DIY 909 kick

Hier heb ik trouwens ook wel oren naar.. :)
Ik denk zo aan de reacties te zien dat er een aardige aantal voor een eerste batch gemaakt kan worden, haha!

Ik ga igg als het af is 1 proto maken, dus compleet met print op paneeltje, zodat ik zeker weet dat de print en paneel goed is, printjes laat ik maken bij de http://thepcbshop.info/index.php?&lang=nl pcbshop, niet echt goedkoop maar wel heel goed.
Dat gels ook voor de onderdelen die ik gebruik, vrijwel alles komt bij Farnell of Mousser en soms conrad, ook niet goedkoop maar je heb dan wel goed spul en geen goedkope china troep.
Even over adaptors, dat moeten wel goede zijn anders krijg je geheid een onstabiel bromgeval, zal ook wel een voedingje bedenken hiervoor, voor de modulair bezitters, als je 2x 15VDC heb is het goed.

check je of hij ook zonder meer werkt op 2x12V? Dan heb je meteen zowat alle modular systemen gehad. :)

Geeft hij output op lijnniveau of op wacko 10V PtP zoals sommige modulars?

ziet er nog vaag bekend uit allemaal, printje...
die zooi erop solderen daar zit wat mij betreft het probleem
na mijn mts electronischheid afgerond te hebben met een 3 voor praktijk verbrand ik liever niet meer mijn vingers enz...
Niet dat er nou gelijk een ziek doosje omheen moet maar ik heb m wel het liefst voorgebakken!
En sgnel!

wil denk ook wel zo'n print, eventueel kan ik em dan ook voor anderen solderen

Als er een groepsaankoop georganiseerd gaat worden voor PCBtjes, dan doe ik mee. Heb er nog een hele stapel liggen, maar ik vind dat altijd wel mooie initiatieven en die steun ik graag (hoop binnenkort ook pcbtjes voor Buchla 258ige VCO's te ontvangen).

Noobvraagje: waarom zijn er 2 adapters nodig? ..kan het niet met 1?

je moet een positief en negatief voltage hebben. Dat kan je met ofwel 2 adapters, ofwel 2 transformatoren ofwel 1 transformator met middenaftakking.

Bij 2 15V adapters:

Bij adapter 1 is de plus 15V hoger dan de min.
Bij adapter 2 is de plus 15V hoger dan de min.

Wat we nu doen is de plus van adapter 1 aan de min van adapter 2 verbinden. Dit is onze referentiespanning, dit noemen we de nul.

Bijgevolg is de min van adapter 1 15V onder "nul", en de plus van adapter 2 is 15V boven "nul".

Met batterijen kan je dit principe trouwens ook toepassen.

Waarom hebben we nu positieve en negatieve spanning nodig: bijvoorbeeld als je geluid versterkt. Een geluidsgolf gaat zowel boven als onder nul. Om die in beide richtingen te versterken, hebben de opamp IC's die dit doen zowel een positieve als negatieve voedingsspanning nodig.

Ik ben ook wel geinteresseerd in 2 PCBs als ze achter een eurorack paneel te bouwen zijn. En dan weer afhankelijk van prijs he...

Back