Custom Nord G2 Modular Keys

Ik begrijp het nut hier niet erg van, maar waarom zou ik ook.
Ik geef je de raad om de stalen strook die het toetsenbord 'dicht' maakt aan het Panel te laten zitten. Dit laat je dan weer terug buigen. Er zit weinig metaal onder het Panel om een scharnier te monteren. Verder is het veel minder zagen.
Heb je de G2 al open gehad? Hoe zit het met het deel links van af de vouw van bovengenoemde strip onder het metaal, dus hoe ver gaan de printplaten door?
Het keyboard kan alle afsluitingen van hout krijgen die je maar wilt.

Trouwens, de garantie verloopt wel, he?

Wout

Dat is precies wat ik bedoel, Wout, die metalen rand laat ik aan het controlpanel, niet aan het toetsenbord.
Dan moet je maar iets van een 10 cm effectief slijpen in het frontpanel, valt nog mee.
De naad is misschien af te werken met verf... of een profiel.

Voor de onderkant moet ik eens kijken hoe de printen precies zitten, doe'm van de week nog eens open.

De garantie, daar ben ik me van bewust, maar die was 3 jaar geleden al verlopen ;) ...

Buiten de linkerzijde van de synth is het eigenlijk geen probleem, toch?
Ieder goed metaalbedrijf kan dit voor je doen.
De kast kan je vader maken, dus probeer maar...
Misschien zullen een paar kabelverbindingen wat langer moeten worden.
Zoek die maar eerst uit.
Kost niet veel, maar liever van te voren alles uitzoeken en dan pas zagen :D

Wout

:okdan:

Had je nog info over welk hout ze gebruiken + de verf / lak / vernis?
Of mail ik ze best even zelf?

Ik heb het geweten, maar waar die mail is...
Zij weten het op zeker!

Nu wacht ik even met verder posten, want strakts is het een feestje: dan ga ik over de 5000 post!

:D

Wout

Ja, net als Wout, begrijp ik het ook niet. Het zal jouw gevoel voor esthetiek wel wezen.
Op het net zag ik iemand die de Korg Legacy contoller voorzien had met een pc moederbord. Muis, pc keyboard en scherm konden ingeprikt worden aan de zijkant.
Dus mischien is dit een idee om dat ook mee te nemen in je ontwerp. Ik weet niet of je optreed, de Clavia bakken zijn solide terwijl hout het natuurlijk wat kwetsbaarder maakt. In dat geval ook een goede flightcase bouwen.

Een hele PC on stage meeslepen vind ik overbodig, ik patch mijn synth thuis wel :).

Qua kwetsbaarheid valt het allemaal wel mee.
Ik heb 5 jaar met een Nord Stage 88 rondgezeuld zonder flightcase (wel softbag) met nauwelijks gebruikerssporen.

Nu, als dit doorgaat ga'k er sowieso een flightcase voor laten maken.

Ik zou zeker niet gaan slijpen in die behuizing, dat krijg je niet netjes. Zou gewoon een nieuwe behuizing laten lasersnijden en zetten, en er twee houten zijkanten aan klussen. Dan moet je echter wel precies de gaten voor de displays en knoppen opmeten en verwerken in de tekening voor het plaatwerkdeel en draadstuds bij de plaatwerkerij precies op de juiste plekken laten monteren zodat de pcb's te monteren zijn. Netjes laten spuiten.
Die bandkabeltjes voor het aansluiten van toetsenbord moet je dan ook nog wel even regelen, maar dat moet wel lukken.
Allemaal geen rocket science, maar niet goedkoop, denk dat je voor dat plaatwerk zo meer dan een paar honderd euro verder bent, tenzij je wat contacten hebt.
Mocht er een tekening gemaakt moeten worden dan kan ik misschien wel helpen.

Net effe schetsje gemaakt, helemaal niet op schaal!

G2_draft_JPG.jpg

De kopse kanten van de keyboard en top housing dichtmaken met een blokje hout, links en rechts van het keyboard moet ook een klosje hout komen om dat gapende gat dicht te maken (je zou dit ook kunnen zetten, maar niet helemaal want aan de lange kant van het keyboard moet ook een gezette rand komen).
Dan uit hout een bak maken waar het keyboard in past en een scharnier voor het bovenste gedeelte. Eventueel nog een strook hout over die spleet tussen top en keyboard.

Meer moet dat niet zijn?

Momenteel ben ik aan het proberen om via verschillende wegen aan een behuizing te geraken / een nieuwe behuizing te laten ontwerpen (voor weinig).

Van het moment dat ik begin met het ontwerp, start ik er een nieuw draadje voor op.
De bedoeling is om het goed te documenteren, met voldoende foto's :).

Bedankt alvast voor alle ideeën!

Even een oud topic terug oppikken.

12798147_853931918066398_456187983_n.jpg

De behuizing is aangekomen. Ik laat deze intact en ga de oude behuizing laten versnijden.
Het bedrijf waar ik mijn flightcases heb laten maken beschikt over een waterjet-snijmachine, ze wilden wel helpen.

Enkel de kabelverbinding tussen pitchstick / modulatiewheel en PCB moet verlengd worden (beetje soldeerwerk), de connectie tussen keyboard- en controlepaneel is lang genoeg.

Wordt vervolgd!

Laatst gewijzigd:
Back