Vosken
Stamgast
Gaat wel erg langzaam, dat downloaden bij Korg. En die andere server is niet veel beter...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Inmiddels alle 7 extra banken al bijna vol.
Voor zover ik het kan beoordelen, vind ik het downloaden van de oude DX7-samples niet echt bijzonder. De oude samples klinken wel heel erg saai en achterhaald. Ik heb zo'n twee banken van 127 doorgelopen.
Maar heb eigenlijk al geen zin meer om die andere DX7 banken uit te proberen. Terwijl ze dat zo duidelijk in de verkoop-praatjes lieten horen.
Dat dat weer kunnen gebruiken van die oude samples zo bijzonder was.

Enig idee hoe het zit met de Editor software die ze beloofd hebben?
Is deze er al?

Dus nog steeds 6 engines te bestuderen. De 6 moeilijksten wat mij betreft. De HD-1 lijkt me de meest eenvoudige van die 6 en ook één van de minst mooie engines.
Nee hoor, die hd1 is een geweldige engine. Het lijkt een beetje kwa opzet op een roland jv80, dus 2 pcm sources waar je je sounds mee kan bouwen. Er zitten onvoorstelbaar veel pcm samples in die je kunt gebruiken van alle mooie 'oude' synths. Dus daar kun je echt hele mooie sounds mee maken.
Ik zou als ik jou was beginnen met de polysix EXI als volgende synthengine. Die is heel eenvoudig te begrijpen en leert je de basis begrippen van synthese snel te begrijpen.
Daarna zou je de HD1 engine kunnen doen, en pas daarna de echt complexere synth engines.

On the Kronos road again.Kan er iemand een pdf sturen van de de install info,ik kan dit niet openen via imac.
Is het zo dat je een aparte usb stick nodig hebt om te updaten,en niet rechtstreeks via je computer?
Moet inderdaad via een fat32 usb stick.Kan er iemand een pdf sturen van de de install info,ik kan dit niet openen via imac.
Is het zo dat je een aparte usb stick nodig hebt om te updaten,en niet rechtstreeks via je computer?
Pfff .Met een kurzweil is dat allemaal geen probleem dat updaten.Ja, moet inderdaad via een USB stick of een ander FAT32 geformatteerd medium. Ik heb mijn Imac nog niet zover dat hij de Kronos herkent als externe schijf.
De preciese handleiding voor de installatie van de nieuwe software in het mapje manuals
Pfff .Met een kurzweil is dat allemaal geen probleem dat updaten.

Moet inderdaad via een fat32 usb stick.
Deze persoon heeft de procedure uitgetypt
http://www.korgforums.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=67590
Ik mis volgens mij nog 1 stap tussen stap 9 en 10: volgens mij moet je hierbij de Kronos nog 1 keer uitzetten, en weer opstarten met de usb stick er nog in. Daarna stap 10 uitvoeren.
Mijn update stond er in 1 keer op....
..... na 3x opnieuw de download gestart te hebben ging het flitsend ...... 190 MB in 1 uur tijd. 
Als je de mnt folder niet kopieert dan moet je waarschijnlijk de update twee keer doen.

Gisteravond de update gedraaid. Wat een moeite om die files binnen te halen zeg!
..... na 3x opnieuw de download gestart te hebben ging het flitsend ...... 190 MB in 1 uur tijd.
Uiteindelijk de hele meuk op een (FAT32) USB stick gezet en de installatie liep als vanzelf en kon in 1x worden voltooid.
, 3 kwartier wachten voordat er 190 mb binnen is. Maar goed, uiteindelijk wel gelukt en die update loopt als een zonnetje 
Nee,nooit een usb stick gehad.Je hebt toch wel een usb stick?
Zo lastig is dat nou toch ook weer niet lijkt me![]()
Nee,nooit een usb stick gehad.
En waarom eerst op een usb stick?
Bij kurzweil verbind ik mijn imac met m'n pc3x,en voila binnen de dertig seconden heb ik m'n update.
Niet dat het moeilijk is.Maar krijg het schijt,dat firma's so big as Korg er niet in slagen even via een imac een update te realiseren.