TB-303 to buy or not to buy?

@Vinneq: zal ik doen
@BasicSystems: thanks!
@6 track: ja ik vind dat zo lachen.. het idee dat het apparaat daar voor bedoeld was en hevig flopte. Totdat eind 90'iger jaren Marshal Jefferson in een dronken, stoney bui de psychedelische adicsound ontdekte en de apparaten langzamerhand gewild werden ;)

In 1986 kwam de eerste acid track uit op vinyl (Sleezy D's I've lost control) gemaakt eerder in 1985 en eerder werdt de 303 synth ook al aardig gebruikt door Curtis Mantronik 1983 en nog wat andere vinyl toppers uit die tijd (moet platenkast even doorspitten):eureka:
En ja.... de TB blijft een :halleluja to have and to hold

nou, als ik dit zo hoor lijkt het me geneuzel om een dure 303 te willen..

ben al bijna klaar met de xoxbox solderen, kan niet wachten om m uit te proberen zeg !!
Hoe is dat gegaan? Is dat ook geschikt voor beginners? Ik heb het pakket gezien, maar het ziet er toch wel ingewikkeld uit..

ik zag dat je slechts 4x feedback op Ebay hebt ontvangen.....
als je er niets om geeft, zou ik op Ebay met de noorderzon vertrekken...
tis niet netjes... maar ach :P

batterijklepje kan je via Ebay in Hong Kong bij Cy (Chipsforbrains) bestellen ....

Ik had er met de verkoper over gemaild en daar zijn we toen samen uitgekomen.. #lesson #learned

my copy got stolen =(

Je kan ze nog wel vinden op Discogs of Ebay denk ik..... maar de kwaliteit van het vinyl is altijd een probleem (want refurbished disco vinyl) dus vol met pitten, kraters en soms stof in het vinyl zelf.... =)
Heb er helaas maar 1 (zwart label) :halleluja dus die doe ik niet weg :engel:

Ontopic:

Neem aan dat de koop ontbonden is..... beter is misschien om een 303 synth via een forumlid te krijgen/kopen..... op Ebay verkopen veel cowboys.
Kopen bij een forumlid = gratis warme koffie :koffie: *in mijn geval niet want ik woon te ver weg en sponsor TNT post dus maar

forumlid te krijgen/kopen..... op Ebay verkopen veel cowboys.
Valt best mee, ik koop vaak via e-bay en (gelukkig) nog nooit negatieve ervaringen gehad. Zo heb ik dit setje een paar jaar geleden via e-bay gekocht:

attachment.php

Ben er wel voor naar Berlijn gereden (gelijk een weekendje weg van gemaakt). Bij duurdere aankopen verdient het dus wel de aanbeveling om zelf te gaan ophalen/testen.

In een mix hoor je het verschil tussen een echte 303 en een goede 303 kloon toch niet

@WAREHOUSEGROOVE: bedankt voor de tips. Gelukkig heb ik een goede vinyl rip nog gemaakt. Wie weet kom ik hem eens tegen op de vrijmarkt 30 april.
@KLS: WOW...!! Gave pic.. *me jealous* :P
@Bass: klopt denk ik wel, alleen de silver box voelt gewoon beter aan.. klinkt misschien raar, maar het is een gevoel.

Back