quifster
Gepokt en gemazeld
OK. ontwikkelingen hier.
Vandaag is mijn K73 binnengekomen. Ik heb em in de winkel getest op het cutoff probleem. niet kunnen reproduceren, maar toen ik thuis een poosje met de piano's aan het stoeien was, kwam ik af en toe een cutoff tegen bij heel erg zacht spelen. Overigens alleen bij de Jordan Rudess preset, maar ik neem aan dat dat toevallig is. Ik ben er erg op gefocust, maar het valt dus wel mee. Toch is dit niet goed natuurlijk, en ik vraag me af hoe dit verder ontwikkelt. Ik wil namelijk wel een oplossing hebben, zeker als blijkt dat dit live voor (grote) problemen kan zorgen, want daarom heb ik de Fantom G namelijk weggedaan. Die gaf ook cut offs, maar dat was een polyphonie issue..
Verder een topmachine![]()
top dat je er nu ook 1 hebt

inderdaad hopen dat het probleem niet erger wordt op termijn, de eerste week trad het bij mij ook nauwelijks op, en nu elke dag wel eigenlijk. dus goed in de gaten houden en enorm veel spelen de komende paar dagen

Ik volg je, maar de Kronos een half product noemen gaat wel te ver vind ik. Zeker, de problemen met het toetsenbord zijn onacceptabel en daarvoor moet een oplossing komen, maar het is duidelijk dat dit veel te veel aandacht krijgt. De Kronos heeft ontzettend veel potentie en als synthesizer is hij erg goed met zijn 9 engines. Als je bij wijze de Kronos vanaf een extern MIDI keyboard gebruikt, is het commentaar van alle tegenstanders in 1 klap weg en blijven er wat gewenste restpunten over die voor een groot gedeelte met OS 1.5 worden aangepakt. Dus: RH3 onnacceptabel? Ja, absoluut. Half product? Nee, zeker niet IMO.
Psst... Elizabeth, je kroon staat scheef... Maakt toch niet, Sinterklaas had z'n mijter ook verkeerd om op.