Jupiter 80 eerste beelden + info

Ik kan wel een aantal dingen herkennen idd van de review hierboven.

Ik heb hem nu ok enkele weken en het klinkt gewoon super. Ook die synthlegends expansion, met heel licht tweaken hier en daar klinkt het gewoon erg vol, stevig, maar vooral mooi.

Echt blij met deze unit.

Een patch kan uit 4 tones bestaan, en je hebt dan 4x upper, 4x lower, 4x solo en 4 perc; das 16 voices per toets als je ze allemaal vier tones in hun layer hebben, Dan heb je wel eens kans op wat notestealing idd

als een patch al 4 tones moet hebben om een beetje goed te klinken is het gewoon een JV1080 dus...
plaats eens een mp3 van 1 tone/partial zonder effecten ben benieuwd hoe dat klinkt

als een patch al 4 tones moet hebben om een beetje goed te klinken is het gewoon een JV1080 dus...
plaats eens een mp3 van 1 tone/partial zonder effecten ben benieuwd hoe dat klinkt

:D daar is die weer

Ik vond een JV1080 te goedkoop. Als het maar duur is is het goed, dus dan kom je al snel op een Jupiter 80 uit...

Ik vond een JV1080 te goedkoop. Als het maar duur is is het goed, dus dan kom je al snel op een Jupiter 80 uit...

:D shit dan moet ik allemaal spullen van bang en olufsen kopen =)

Een patch kan uit 4 tones bestaan, en je hebt dan 4x upper, 4x lower, 4x solo en 4 perc; das 16 voices per toets als je ze allemaal vier tones in hun layer hebben, Dan heb je wel eens kans op wat notestealing idd

Nu reken je jezelf wat rijker dan je bent.
De Upper en Lower parts kunnen inderdaad ieder vier tones bevatten, maar Percussion en Solo maar elk één. Je komt dus in totaal op tien tones (met maximaal 30 partials).

Ik vind je werkelijk hilarisch.

Synth met veel mogelijkheden a la JP80: pffff, laat maar eens horen hoe dat klinkt als je maar een fractie van zijn mogelijkheden gebruikt.

Synth met weinig mogelijkheden a la Voyager Old Skool: beperkt, niet spannend...

Wat wil je nu eigenlijk. Behalve negatief zijn.

Er is maar een goede setup, en dat is die van Bass. ;)

Die moet iedereen eigenlijk dus hebben. :D

Ik vind je werkelijk hilarisch.

Synth met veel mogelijkheden a la JP80: pffff, laat maar eens horen hoe dat klinkt als je maar een fractie van zijn mogelijkheden gebruikt.

Synth met weinig mogelijkheden a la Voyager Old Skool: beperkt, niet spannend...

Wat wil je nu eigenlijk. Behalve negatief zijn.

zelfde wat iedereen wil denk ik, zoveel mogelijk mogelijkheden en variatie in het maken van nieuwe klanken voor je geld...

als ik geld op mn rug had groeien had ik wel veel dure en exotische apparaten gekocht maar dat is nou eenmaal niet zo...
ik heb altijd al een Moog willen hebben van kinds af aan en toen ik er voor bijna 2000 euro een had, was ik meer met mn 400 kostende Z1 zelfs nog meer aan het spelen want daar zaten gewoon meer interessante en uitgebreide klankmogelijkheden op..

het moet wel een hobby blijven dus zoek je zoveel mogelijk voor zo min mogelijk geld
zowel kwaliteit als kwantiteit voor een leuke prijs dus :)

zelfde wat iedereen wil denk ik, zoveel mogelijk mogelijkheden en variatie in het maken van nieuwe klanken voor je geld...

Zolang die mogelijkheden en variatie maar geen layering en fx inhouden om één of andere reden...

Upper en Lower kan je trouwens ook in splits gebruiken.

Zolang die mogelijkheden en variatie maar geen layering en fx inhouden om één of andere reden...

.

ik ben van mening dat effecten of layering niet nodig zouden moeten zijn voor een goed geluid..
de nord 1 en nord 2 waren bv razend populair juist omdat ze kaal zonder effecten gewoon heel puur en goed klonken, moogs overigens ook maar dat is een hele andere prijsklasse

De Moog modulars hadden ingebouwd galmeffect...

En de JP-8000 was ten tijde van de eerste Nords razend populair omdat hij met zijn ingebouwde effecten zo'n megaklank voort kon brengen.

De Maxikorg staat erg hoog aangeschreven, en wat is zijn selling point? Layering.

Enfin, ik denk dat je layerregel en fxregel zelfopgelegde regels zijn die je niet moet proberen als algemeen geldend te verkopen, want de voorbeelden pro zijn net zo talrijk als de voorbeelden contra.

En al dit in afwachting van een leuke Jupiter 80 demo. :)

Als ik 2 sounds stapel met verschillende timbre en envelopes en dat klinkt goed, wat is dan het probleem?
Ik vind het zelfs erg comfortabel om zo sounds te maken die ik wil hebben..

ik heb een korg 700s en die klink super vol en dik,maxikorg selling point is gewoon dat je het dubbel zo dik hebt hoor,niet om dat hij dik klinkt door layering.

ik vind toch ook wel dat die laatste generatie roland synths van hogere prijsklasse helemaal niet slecht klinken,maar ik kan het niet vergelijken met analoog

het is een kwestie van toepasbaarheid (flexibiliteit),welke muziek je maakt ook denk ik vooral en dit maakt automatisch dan de smaak en daarna de keuze

Als ik 2 sounds stapel met verschillende timbre en envelopes en dat klinkt goed, wat is dan het probleem?
Ik vind het zelfs erg comfortabel om zo sounds te maken die ik wil hebben..

layering is ook geen probleem, maar als je MOET layeren om het enigszins vol of goed te laten klinken betekent dat dat de bronsound niet goed genoeg is..

ik heb een JV1080 gehad met patches bestaande uit tenminste 2 tones.. kies je er 1 en zet je de effecten uit dan klonk het gewoon als een soundcanvas bij wijze van spreken..
hetzelfde voor mn ex cs1x
misschien is dat inherent aan romplers ook

Unison ben ik ook niet wild van, maar als het werkt dan werkt het, ik gebruik pro53 soms wel eens voor bassen en dan zet ik unison op 6 ofzo, klinkt lekker dik, op zich niks mis mee. Beetje kort door de bocht een sound maken misschien, maar wel effectief op zijn tijd.

Maar er is zeker niks mis met dikke sounds zonder layering of unison. :W

ik heb een korg 700s en die klink super vol en dik,maxikorg selling point is gewoon dat je het dubbel zo dik hebt hoor,niet om dat hij dik klinkt door layering.

Ik ben het volledig eens dat de 700 en z'n broertjes ook al erg vol en dik kan klinken. Ik zei dan ook niet dat het selling point van de Maxikorg "dik klinken door layering" was, maar "layering". Of dat dan van 2 identieke of verschillende patchen is, om nog dikker of complexer te klinken of wat dan ook, dat kan je kiezen met die bak en dat maakt het leuk. Soms is het net een Jupiter 80. :D

Back