TB-303 to buy or not to buy?

Nadat ik over en weer met de verkoper had gesproken, kreeg ik toch het gevoel dat er wat aan de hand mee was. Ik heb aangegeven dat ik hem liever niet aanschaf als ik niet 100% garantie krijg dat hij technisch in orde is

.Het is inderdaad een hoop geld, daar zou ik 3 x0xb0xen voor kunnen kopen. :eureka:

Ach ja.. een mens is soms wat impulsief ;)

Jij zult altijd een 303 willen hebben. Echt, die gaat er komen. Laat weten hoe het afloopt met de verkoper. Ook interessant en leerzaam voor de lezers hier

ah leuk, vergelijkingen...

fender%2Bbass%2Bguitar.jpg
1128168808.jpg

een 303 is destijds op de markt gezet als bassguitarsynth
een x0xbox is op de markt gezet als 303...

de 303 voldeed niet maar ging een eigen leven leiden (echter destijds voor een 100e deel van de prijs nu)
en de x0xbox voldoet volgens de 303 puristen weer niet maar ook die kan net zo goed een eigen leven gaan leiden...

eigenlijk is de xoxbox in zijn vergelijking dan nog aanzienlijk geslaagder...
iig hebben de beide doosjes een overeenkomst; ze kunnen allebei geen bassguitar nadoen :D

Laatst gewijzigd:
@Vinneq: zal ik doen
@BasicSystems: thanks!
@6 track: ja ik vind dat zo lachen.. het idee dat het apparaat daar voor bedoeld was en hevig flopte. Totdat eind 90'iger jaren Marshal Jefferson in een dronken, stoney bui de psychedelische adicsound ontdekte en de apparaten langzamerhand gewild werden ;)

Met een 303 kun je prima basgitaargeluiden maken maar dan moet j'm niet met die klotesequencer aansturen. Een extern aangestuurde 303 klinkt meer als een basgitaar dan een 606 als een drumstel.

In 1985 zat ik nog vrolijk naar de snorkels te kijken. :D

en toch is ie geflopt destijds... apart...

Denkl toch echt dat dat komt door de sequencer. Je moet al een goed idee in je hoofd hebben (muzikaal geschoold) om er uit te krijgen wat je wil. De baslijn wordt vaak pas na de melodie/akkoordlijn gemaakt en dan heb je minder ruimte voor happy accidents.
Die hele acid scene komt voor uit mensen die geen verstand van muziek hadden. Gelukkig maar!

Denkl toch echt dat dat komt door de sequencer. Je moet al een goed idee in je hoofd hebben (muzikaal geschoold) om er uit te krijgen wat je wil.
da's de crux idd; het moeten ingeven van nootjes en lengten alsof je een partituur aan het schrijven bent...
In 1985 zat ik nog vrolijk naar de snorkels te kijken. :D
die kapitein ortega toch... ik geloof hem nog steeds niet :D

Die hele acid scene komt voor uit mensen die geen verstand van muziek hadden. Gelukkig maar!

Ik zie dat zelf wel anders, kijk maar eens naar de producties van Hardfloor, Rober Babickz (aka Rob Acid), Plastikman. Die zijn behoorlijk 'geniaal' IMO :)

Toch typisch, dat een paar mensen kritiek droppen op de werkwijze van de topicstarter, maar dat dit verder volledig genegeerd wordt.

Als je het object 'gewonnen' hebt, dan kan je daar zo veel haakjes op heen plaatsen als je wilt, maar dan ben je niet alleen uit fatsoen verplicht het product te kopen, maar ook wettelijk. En dan kan je wel denken dat het allemaal lekker anoniem gebeurd is via anonieme (e-mail)adressen en zo, maar dat maakt het niet minder asociaal. Je begaat gewoon een fout hier, en daar heb je je voor te schamen.

Enige tijd geleden stond er een rechtbankartikeltje in het NRC over een NL-er die via Ebay zijn motor verkocht had voor een, in zijn ogen, te laag bedrag. Die persoon zag van de koop af, maar werd later door de rechter terecht gewezen en moest zijn motor voor het geboden bedrag verkopen.

Deel van de uitspraak is dat je (ook in NL!) genoeg door Ebay gewaarschuwd wordt voor de consequenties van je bod en dat je akkoord gaat met bepaalde verplichtingen.

Dus wat mij betreft is de topicstarter zachtgezegd oneerlijk bezig en mag een moderator ingrijpen. :slotje:

Als je geld hebt om 1050 voor een 303 neer te leggen zou ik er gewoon gelijk vier kopen. Dat geldt overigens voor alles wat in enige mate erg, maar vooral vreselijk overpriced is.

Back