Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat wat je wil doen niet zo moeilijk is. Als je de NM G2 opent zie je die scheiding al van sturing (=knoppen) naar printen.
(Zo dacht toch te herinerren toen ik mijne moest omzetten van 110 naar 220V).
Ben benieuwd naar het resultaat! (fotos!)
Zelf zou ik de originele behuizing laten voor wat die is en een nieuwe passende behuizing maken en de electronica verhuizen. Dan kun je altijd weer terug
Zelf heb ik wel eens zitten fantaseren over wat extra knoppen op de rechterkant in het paneel. Maar daaronder zit de voeding dus niet echt veel ruimte. Nu heb ik er altijd een DIY midi controller met oa twee joystickjes op staan :-)
Een andere gedachte die ik wel eens had om hem om te bouwen tot een desktop/rack behuizing (met de knoppen!) met de mogelijkheid om het toetsenbord met een kabeltje aan te kunnen sluiten of niet. Dan heb je een mooi compact apparaat zonder de nadelen van de engine (geen knoppen).
. Wel leuk dat je het deelt. Zel (persoonlijk) vind ik het voorbeeld van de MicroKorg het best geslaagd. Het laatste voorbeeld vind ik zelf visueel uit balans. Maar goed dat is natuurlijk smaak.Even een oud topic terug oppikken.
![]()
De behuizing is aangekomen. Ik laat deze intact en ga de oude behuizing laten versnijden.
Het bedrijf waar ik mijn flightcases heb laten maken beschikt over een waterjet-snijmachine, ze wilden wel helpen.
Enkel de kabelverbinding tussen pitchstick / modulatiewheel en PCB moet verlengd worden (beetje soldeerwerk), de connectie tussen keyboard- en controlepaneel is lang genoeg.
Wordt vervolgd!
Ka je nog oude behuizingen bestellen bij clavia ?
Of is dit een custom made case ?