Waldorf Pulse + Controller

Sjonnie Jordaan

Stamgast
Beste mensen,

Aangezien de matrix van de Pulse vrij moeilijk is in gebruik, is er ook een mogelijkheid om de parameters , van de OSC's etz. via midi door te linken naar een controller voor meer hands on controle? En zo ja, hoe zou ik dat kunnen bereiken en hebben jullie een voorbeeldje van een budget controller die hiertoe in staat is? Als iemand me dit kan vertellen zouden jullie me daar heel erg mee helpen! Bij voorbaat dank.

Sjonnie

Behringer BCR-2000

Die word veel gebruikt daarvoor.
Maar dan heb je geen klavier/pianotoetsjes

En de OSC worden overigens niet door gelinkt naar die midi-controller.
Je linkt de midi-controller aan de OSC's (wezelijk verschil)

Dat gaat dan doormiddel van CC's (continues controllers) en in de handleiding van de Pulse staat dus een lijst (als het goed is) met daarin alle funkties die je evt. met midi kan besturen en het daarbij hoordende CC-nummer. Elke funktie op de Pulse (bijv. OSC Tune) heeft een eigen CC-nummer wat door de fabrikant bepaalt is.

Het instellen van een midi-controller vergt altijd wat tijd en denkwerk, maar eenmaal ingestelt ben je wel klaar.

correct me if im wrong

Bedoel je daarmee dat je de MIDI poort in gebruik hebt en geen klavier meer kan gebruiken of dat er geen klavier zit op de controller, want dat zou geen probleem zijn. Thnx voor de reactie b.t.w.

Over welke midi poort heb je het nu?

En Nee, geen klavier aan die BCR-2000.

Durf ook gewoon te googlen op dit dingen.
Dan hoef je niet met zulk soort vragen te komen
over of er wel of geen klavier aan zit.

Je kan meerdere apparaten op de midi in van de pulse laten binnenkomen. Door de midi thru functie te gebruiken of een midi merger.
Je kan ook een klavier scoren waar al genoeg draaiknoppen op zitten.

Over welke midi poort heb je het nu?

En Nee, geen klavier aan die BCR-2000.

Durf ook gewoon te googlen op dit dingen.
Dan hoef je niet met zulk soort vragen te komen
over of er wel of geen klavier aan zit.

Had al gegoogled leuk ding, ik bedoelde of er nog ruimte over was om ook nog een klavier aan te sluiten en daar kan ik dus kennelijk een MIDI merger voor gebruiken.

Ontvangt bcr2000 feedback van Pulse? Is het mogelijk om de leds mee te laten veranderen met de stand van Pulse bij een program change vanuit ableton?

Is dit niet veel handiger voor je:

VST-AU_Pulse_LG.jpg

Hier de site van Rekon

dit is ook handig, maar ik wil mijn Pulse gebruiken voor live toepassingen. Ik zoek een controller voor meer hands-on controle. ik wil dat ie bij een andere preset van PULSE de waardes van Pulse overneemt. Kan BCR2000 dit?

dit is ook handig, maar ik wil mijn Pulse gebruiken voor live toepassingen. Ik zoek een controller voor meer hands-on controle. ik wil dat ie bij een andere preset van PULSE de waardes van Pulse overneemt. Kan BCR2000 dit?

Ik denk niet dat je als je op de pulse een preset verandert de BCR2000 dat kan weten. Wat je, meen ik, wel kan doen is de presets (dus alle parameter instellingen) op de BCR2000 opslaan (als snapshot of preset of zo) en die dan naar de pulse sturen ipv van preset te veranderen op de pulse. Joris

Dat zou een oplossing kunnen zijn.
Ik ben nu bezig met een project waarbij ik een pulse volledig aanstuurbaar wil maken.
waarbij alle controllers (en leds) altijd gelinkt zijn aan de pulse.
Daarna wil bcr2000 uit elkaar halen en in een 3 of 4 unit 19'' behuizing zetten.
Ik kwam een goede discussie tegen waar heel veel nuttige informatie erover te vinden is.

http://launch.dir.groups.yahoo.com/group/bc2000/message/1493

Back