Jupiter 80 eerste beelden + info

Leuk om te lezen!:okdan:
Temeer daar deze met stip hoog op ons verlanglijstje is komen te staan.

wat ook een goeie combi is, is de Jupiter 50 en de integra 7 samen, dat is ongeveer even duur als de jupiter 80.

Maar vergis je niet hoor Quifster,in mijn jonge jaren(in de tijd van de Jupiter-8)heb ik me wel bezig gehouden met synthese hoor,alleen is dat ontgroeit met de jaren dat ik in de muziekschool zat en dat in combinatie met de presetbakjes die uitgekomen zijn en plus werk,vriendin(waar dat maar enkele knopjes aan zijn:D).
Maar nu moet ik zeggen zie ik de mogelijkheden van deze synth ,zoals toen,ontdekken,zoeken,uitrafelen.Helaas is de vakantie gedaan en morgen werken en tja,wanneer de tijd om weeral te ontdekken?
Nu was ik net bezig met bv met de modulation LFO van één klank,en wat je dan hoort door de shape te veranderen bv van sinus naar zaagtand en de rate life te veranderen klinkt het echt nu heel breed,en dan dun,bizar,mooi....Dus voor ambient gebruikers ook een synth ervoor.
Ik denk dat deze presets meer ontworpen zijn geweest voor de grootste gemene deler.Pop geluiden en new age die cleane zuiver klanken willen.
Wel Quifster als de engine zeer eenvoudig voor jou blijkt te zijn van de JP-80.Gaat toch altijd vanuit dat een sound wordt gevormd van één element.De basis.De golfvorm.
Je houdt ervan of niet.En Roland heeft voor mij dat ene wat ik graag hoor.
Ja die Combi dat weet ik maar de 80 weg voor een een dumping prijs?
Succes vanavond.

Wel Quifster als de engine zeer eenvoudig voor jou blijkt te zijn van de JP-80.Gaat toch altijd vanuit dat een sound wordt gevormd van één element.De basis.De golfvorm.
Je houdt ervan of niet.En Roland heeft voor mij dat ene wat ik graag hoor.

Nou ik bedoelde het eigenlijk iets anders, maar dat geeft niet :).

De sound wordt naar mijn mening niet gevormd door de golfvorm, dat is puur de oscillator die het geluid voorbrengt, pas in de filter en envelope stages wordt het geluid gevormd vind ik, anderen kunnen het daar oneens mee zijn, vind ik prima.

Wat ik heel erg gaaf vind aan de jupiter 80 is de filters, die zijn simpelweg helemaal mijn smaak. Ik vind de jupiter 80 sound dan ook helemaal te gek sinds os 2, het is de sound waar ik van hou. Dit in tegenstelling tot een Fantom, waarvan ik de sound echt helemaal niks vind.

Het is natuurlijk allemaal persoonlijke smaak, maar zo'n jupiter en integra zie ik hier ook nog wel komen te staan. Maar goed, tijd en geld spelen natuurlijk een belangrijke rol bij al dat soort wensen :D.

En je hebt groot gelijk hoor, altijd gaan voor een synth die je aanspreekt. Het is al duur zat allemaal.

Vergissen is menselijk. De basis is de golfvorm en de waveform. Anders geen presets voor anderen want de sound is heel clear of niet. Maar dan kan je ook net zo goed een oude Korg Trinity gebruiken, als je nog hebt vrij. En tja, morgen is het weer verder.. en dan is de tijd schaars want ambient is zo je houdt er van of niet ook al is de basis door 2 sound met een osccilator die trillingen kan weergeven door zuivere delers. Eén element daaruit voor de helft.
Succes!

Nou ik bedoelde het eigenlijk iets anders, maar dat geeft niet :).

De sound wordt naar mijn mening niet gevormd door de golfvorm, dat is puur de oscillator die het geluid voorbrengt, pas in de filter en envelope stages wordt het geluid gevormd vind ik, anderen kunnen het daar oneens mee zijn, vind ik prima.

Wat ik heel erg gaaf vind aan de jupiter 80 is de filters, die zijn simpelweg helemaal mijn smaak. Ik vind de jupiter 80 sound dan ook helemaal te gek sinds os 2, het is de sound waar ik van hou. Dit in tegenstelling tot een Fantom, waarvan ik de sound echt helemaal niks vind.

Het is natuurlijk allemaal persoonlijke smaak, maar zo'n jupiter en integra zie ik hier ook nog wel komen te staan. Maar goed, tijd en geld spelen natuurlijk een belangrijke rol bij al dat soort wensen :D.

En je hebt groot gelijk hoor, altijd gaan voor een synth die je aanspreekt. Het is al duur zat allemaal.
Steek een sample golfvorm(het hart) van roland in de kronos en bewerkt het met de korg filters en de rest van de synth tone edit van korg?

Vergissen is menselijk. De basis is de golfvorm en de waveform. Anders geen presets voor anderen want de sound is heel clear of niet. Maar dan kan je ook net zo goed een oude Korg Trinity gebruiken, als je nog hebt vrij. En tja, morgen is het weer verder.. en dan is de tijd schaars want ambient is zo je houdt er van of niet ook al is de basis door 2 sound met een osccilator die trillingen kan weergeven door zuivere delers. Eén element daaruit voor de helft.
Succes!

hahaha,
briljant, ik doe het je niet na!

hahaha,
briljant, ik doe het je niet na!

Ongelooflijk!Dan mogen de filters en al wat erna komt 1 miljard euro kosten,maar dat ene basis golfvormpje van één euo,wel dat gaat bepalen hoe je je klank gaat horen.
Ik bedoel we gebruiken één synth.

wat ook een goeie combi is, is de Jupiter 50 en de integra 7 samen, dat is ongeveer even duur als de jupiter 80.

Dat is helemaal geen onaardige suggestie, maar het wordt toch de 80 denk ik.
Mijn vrouw kan redelijk onvermurwbaar zijn als het erop aankomt.;-)
Overigens sluit dat de komst van een Integra niet uit.

Ongelooflijk!Dan mogen de filters en al wat erna komt 1 miljard euro kosten,maar dat ene basis golfvormpje van één euo,wel dat gaat bepalen hoe je je klank gaat horen.
Ik bedoel we gebruiken één synth.

ok, dat wist ik niet :)

ok, dat wist ik niet :)

Tuurlijk wist je dat niet:)
Ik denk dat je één van dees dagen een shoot vraag gaat afvuren waarvan zelfs Einstein het antwoord niet weet:mega:
Vergeet niet ik moet gaan werken!Maar dat weet je ook.DE GOLFVORM!En eigenlijk het slimste van al in deze materie?Je eigen oren!

Ik snap er geen reet meer van..

Je bedoelt je snapt er geen fluit van.Of hier' geen synth meer van.'Je snapt geen licht op de zaak hier?
Ja sommigen snappen of willen niet weten over de basis wettenschappen van een synth.
Ik snap het ook niet:eureka:

Je bent daarin niet de enige. Ik kreeg de laatste pagina het gevoel dat ik een andere taal aan het lezen was. Ik heb geen problemen met de inhoud van het gesprek, maar met de zinsbouw of het gebrek daaraan.

Mijn mening voor zover ik de clou begrepen heb:

Een geluid wordt door de hele ketting bepaald, dus oscillator + filter + al de rest. En in hoeverre dat resultaat "goed" of "niet goed" is, is volledig ter rekening van je eigen oortjes. Want -zeker in de analoge wereld- is bv "een sinus" geen wiskundig gegeven; de ene oscillator zijn "sinus" ziet er behoorlijk anders uit dan die uit een andere synth. Dus de oscillator bepaalt zeker deels mee de klank van het eindresultaat.

Ik snap er geen reet meer van..

Je bedoelt je snapt er geen fluit van.Of hier' geen synth meer van.'Je snapt geen licht op de zaak hier?
Ja sommigen snappen of willen niet weten over de basis wettenschappen van een synth.
Ik snap het ook niet:eureka:
Ben maar aan het zwanzen,morgen is m'n vakantie voorbij.Maar ik kijk lekker weg nu:-).

Geniet ervan....
@Nicolas, daar was ik ook een beetje aanbeland.......quifster's mening is uiteraard de zijne, maar ik snap niet hoe je kan zeggen dat de basis van je geluid er niet toe doet in de vorming van je geluid. Dan heb je de clou niet door, aangezien elk aspect in de vorming van je geluid ertoe doet.

Je bent daarin niet de enige. Ik kreeg de laatste pagina het gevoel dat ik een andere taal aan het lezen was. Ik heb geen problemen met de inhoud van het gesprek, maar met de zinsbouw of het gebrek daaraan.

Mijn mening voor zover ik de clou begrepen heb:

Een geluid wordt door de hele ketting bepaald, dus oscillator + filter + al de rest. En in hoeverre dat resultaat "goed" of "niet goed" is, is volledig ter rekening van je eigen oortjes. Want -zeker in de analoge wereld- is bv "een sinus" geen wiskundig gegeven; de ene oscillator zijn "sinus" ziet er behoorlijk anders uit dan die uit een andere synth. Dus de oscillator bepaalt zeker deels mee de klank van het eindresultaat.

Dus daarom ook dat roland roland klinkt,en korg korg klinkt en moog.....
Ik begin echt te denken dat een overgrote meerderheid niet meer weet hoe een synth werkt eigenlijk van de basis.Je hebt natuurlijk een verschil in analoge of digitale engine.

Ja we weten dat jij foutloze zinnen schrijft.:engel:

Ik begin echt te denken dat een overgrote meerderheid niet meer weet hoe een synth werkt eigenlijk van de basis

Dat lijkt me een wel erg overdreven conclusie voor dit forum.

En het gaat me niet over foutloos schrijven, maar over verstaanbaar schrijven. Ik ken natuurlijk ook niet van ieder forumlid de achtergrond; waarschijnlijk is Nederlands niet voor iedereen de moedertaal of wonen ze al jaren in het buitenland. Het is dus ook geen verwijt maar een waarneming. Het werd me hier af en toe nogal onleesbaar.

Succes!

Euh wat? :dubbel:

Back