Jupiter 80 eerste beelden + info

Los van mijn mening over de synth valt me op dat SOS reviews eigenlijk ALTIJD positief zijn ;) Ik hecht er ook niet zo veel waarde meer aan. Ik ben bang dat het argument van de adverteerders vast meetelt ja.

Als ik moest kiezen tussen een Kronos en een JP80 ging ik ook voor de Kronos. Maar ik ga niet kiezen :)

Koopt de kronos niet voor de pads...Man,dat is één sample die ze gebruiken in de duizenden combinaties in de kronos,je hoort alleen één sample-pad.Man niet te doen,als je voor één reden de kronos koopt voor de pads?Niet doen.Voor de rest geweldige synth.
Ik verwittig je!Dan heb je beter aan de Spectrasonics Omnisphere dat is een softsynth die duizendmaal beter is in dat genre.
Waar ie in uitblinkt dan?T'ja de hoeveelheid aan mogelijkheden die je in jaren je zal bezighouden.

Los van mijn mening over de synth valt me op dat SOS reviews eigenlijk ALTIJD positief zijn ;) Ik hecht er ook niet zo veel waarde meer aan. Ik ben bang dat het argument van de adverteerders vast meetelt ja.

ze testen natuurlijk alleen het beste spul en tja daar vaslt niet veel over te zeggen dan dat het goed klinkt tegen het perfecte aan. Aan andere dingen besteden ze geen aandacht. groot gelijk hebben ze. ik zie ze al "conclusie: deze beringher stompbox klinkt voor geen ene meter en de knoppen breken af, de input connector kraakt al in de doos" wat heb je aan een review als dat.

Dat is niet volledig waar, vooral Gordon Reid kan wel eens kritisch uit de hoek komen. Hij heeft oa eens de Waldorf Q de grond in geboord, en Don Buchla vond het nodig een recht op antwoord te vragen na de bespreking van de 200e (die overigens niet écht negatief was). Ik vind de besprekingen toch meestal wel erg informatief.

Dat is niet volledig waar, vooral Gordon Reid kan wel eens kritisch uit de hoek komen. Hij heeft oa eens de Waldorf Q de grond in geboord, en Don Buchla vond het nodig een recht op antwoord te vragen na de bespreking van de 200e (die overigens niet écht negatief was). Ik vind de besprekingen toch meestal wel erg informatief.

Oh OK. Er staan mij alleen maar positieve bij. Was dat recentelijk? Want ik ben op een gegeven moment gestopt ze te lezen :)

De Q bespreking is zeer lang geleden, de Buchla niet zo, ik herinner me dat de Hartman Neuron bespreking ook niet zo positief was. Nuja, dat zijn natuurlijk geen grote adverteerders.

ze testen natuurlijk alleen het beste spul en tja daar vaslt niet veel over te zeggen dan dat het goed klinkt tegen het perfecte aan. Aan andere dingen besteden ze geen aandacht. groot gelijk hebben ze. ik zie ze al "conclusie: deze beringher stompbox klinkt voor geen ene meter en de knoppen breken af, de input connector kraakt al in de doos" wat heb je aan een review als dat.

Koop deze synth,als een synth,niets anders,en je hebt duizenden en duizenden mogelijkheden.
Korg heeft een aparte klank.Je houd ervan of niet.(eigenlijk zijn de klanken toch het eerste wat je ervan vindt).
Zijn niet de mogelijkheden,zijn de klanken,blijven het voornaamste.
Blijf erbij,soft wordt het voornaamste in de toekomst.Buy the kronos,maar een computer en een daw,is zo wat koopkoper in toekomst.En de mogelijkheden zijn een meer uitgebreider.
En de klank zowat evengoed,zoniet beter.
Echt!Heb de kronos gekocht.Wil ook even buiten een computer wat spelen met een echte synth!

Laatst gewijzigd:
Koopt de kronos niet voor de pads...Man,dat is één sample die ze gebruiken in de duizenden combinaties in de kronos,je hoort alleen één sample-pad.Man niet te doen,als je voor één reden de kronos koopt voor de pads?Niet doen.Voor de rest geweldige synth.
Ik verwittig je!Dan heb je beter aan de Spectrasonics Omnisphere dat is een softsynth die duizendmaal beter is in dat genre.
Waar ie in uitblinkt dan?T'ja de hoeveelheid aan mogelijkheden die je in jaren je zal bezighouden.

kronos dat is echt oasys.Meer is daar niet minder om.

Sorry wat ik over 'Karma' moet zeggen..Constant altijd hetzelfde,altijd dat constante rytme,karma is echt de persoon in eigen vlees;die hoopt ooit te zeggen,van dat succes is echt van karma.Het is al van jaren,maar ooit een hit gehoord van Karma?

Laatst gewijzigd:
sinew1958, wat sla je toch allemaal uit je botten man.

Ik weet niet wat erger is, de grammatica of de inhoud.

En dan zit je nog even jezelf te quoten.

Afkraken van nieuwe spullen laten ze wijselijk over aan een groepje azijnpissers hier, die hun volkomen gebrek aan creativiteit jarenlang aan het materiaal wijten. Bij het verschijnen van de eerste foto van een nieuwe synth op een beurs hebben zij die al onder handen genomen, virtueel dan.

Trouwens, je bedoelt deze recensie neem ik aan? :P:
http://www.soundonsound.com/sos/aug09/articles/behringervintage.htm

Conclusie: "Behringer’s ‘Vintage’ pedals sound great for the money and all of them benefit from hard-bypass switching, which keeps noise issues at bay. They may look reminiscent of some famous vintage pedals, but on the inside they’re original designs." ;)

.
nou dat vind ik ook wel weer wat overdreven :D, juist door het gebruiken van combinaties van de synthengines kun je hele mooie combinaties maken. Ik vind wel dat de Jupiter 80 pads een stuk mooier / voller klinken. Op de 1 of andere manier hebben die pad sounds in de jupiter 80 een heel mooi karakter wat je mist in de kronos (in de presets dan).

Ik haat Spectrasonics Omnisphere! Deze softsynth heeft ervoor gezorgd dat ik jarenlang geen enkele hardware synth meer kon waarderen omdat ik alles vergeleek met Omnisphere. Omnisphere vind ik met afstand de allerbeste synth die er ooit gemaakt is. Gelukkig komt er nu een nieuwe generatie hardware synths aan die vergelijkbare soundmogelijkheden gaan krijgen zoals de Kronos en de Jupiter 80, dus eindelijk kan ik weer eens enthousiast worden over hardware synths :D

Ik kan uit een SOS review wel altijd halen of het iets is voor mij of niet. Daar hoeft niet iets helemaal voor afgekraakt worden. Dat een bepaalde bak meer is bedoeld als een toetsenistending dan als een opvolger van de Jupiter-8 is hoe netjes je het ook zegt nog steeds een negatief oordeel vanuit mijn perspectief.

Was een juup8 dan niet bedoeld als een toetsenistending? Je zag die bak destijds zo vaak live, wat me ook de bedoeling lijkt van de Juup80 die tenslotte ook geen workstation is maar eveneens een performance keyboard, net zoals de juup8 (alleen had de marketing dat woordje toen nog niet uitgevonden).

Toetsenisten hadden destijds geen keuze als ze synthesizerklanken wilden gebruiken. Net zoals er voor de DX-reeks buiten de DX-1 ook geen echte keuze was voor iemand die echt lekker DX-sounds wilde proggen de hele dag.

denk dat deze synth over 2 jaar geen reet meer waard is. snap wel dat dit leuk is voor bands enzo maar er is al veel vergelijkbaar spul van yamaha en korg. als ik muzikanten en producers hoor over dit soort synths hoor ik altijd phantom of motif. ik denk dat de markt verzadigd is met dit soort synths op het moment.. absoluut niks nieuws dus. bovendien is software van dermate hoog niveau dat dat ook nog concurrentie is.
nee, doe me dan maar een alesis andromeda of prophet 08

Phantom en Motif zijn workstations. Juup80 niet. Andromeda en Prophet08 zijn zuiver analoge synths, juup80 niet.

maar er is al veel vergelijkbaar spul van yamaha en korg.
Logisch dus dat Roland ook hun deel van die markt wil. :)

Juup80 is een performance synth die zowel synthklanken als realistische klanken ten berde kan brengen. Je moet hem dus qua concept in hetzelfde rijtje plaatsen als de Yamaha S reeks, sommige Nords... All in one beesten voor met name live gebruik. Al zou hij in de studio ook erg leuk zijn hoor. :)

Afzeiken is advertentie kosten verliezen...en ik denk dat Roland een goede klant is..

Ik vind het wel meevallen, zeker met dit soort 'cover' stories wordt er ruim de tijd/ruimte genomen om meningen te onderbouwen en daar komen altijd wel wat kritiekpuntjes naar voren.

Wat ik dus eigenlijk wilde zeggen, net het artikelen in SOS gelezen en wat er meerdere malen als kritiekpunt wordt genoemd.. is de naam. Alhoewel er wat JP8 achtige patches inzitten en met kunst en vliegwerk de JP8 dus kan reproduceren staat de synth verder gewoon totaal los van de JP8 afgezien van het uiterlijk.

Het is dus gewoon een goede stage synth, met wat 'here and now' features zoals audio streaming en recording.

Even een programmer op de markt brengen en je hebt weer een knoppen bak. We gaaf lijkt me dat...en PG8000 of zoiets, met heel veel knopjes.......kennen ze ook weer 1000 euro voor vragen.

Back