Jupiter 80 eerste beelden + info

Ik begrijp al dit gemopper toch niet helemaal. Wat als ze er een andere naam aan hadden gegeven? Was dit ten tijde van de JP8000 en de JP8080 ook zo?

Ik vind het juist een goed concept. Eindelijk eens een nieuwe "grote" synth zonder al die sequencertoestand. Waarom toch steeds alles in Workstation-vorm? Jammer van die Kurzweils, Korgs en Yamaha's; allemaal workstations waar ik toch geen gebruik zou maken van de recording mogelijkheden.

Hoe denken jullie hierover?

Toen de JP8k uitkwam was VA hot en nieuw en werd het ook niet *direct* als Jupiter clone gebrand. Nu met de Sh201 etc. en deze dus doen ze dat wel en ga je dus vergelijken.

Dit kan alleen maar werken als de basis ECHT heel goed is en niet van de FX bijvoorbeeld afhangt.

en Roland Uranus 80 klinkt een beetje raar :D

Moet toch zeggen dat hoe meer er informatie en filmpjes verschijnen,die klanken er wel echt staan.Alleen denk ik dat de jupiter wel voor degene is die houden van nagebootste acoustische geluiden,en minder is voor synth geluiden(hoewel ik denk dat er met de jup wel één en het ander kan gedaan worden),en daar is de kronos wel goed in.

Moet m'n opinie over de '80 toch wat nuanceren,nu dat ik de'80 heb uitgetest.
Wow,wat een klank,wow wat een mogelijkheden,echt,ga niet af op youtube demonstratie filmpjes,dit is echt een 100% synth.Weet dat de meesten gewoonweg de presets afspelen en daar hun opinie baseren en ook hun aankoop aan hangen.MIS! probeer deze synth een namiddag in de winkel en je weet niet wat je hoort.Vooral in de VA gedeelte.
Tuurlijk hangt alles af van persoonlijke smaak,dus mijn smaak is dat deze synth gewoonweg subliem is,ware dat ik ook de korg kronos subliem vind,en deze ook gekocht heb.Maar ik denk dat ik de '80 ook ga aanschaffen.
T'ja ongeveer 6000 euro met deze twee,maar ik blijf m'n geld niet oppotten hoor,voor wie later?:okdan:
En een kronos(61) en een JP-80 is goedkoper dan een oasys toen.

Laatst gewijzigd:
Je mag er bij mij zo een neer zetten hoor, doe ik niet moeilijk over, Ik denk dat we allemaal nog wel verrast gaan worden....En ja ik vindt hem er wel strak uitzien. Deze kan je beter hebben dan de originele JP8, ik weet het wel zeker..... De JP8 is een topper, maar dit is veel completer waar je veel meer mee kan. De JP8 is vintage....daarom willen veel mensen hem hebben, totdat je hem hebt....dan denk je...is dit alles. tegenwoordig verwacht de klant meer van een apparaat. Toen de JP8 uitkwam kon er ook niet meer.

Heb je de oude samples van de fairlight wel eens goed beluisterd? nu lach je erom. vroeger was het kwijlen....

Time is changing....

Maar jongens, als jullie voor alle negatieve berichten een eurootje of 2 in de pot doen, dan wil er met liefde een gaan halen hoor ;-)

Er staat een review in de SOS van deze maand, ze zijn er redelijk positief over zolang je je niet blind staart op de naam.

Vind jij, ik wil hem nog niet gratis.....

Same here. De ECHTE Jupiter 8 zou ik dan weer zo kopen als ik het geld had...

Is toch gewoon een Phantom in een ander jasje..

Dit stond er als comment bij een Youtube filmpje:

Ohh Look! It's a Fantom X8 with a new colour scheme..... 

hahaha....

Er staat een review in de SOS van deze maand, ze zijn er redelijk positief over zolang je je niet blind staart op de naam.

Afzeiken is advertentie kosten verliezen...en ik denk dat Roland een goede klant is..

Wat jullie missen is de 9 GAIA's die er in zitten denk ik. DIe Super Natural zooi kan mij ook niet boeien, maar het VA gedeelte wel. Helaas komt dat in geen enkele demo uit de verf. Maar dat is wel waar ik hem voor waardeer. Een GAIA is basicly 3 synthesizers met 1 OSC met elke hun eigen VCF, VCA en envelopes + een LFO. Dat heb je dan 9 keer gestacked. Dat zijn 27 1 oscillator synths gestacked met elk wederom hun eigen VCF, VCA, LFO en envelopes. Het blijft VA natuurlijk, maar het klinkt wel ECHT dik kan ik je beloven :)

Ik blijf bij m'n status.Als je kunt spelen koop een 88-klavier,met synth kwaliteiten,voor mij kurzweil pc3,ik heb de kronos(oasys)gehoord,en de Jp-80 gehoord,allebei ook uitgetest.
De kronos(heb ik) gekocht,toch een pak meer mogelijkheden dan een JP-80,denk maar(voor mij) de sampling mogelijkheden.
Maar voor de rest softsynth's zijn de future,en niet onder te doen dan de hardware.
Eigenlijk integendeel,de softsynt's krijgen regelmatig een update.Nadeel?Zoveel updates vragen zoveel updates van je computer.Op d'n duur moet je wel een nieuwe computer kopen.

Back