master-owner

Beatbrother

Stamgast
Gisteren heb ik nog een contract bespreking gehad met een platenfirma voor een nieuw project van mij.

Ze zeiden dat ze liefst master-owner en publisher worden ...
Voor de master wilden ze dan ook een bepaald bedrag betalen ...

Weet er iemand wat de voor en nadelen zijn om wel of niet master-owner te zijn ... ?

Wat zou jij doen ?

Greetz Bart !

ik denk dat je de vraag niet hier moet stellen, maar aan iemand die verstand heeft van contracten en termen die daarin voorkomen. of je aansluiten bij een soort vakbond als www.bvpop.nl waar ze dat ook voor je kunnen doen

Voor zover ik weet, betekent dat dat ze de rechten en dergelijke op je nummers willen hebben. Mijn advies: Niet doen! Dit gaat je namelijk geld kosten, en problemen als je het werk later ergens anders wil uitbrengen. Ga in elk geval juridisch advies inwinnen bij iemand die er verstand van heeft. Zonder dat advies zou ik niets doen.

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Voor zover ik weet, betekent dat dat ze de rechten en dergelijke op je nummers willen hebben. Mijn advies: Niet doen! Dit gaat je namelijk geld kosten, en problemen als je het werk later ergens anders wil uitbrengen. Ga in elk geval juridisch advies inwinnen bij iemand die er verstand van heeft. Zonder dat advies zou ik niets doen.

Maar ik denk dat de platenfirma master-owner wil worden omdat het dan hun project is waardoor ze zelf ook meer geneigd gaan zijn er meer promotie enz in te stoppen ...
Ik geloof dat bij de andere releases die ik heb gehad, dat daar nooit over gesproken is ...

Maar nu bieden ze ineens al een som geld voor de master, maar daarbuiten heb ik nog altijd mijn auteurs-rechten (Sabam in belgie) en ik heb er dan ook nog royalties op ...

Het is dus niet dat door het tekenen, dat dat het enige is wat ik krijg voor het nr ...
Dit is eigenlijk meer een productie-kost ...

Greetz Bart !

Het ligt eraan : hoe ben je gesteld op het nr? Je bent alle rechten kwijt als je het doet namelijk.
Tsja, als het een paar uur werk is en je hebt helemaal niets met het nr, dan..
Als je een exclusief contract tekent ben je alle rechten kwijt.

Back