TB-303 to buy or not to buy?

Hij ziet er op de foto's behoorlijk gebruikt uit.
Maar 1050 is vergeleken met wat je op e-bay aan prijzen voor 303's voorbij ziet komen
dan best wel weer laag volgens mij. Als ie technisch in goede staat is zou ik het gewoon doen en als ie niet bevalt
gewoon weer lekker op e-bay zetten.

Bedankt voor jullie input.
Ik kan er inderdaad 3 x0xb0x'en voor kopen, maar tegelijkertijd wil ik al vanaf de midden jaren 90 graag de silverbox hebben.. Zo lastig... Keuzes *zucht*

Waarom bied je in vredesnaam als je al twijfelt voordat je je bod invoert? Goed, ik vind 1050 erg veel. Aan de andere kant, op Ebay gaan ze vaak voor veel meer. Dus kopen en weer op Ebay zetten is nog niet zo gek denk ik.

Waarom? Hij kan hem kopen, uitproberen, en als ie niet bevalt knalt ie hem weer er vrolijk op en probeert ie wat anders!

Hallo allemaal,

Ik heb net een 303 'gewonnen' op Ebay voor 1050 EU. Is dat een redelijke prijs? Ik twijfel nu aangezien er ook zoveel klonen zijn. Daarnaast ziet het paneel er wat ranzig uit:
http://offer.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewBids&_trksid=p4340.l2565&item=220746859049

Bedankt alvast

Tsja, als je nu twijfelt ben je een beetje laat denk ik. Ebay is natuurlijk geen marktplaats; als je een "winnend" bod hebt gedaan dan ben je gehouden (lees: verplicht) de koop ook door te zetten. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar het is echt niet netjes als je je zomaar terugtrekt.

Waarom? Hij kan hem kopen, uitproberen, en als ie niet bevalt knalt ie hem weer er vrolijk op en probeert ie wat anders!
dat is het probleem ook met al die overrated stukkies gear... voor een niet kenner is het eigenlijk te duur om lang in huis te houden en word het na een niet al te lange freubel periode voor nog meer dan de aanschaf te koop aangeboden en zo blijft het maar doorgaan... kijk alleen eens naar de MS-20 en hoe die in de afgelopen tijd debiel is gestegen, de synth word er echt niet beter om hoor...

een kundige kenner zal vooraf weten wat ie wel/niet nodig heeft bijv. aan de hand van het type synthese en koopt naar aanleding van dat gegeven... al die impulse aankopen daar hebben weinig mensen wat aan...
als hij (de TS) een 303 wil hebben om wel overwogen redenen dan moet ie hem lekker gaan kopen omdat ie in vergelijk met andere 303's goedkoper is, daar zit hem dus de winst en niet in het opkopen en dan weer verkopen...

tot zover wederom...

dat is het probleem ook met al die overrated stukkies gear... voor een niet kenner is het eigenlijk te duur om lang in huis te houden en word het naar een niet al te lange freubel periode voor nog meer dan de aanschaf te koop aangeboden en zo blijft het maar doorgaan... kijk alleen eens naar de MS-20 en hoe die in de afgelopen debiel is gestegen, de synth word er echt niet beter om hoor...

een kundige kenner zal vooraf weten wat ie wel/niet nodig heeft bijv. aan de hand van het type synthese en koopt naar aanleding van dat gegeven... al die impulse aankopen daar hebben weinig mensen wat aan...
als hij (de TS) een 303 wil hebben om wel overwogen redenen dan moet ie hem lekker gaan kopen omdat ie in vergelijk met andere 303's goedkoper is, daar zit hem dus de winst en niet in het opkopen en dan weer verkopen...

tot zover wederom...

Tsja, zelf nadenken blijft het devies. Je zal jezelf moeten afvragen of je die hoge bedragen wel over hebt voor bepaalde apparaten, en ook natuurlijk of je verwachtingen wel realistisch zijn. En wat de prijzen zelf betreft, het blijft gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Je hebt gelijk dat die bakkies er op zich niet beter van worden (eerder het tegenovergestelde, als ik deze 303 bekijk :D), maar er zijn kennelijk genoeg mensen die het er toch voor over hebben. Was dat anders geweest dan waren de prijzen natuurlijk veel lager.....een kwestie van jammer, maar niets aan te doen.

Ach, ik heb ook wel eens een apparaat gekocht waarvan ik achteraf dacht dat het ook goedkoper had gekund (mijn 808 bijvoorbeeld voor 1.250,-). Maar als je zo'n apparaat dan een tijd hebt en je wilt hem toch niet meer kwijt, dan vergeet je dat ook weer vlot. En zolang je iets niet wilt verkopen boeit de prijs natuurlijk ook niet. Zolang ik geen behoefte heb om te verhuizen interesseert mij de waarde van mijn huis echt niet, als ik maar een dak boven mijn hoofd heb :)

Ik ben het met Hooihuis eens, ik snap niet dat je nu dreigt af te haken (daarom werkt Ebay niet in Nederland trouwens, iedereen is gewend aan het niet gebonden zijn aan biedingen, bv. via marktplaats). Mijn opmerking was meer in de zin van: koop hem (want je bent de hoogste bieder) en als hij je niet zint, verkoop hem weer. Daar heb je alle recht toe natuurlijk.

Ik heb hem nodig voor een nieuw project waarin ik oldschool acid tech elementen in een nieuw progressief minimaal jasje wil gaan steken. Tevens voor reworks van klassiekers als Shi-Take - Lifeforce, Emmanuel Top - So Cold en vele andere 90'ies acid tech klassiekers.
Ik denk dat ik hem gewoon aanschaf en als ie niet bevalt gewoon weer terugzet op e-bay.

Het is niet een van de mooiste TB's die ik gezien heb dat is waar, en je zal er misschien ook een beetje werk aan hebben vrees ik.... maar als hij het doet en je wilt hem houden/veelvuldig gebruiken en het werkt naar behoren een leuke (maar dure) aankoop (duur omdat je voor dat geld inderdaad een paar X0Xen zou kunnen kopen of een X0X met I0 mod.... )
Gewoon houden/kopen is mijn visie en het even aankijken, en anders weer voor een paar kleine centen extra op Ebay plempen.
Misschien een tip om eerst eens rond te vragen op dit geweldige forum voor je iets kopen wilt :)

Waarom bied je dan?

Het heeft helemaal geen zin om je 303 qua prijs met xoxboxen te gaan vergelijken.
Dan kan ik een Minimoog ook wel met een plugin gaan vergelijken.
een plugin hoeft toch ook helemaal niet te klinken als een minimoog?
pas wanneer de eye candy pretendeerd er 1 te zijn (maar zelfs dan nog niet eens)...
iemand kan net zoveel plezier beleven aan een plugin als een stuk hardware,
kan, tenzij het personage er bepaalde vage sentimenten en principes op na houd nutuulk...

Het batterijvakje ziet er niet best uit, het is maar de vraag of er wel batterijen in kunnen zodat -ie patterns kan onthouden. Zo niet dan is -ie technisch nicht in Topzustand. Als je er echt onderuit wilt zou je kunnen proberen het daar op te gooien want het staat niet zo omschreven in de tekst en het is toch wel essentieel dat -ie z'n patterns onthoudt. Vraag het de verkoper eerst voordat je betaalt!

ik zag dat je slechts 4x feedback op Ebay hebt ontvangen.....
als je er niets om geeft, zou ik op Ebay met de noorderzon vertrekken...
tis niet netjes... maar ach :P

batterijklepje kan je via Ebay in Hong Kong bij Cy (Chipsforbrains) bestellen ....

Back