Interessante rommel die weinig kost?

zoek maar op jx3p hier op synthforum, 29 sept vorig jaar eentje voor 100, en 17 juni vorig jaar eentje voor 150, moet dus te doen zijn... Had mijne vorig jaar voor 150.

Zag idd net ook al dat je die kitjes voorlopig niet meer kan krijgen... Erg jammer maakt die synth voor zo weinig geld heel vet!!!

ik denk niet dat het je dit jaar nog gaat lukken hoor. De 3P is een tijd een "sleeper" geweest maar is nu herontdekt (gehyped lijkt me wat overdreven gesteld). Vorig jaar was 150 ook al aan de zeer lage kant.

Ik zou nu toch maar op een 250 rekenen, zonder programmer welteverstaan.

Het blijft wel een koopje in vergelijking met de opgeblazen Juno6/60/106 prijzen.

ah dan pech :) heb ik nog gelukt gehad met die bak ghehe

ga dan maar voor de poly 800 (beter nog de ex800 helemaal cheapo) heerlijk bakkie. Een aanrader daarvoor is om die cutoff/resonance/fm mod erop te prutsen :)

En dan natuurlijk de ax73 van akai, dat is ook een helden bak. Veel toetsen MET velocity EN vco's!!! lekker ranzig filter en coole stapelingsmogelijkheden, of polyfonie van 6 toetsen, of 3 toesen met 2 stemmen of een monofone synth van 6 stemmen op elkaar.

Die interface van de AX-73 ziet er wel kut uit, maar ik ben toch benieuwd naar die bak. Iemand ervaring met het proggen daarvan? De AX-60 is ook tof, maar die is toch redelijk aan de prijs. Al is het nog lang geen Juno 60 natuurlijk.

Gehad, progt als elke andere synth uit die tijd
klinkt bruut en overheerst meestal op een niet verkeerde manier ;)

niet echt belangrijk toch als het er kut uitziet, als het maar fijn werkt, het proggen is namelijk idd een makkie. Werkt heel simpel en ja, ook intuitief. Vind het heerlijk zon simpele synth; heeft ook niet veel knoppen nodig. Werk ook veel met een virus ti (met een zooi knoppen) en die heeft dan weer zoveel functies dat je soms alsnog in menus moet zoeken...

Ik vind de Siel EX-80/ Suzuki SX-500 hierbij ook vermeldenswaardig.

meestal voor rond de 100 euro wel te vinden.

Alle parameters via midi-CC te tweaken en makkelijk wat op te spicen via de interne pots. krijgt dan een beetje een lo-fi MFB-achtige sound.
Bovendien aanslaggevoelig.

nadeel: maar 10 geheugenplaatsen voor je eigen creaties.

niet echt belangrijk toch als het er kut uitziet, als het maar fijn werkt, het proggen is namelijk idd een makkie. Werkt heel simpel en ja, ook intuitief. Vind het heerlijk zon simpele synth; heeft ook niet veel knoppen nodig. Werk ook veel met een virus ti (met een zooi knoppen) en die heeft dan weer zoveel functies dat je soms alsnog in menus moet zoeken...

Ik bedoelde dus iets van "het ziet eruit alsof het kut progt" maar bedankt voor de uitleg, mijn JX8p gebruik ik ook prima zonder programmer hoor. Cool, weer een synth om te onthouden - thanks!

Bontempi, PM 746

Door het overaanbod op marktplaats, nu echt voor een prikje te koop.

Staat al een tijdje een YS100 te koop... kosten ook niet veel.
Staat voor 25 euro te koop. Is een DX11 maar dan met FX.
De geluiden kun je standaard niet echt diep editen maar er is een prima editor die draait onder de Atari Esteem engine.

wat kan je ingodsnaam met die bontempi doen ? marimba spelen ?
Heerlijk, die serieuze reacties.

Hey, de TS vroeg rommel.
Als hij op die manier naar bargains vraagt, dan verdient ie ze niet.

Rommel?

die kinderkeyboardjes op de rommelmarkt met Koninginnedag, een soldeerbout en wat componentjes.

Gegarandeerd dat je wel wat interessant kan creëren.

Overigens zijn er nog veel meer leuke dingen voor weinag te koop, maar als je dat op t forum zet natuurlijk niet meer.
+1

bovendien, je moet niet toegeven aan dat psychologisch spelletje van zoeken naar bevestiging.
Maak voor jezelf uit of je iets tof in handen hebt of niet. Waarin ligt anders de fun ?

Echt typisch voor deze periode. Totaal 0,0 eigen opinie en creativiteit, alles wordt gekopieerd.
"Waar niemand anders mee loopt te pronken, moet ik ook niet hebben."

Ik zeg niet dat de TS zo is, maar ik laat het maar even weten. Dus bij deze: ga lekker zelf op zoek, en verras ons eventueel.

Hey, de TS vroeg rommel.
Als hij op die manier naar bargains vraagt, dan verdient ie ze niet.

Rommel, ach ja: wat doorgaans als rommel beschouwd wordt maar best bruikbaar is. En bijgevolg dus geen (of slechts gedeeltelijke) rommel is. Dat bedoelde ik dus.

Bedankt voor alle bijdragen aan deze thread, al wat interessante tips opgedaan. En of de prijzen hierdoor omhoog gaan schieten? Het zou me verbazen. Dat gebeurt doorgaans wanneer Daft Punk naar verluidt iets een keer gebruikt heeft, maar hier zal dat niet zo'n vaart nemen.

Back