Okay de uitslag: Prepare to be amazed, de reclame-slogan van de Kronos, was dus helemaal op mij van toepassing.
Ik heb deze ochtend daadwerkelijk de Kronos 61 uitvoering gekocht.
Het machtsvertoon van de sounds van de Kronos en de daaraan gekoppelde techniek, was zo groot, dat ik de Motiv zelfs niet meer aangedaan heb.
Het was gewoon niet meer reëel om nog over de Motiv na te denken.
De geluiden van de besproken tegenvallende instrumentgroepen, waren heel erg opgewaardeerd. Vooral de reverberation was beter geworden, het klonk allemaal niet zo droog meer. Echter nog steeds, geef ik qua gitaren en misschien ook saxen de voorkeur aan mijn Tyros 4. En daar gaf de verkoper mij gelijk in. De Tyros 4 is het beest onder de keyboards. Hij was het trouwens eens, met mijn kritiek op de genoemde tegenvallende samples van de M3.
Enfin, de resterende geluiden van de Kronos waren zo overdonderend mooi, dat ik voor de bijl ben gegaan. Ik heb denk ik in die drie uur zo'n beetje alle programs wel doorgeworsteld. De één wat langer blijven hangen dan bij de ander. Maar genoeg om een heel duidelijk geluidsbeeld te krijgen.
Karma is dus precies hetzelfde, wat ik positief vind, dan kan ik lekker nog een maandje oefenen op de Karma van de M3. Want, over een maand komt ie waarschijnlijk al binnen.
De 61 uitvoering hoef je niet zo lang op te wachten... Bijna iedereen neemt een pianoklavier 88. Vandaar dat op die uitvoering een langere levertijd zit. En dus op de 61 een kortere wachttijd, ik sta nu zelfs als eerste op de inteken-lijst.
Qua techniek is het toch wel ff heel wat anders dan de M3.
Er zijn overeenkomsten, maar er moet in de Kronos toch nog weer behoorlijk gepuzzeld worden hoe een en ander nu weer functioneert.
Eén paar minpuntjes toch nog, ik hoop niet dat het touch-screen me problemen op gaat leveren. Want bij het instrument in de winkel, moest ik af en toe behoorlijk hard drukken, of hij deed het gewoon niet, eerst weer het zweet van de vingers afvegen, en dan ging het weer, maar daar was ik dus niet ondersteboven van.
Misschien maar een stylus pen gebruiken. Wie weet werkt dat wat beter. Het zijn ook wel heel kleine raakvlakjes waar je op moet drukken.
En ook waren de kleine lettertjes op het display wat moeilijker te lezen. Vooral als je de leeftijd van een leesbril bereikt hebt, geeft dat wat leesproblemen.
Een beetje te kleine letter for my taste. Maar het was nog net te doen.
Maar ja, de Motiv was inmiddels geen optie meer.
Dus blijft de Kronos met het touch-screen over.
Wie weet, doet mijn nieuwe het beter, dat is dan nog ff afwachten.
Dat werkt trouwens wel heel verslavend zo'n touch-screen. Ik betrap me erop dat ik ook regelmatig op het scherm van de Tyros zit te drukken.
Maar dat is dus geen touch-screen. Echter qua degelijkheid moet ik nog zien of zo'n touch-screen bevalt.
Goed, dus nu een maandje wachten. Valt nog reuze mee.
En nu maar hopen dat de levering op schema blijft.
Groet van Legolas,
en nog bedankt voor jullie reacties.