Korg Kronos

Ik heb de Kronos pas een paar weken geleden besteld, dus bij mij is nog geen sprake van enige irritatie.

Ik ga er op dit moment echter al wel van uit, dat het geen eind september meer gaat worden. Gezien de negatieve berichten over Voerman.
Hoewel ik nog niets over een verlate levering heb gehoord. Maar zelfs eind oktober kan ik nog prima mee leven.

Maar ik denk ook, dat als je in het geval van Quifster, al zo lang steeds maar weer aan het lijntje wordt gehouden,
dat je dan ook wel teleurgesteld raakt en de lol er een beetje af gaat. Toch, zou ik zo'n bestelling zeker niet annuleren.
Dat zou betekenen dat je er, hoeveel was het ook al weer, zo'n half jaar? voor niets op hebt zitten wachten en verheugen.

Maar het is wel een goed idee om je intussen ergens anders op te storten. In jouw geval de MotivXS en de Omniphere.
Zodat je je gedachten tenminste op iets anders kunt richten. Dat maakt in ieder geval, dat je dan al niet meer zo gefixeerd bent op de Kronos.

"Al het goede komt langzaam". 8>

Op naar de Kronos :walker:

Ja zeker,

als je die ellende ziet, stellen deze luxe problemen helemaal niets voor.
Maar de Japanse regering heeft zelfs bij zo'n ramp, nog steeds boter op het hoofd. De mensen die dicht in de buurt bij die ontplofte kerncentrale wonen, worden helemaal niet goed op de hoogte gesteld. Ze zouden er al helemaal niet meer mogen wonen. De straling in dat gebied is eigenlijk veel te hoog. Maar als je geen geld hebt om te kunnen verhuizen.... :(

En intussen heeft Japan de maximale stralingsdosis waar een mens per jaar aan mag blootstaan, al verdubbeld. Alleen maar om goed te praten, dat de mensen helemaal niet weg hoeven te gaan.

Droevig...

Jullie hebben gelijk, de Japanners hebben het inderdaad pas echt moeilijk. Lang wachten op zoiets moois is echt een luxe probleem.

Hiep Hiep

Hiep Hiep

Het is zover !

Mijn Kronos 88 is vandaag bezorgd.
Even snel een foto, meer volgt later.

Forum-1.jpg

De eerste indruk is werkelijk fabelachtig.

Het is zover !

Mijn Kronos 88 is vandaag bezorgd.
Even snel een foto, meer volgt later.
gaaf!

even een domme vraag, maar wat is de lengte van die doos? Dit wil ik graag weten omdat ik hem zelf bij de winkel ophaal en ik vraag me af of die wel in mijn auto past als ik die foto van jou zo zie :D

gaaf!

even een domme vraag, maar wat is de lengte van die doos? Dit wil ik graag weten omdat ik hem zelf bij de winkel ophaal en ik vraag me af of die wel in mijn auto past als ik die foto van jou zo zie :D

De doos is echt groot, n.l. 160 x 55 x 30 cm.

Echt heb even verder naar een aantal combis geluisterd, maar die zijn gewoonweg goed, mits je van complexe sounds houdt.

Ik ga er snel weer achter, het is verslavend en er is erg veel. !

ik heb hem vanmiddag opgehaald, erg mooi inderdaad.

enige minpuntje vind ik die herrie van die ventilator, die is luider in een stille ruimte dan ik zou willen. Maar wat een geweldige sounds zitten er in :halleluja

Over die ventilator zat ook al iemand te mopperen op het Karma lab-forum.
Die had het erover dat de ventilator een geluid maakte als een motorboot in de verte. Die heeft geloof ik, al weer een andere in bestelling.
Ik mag toch hopen dat dat mankement niet te veel voor komt.

Ik zou het toch in de gaten houden.

Over die ventilator zat ook al iemand te mopperen op het Karma lab-forum.
Die had het erover dat de ventilator een geluid maakte als een motorboot in de verte. Die heeft geloof ik, al weer een andere in bestelling.
Ik mag toch hopen dat dat mankement niet te veel voor komt.

Ik zou het toch in de gaten houden.

het is inderdaad vrij hard, op 5 meter afstand is het nog steeds goed hoorbaar, dus je kunt wel nagaan hoe hard het klinkt als je hem gewoon aanzet. Het is een stuk harder dan mijn pc in ieder geval.

Probleem is natuurlijk dat ik hem wel weer terug kan brengen, maar ja, dan zit je weer maanden te wachten op een andere, en ik verwacht dat de meeste modellen hetzelfde euvel hebben aangezien het puur de fan is. Er wordt vrij veel over geklaagd op de forums in ieder geval, en ik kan het me wel voorstellen nu ik hem in mijn eigen omgeving hoor. (in de winkel is het me niet opgevallen, maar daar is het zoiezo luidruchtiger natuurlijk.

Het wordt in ieder geval een synth die alleen maar aangaat als ik hem gebruik, normaal staan de meeste instrumenten standaard wel aan hier, maar deze gaat daar niet bijhoren :)

@ Quifster : de Korg Oasys zijn fan is ook aan de luide kant,ook is er een hoge toon steeds op de achtergrond aanwezig dat van de hardware zelf komt,heb er ooit een thread op Karma-lab met dit onderwerp aangemaakt.
In de Oasys kan je gemakkelijk aan de fan,dus optie zou zijn deze te vervangen door een stille hoogwaardige fan,
misschien ook een optie op termijn voor de Kronos.

ik heb hem vanmiddag opgehaald, erg mooi inderdaad.

enige minpuntje vind ik die herrie van die ventilator, die is luider in een stille ruimte dan ik zou willen. Maar wat een geweldige sounds zitten er in :halleluja

Eerlijk gezegd heb ik niet eens in de gaten gehad, dat er een ventilator in zit. Hij staat nu in de huiskamer en ik heb nog even geluisterd, maar ik hoor vrijwel niets.
Het lijkt me heel vervelend als hij veel lawaai maakt.

Jammer.

Het schijnt inderdaad nogal te schelen, de één of de andere kronos. Maar het schijnt niet zozeer de fan te zijn, maar de manier van bevestigen, waardoor de hele constructie gaat trillen. Ik kan er nog niets over zeggen aangezien het nog wel even gaat duren voordat ik de mijne heb, maar ik verwacht eigenlijk wel dat er een oplossing komt voor dit probleem, hetzij fan vervangen, hetzij de constructie stabieler maken.

Back