komt er ook een goede geluidskaart in en kan ik goede progjes draaien.
Nu had ik een awe64 bulk en kon gratis een pci128 krijgen, Ik vroeg mij dus af 128(bit) beter was. Het blijkt dat niet zo eenvoudig is te zeggen, en het voor mij eigenljik geen zak uitmaakt.

Het kon zijn dan een pci128 meer geheugen heeft?!?!!!? Of beter geluid produceert?!!!?
Na te hebben gestest met een progje genoemd in een andere thread kwam ik erachter dat deze pci128 veel minder scoorde dan mijn oude. Tja, toen begon ik mij af te vragen.....hoe kan dat.
In middels weet ik genoeg......

Ik ga mij in ieder geval eens orienteren op een geluidskaart van kaliber. Is vast enz eker genoeg op dit forum over te vinden.

tnxx

Origineel geplaatst door ZmokE
Unic, het is (was) niet persoonlijk bedoeld. Maar het gebeurt vaak dat een vraag erg bekrompen gesteld wordt. Hier heb ik me zelf ook wel eens schuldig aangemaakt. Ook toen kreeg ik de opmerking "wees eens wat duidelijker in je vraagstelling". En het is inderdaad waar, een vraag die wat specifieker gesteld wordt geeft sneller een duidelijk en bevredigend antwoord. Een bekrompen vraag soms eindeloze discussies, met als resultaat dat je er helemaal niets meer van snapt. Nogmaals, het ligt zeker niet in mijn bedoeling iemand af te katten, alleen maar om hier een helder en duidelijk (en vooral gezellig) forum te maken.

Het is duidelijk!:)

Het werd me even te gek omdat het meer daarover ging dan over het eigenlijk onderwerp.

Zo, no offence en het is hier gezellie!!

Origineel geplaatst door Unic
Likjt me onzin dat je neit kunt spelen en opnemen, dat kon ik ook met mijn awe64bulk versie en nu ook met die pci128.
Kijk eens goed bij de geluidsettings zou ik zeggen!! opene alle kanalen en zet bij opname functie, gemengde balans aan (zoiets) en selecteer geen andere!!!!

Ik snap nu wel waarom die awe64 beter uit de test komt dan die pci128.

Trust me, dat heb ik allemaal geprobeert... ennuuuhm, hij neemt wel op tijdens het afspelen, maar dan een aantal KHz lager. Gewoon op k*t kwaliteit dus. Alle instellingen doorlopen. Maargoed, erg offtopic dit.

Die 128 staat niet voor bits toch? Wel een zieke geluidskaart dan voor zooooo weinig. Nee lijkt mij niet het aantal bits.

Back