Korg Kronos

Dan Stesco heeft een nieuwe demo van de Kronos online gezet waarin die wat covers naspeelt in de Combi mode op de Kronos. Vooral het Oxygene 6 stukje vond ik wel leuk gedaan. De mensen die een M3 hebben kennen Dan Stesco waarschijnlijk wel van het Karma-lab forum waar hij voor veel mensen op verzoek gratis Patches bouwt voor hun optredens.

Deze demo is in ieder geval weer eens iets anders als al die 'voor geproduceerde' Kronos demo's. Hij speelt gewoon live wat 'bekende' tracks op de kronos.

zitten die geluiden van jarre er standaard in??? klinkt zeker goed voor een softsynt....;):P8o):D

Ben er nog niet achter wat ik de deur uit wil doen, denk dat er in de toekomst wel een kronos komt..... 2e hands... maar niet direct.. ruimte gebrekkos....

Hoi, wat me opvalt...

En dat is even niet direct een link naar de Kronos.
Maar dat hier als we het over een bekende synthesizer-artiest hebben, steeds de naam Jarre opduikt. Ik vraag me af, waarom ik de naam van Vangelis hier nog niet ben tegengekomen.
Eerlijk gezegd hoor ik liever Vangelis, dan JMJ. :)

Wordt ik gebeld, is mijn Kronos er! Dus nu staat ie voor het eerst aan en alles doet het ook nog :) Klinkt niet verkeerd......
Ben voorlopig even bezig....

Wordt ik gebeld, is mijn Kronos er! Dus nu staat ie voor het eerst aan en alles doet het ook nog :) Klinkt niet verkeerd......
Ben voorlopig even bezig....

top!
welke versie heb je?

ik werd vandaag ook gebeld, en het schijnt dat de mijne eind augustus geleverd gaat worden, dus blijkbaar is er weer een schip onderweg :okdan:

top!
welke versie heb je?

ik werd vandaag ook gebeld, en het schijnt dat de mijne eind augustus geleverd gaat worden, dus blijkbaar is er weer een schip onderweg :okdan:

Ik heb een 61, daar heb ik genoeg aan en ik ben geen gewogen klavier gewend, speelt me nu veel te zwaar. Maar dit toetsenbord ljkt heel erg op die van de M3 en die vind ik heerlijk spelen. Is ietsje strakker lijkt wel, maar zal de nieuwigheid zijn.
Ik hoor nu precies wat je bedoelt met de druk in het geluid van de Kronos. Heb de M3 en Kronos naast elkaar staan en het verschil is enerzijds subtiel en anderzijds wel heel overtuigend. Ik denk dat de effecten daar ook een grote rol in spelen, de galm klinkt gewoon meteen veel beter, laat het geluid meer intact of zo.

Maar verder maar weer.....:walker:

voor de mensen met een kronos, de combi's en sounds die in de dan stesco demo gebruikt zijn heeft hij nu gratis beschikbaar gesteld, dus iedereen kan die demo nu zelf proberen te spelen.

de demo soundpackage kun je vinden in de soundsectie op karma-lab
http://www.karma-lab.com/forum/showthread.php?p=103462

Hoi, wat me opvalt...

En dat is even niet direct een link naar de Kronos.
Maar dat hier als we het over een bekende synthesizer-artiest hebben, steeds de naam Jarre opduikt. Ik vraag me af, waarom ik de naam van Vangelis hier nog niet ben tegengekomen.
Eerlijk gezegd hoor ik liever Vangelis, dan JMJ. :)

https://www.synthforum.nl/forums/search.php?searchid=5500787

Eat your heart out...

In de geposte demo werd een stuk van Jarre gespeeld, dus is het logisch dat men niet over onze vriend Evangelo begon. Als je echter een draadje over Yamaha CS synthesizers leest... ;)

Veel plezier ermee Niconoise, en laat wat horen bij gelegenheid!

Hoi Nicolas,

het is me duidelijk. Vangelis is hier al veel over de "tong" gegaan.
Het was een kwestie van ff verder zoeken.
Wat ik dus nog niet gedaan had. ;)

Ook niet aan gedacht, trouwens.

Demo's zijn weer om te huilen , ook van korg met Jordan Rudess die weer eens wil laten zien hoe snel hij kan spelen
maar verder dan een piano geluid komt hij niet ;{

ik ben wel benieuwd naar wat analoog achtige sounds, lekker resonantie arpeggiootjes en baslijnen uit de kronos :)
of echt vage geluidseffecten ofzow

iemand een mp3tje?

Nog geen mp3tjes, ben nog aan het verkennen. Wat me al wel opvalt in vergelijk met M3 is dat de portamento van de HD1 synthese een klasse beter is dan die van EDS. Waar ik erg blij mee ben, want dat is een gebrek in de M3, alleen het radiasbord heeft daar een goede portamento. Binnen de Kronos de sampler dus ook:)

Mijn M3 heeft last van jaloezieverschijnselen, het touchscreen wil opeens niet meer goed werken. Heb hem maar even uitgezet om bij te komen, misschien morgen weer alles ok...of ze heeft last van de vochtige atmosfeer, is hier 92%! Belachelijk veel, waar blijft de zomer nou?

Kronos of Motiv XF

Kronos of Motiv XF

Hallo muziekliefhebbers, :)

Na heel veel gezanik met mijn M3, is de kogel door de kerk.
Ik ga maandagochtend eens lekker uitgebreid de Kronos testen...

En wie weet, behoor ik vanaf maandag ook tot één van de geluksvogels, die binnenkort een Kronos in hun bezit hebben.

Heeft nog iemand zinnige opmerkingen te maken, over waarom ik geen Motiv XF zou kunnen kopen. Want, die vind ik ook niet verkeerd.
Hoewel mijn eerste voorkeur toch wel naar de Kronos uitgaat.

Wat is jullie point of view over de Kronos tegenover de Motiv XF?

Groeten,
Legolas 8>

Gefeliciteerd met de Kronos :mega:

Als de koop doorgaat... thanks.

De Motiv komt er bij jou dus helemaal niet aan te pas.

1-0 voor de Kronos, zullen we dan maar zeggen.

Heeft nog iemand zinnige opmerkingen te maken, over waarom ik geen Motiv XF zou kunnen kopen. Want, die vind ik ook niet verkeerd.
Motif is inderdaad ook niet verkeerd kwa aanschaf. Ik heb zelf een motif xs8 hier staan dus kan wel goed vergelijken. Voglens mij is het meer een smaak kwestie. De Motif is meer gericht op bread en butter sounds voor met name gebruik in een band. De Korg is wat meer elektronisch gericht (dus padjes en zo).

Dus het is maar waar je voorkeur ligt. Als ik zelf uit 1 van de 2 zou moeten kiezen zou ik voor de kronos gaan. De belangrijkste redenen hiervoor zijn, dat er gewoon veel meer mogelijkheden inzitten dan in een Motif. Daarnaast heeft de kronos, touchscreen en ssd geheugen (de motif heeft geen touch screen en geheugen gaat via dure Flash boards). De sequencer van de Motif vind ik wel beter dan die van de Kronos. Dat komt met name doordat de Motif echt pattern sequencing ondersteunt.

Dus al met al, het is een persoonlijke voorkeur die niemand voor je kan beantwoorden, gewoon zelf testen in de winkel dus.

Dank je wel Quifster voor je reactie.

Tja, het is hetzelfde advies wat ik andere mensen op keyboardforums ook geef. Gewoon zelf testen in de winkel, en afwachten of je een click voelt.

Praktisch gezien heb ik de met de Tyros 4 voldoende bread and butter geluiden.
Daarom heb ik in eerste instantie eigenlijk ook voor de M3 gekozen.

Maar goed, degenen, die mijn topics hebben gevolgd waartoe jij ook behoort, weten dat me die M3 zwaar tegengevallen is. Behalve vreemde mankementen en klachten, was ik ook niet bepaald onder de indruk van een aantal instrumenten.

Wat ik erg vond tegenvallen, waren bijvoorbeeld de saxophones, (heel droog) en daar hadden meer blazers last van. De gitaren, vooral de acoustische gitaren vond ik heel blikkerig, metalig klinken. De orgels was ik ook niet zwaar van onder de indruk. (leken veel op elkaar).
En over de Choir samples zullen we het helemaal maar niet hebben. Maar goed, ik heb al zo'n 100 goed klinkende choirsamples op mijn Tyros 4.
De synthpads en strings en de wat meer brede synthsounds zijn wel weer heel goed. Vooral die Vangelis-achtige pads, zijn heel veel te vinden op de Korg. En dat soort muziek spreekt me heel erg aan.

Terwijl de Motiv wat betreft mijn smaak, juist hele goede realistische gitaren, blazers, echt veel betere saxophones heeft. Maar ook een mooiere orgelsound aan boord heeft.
Dus veel betere bread en butter-geluiden. Maar de Motiv blijft voor mijn gevoel weer achter met de bredere, zeg maar meer ruimtelijke sounds en pads.
Dus het synthesizergedeelte vind ik daar weer zwaar tegenvallen. In ieder geval wat betreft mijn smaak vind ik die veel minder goed dan de Korg.

Dus wat ik morgen zeker ga doen, is die instrumentgroepen uitproberen, die ik nu bij de M3 zwak vind. Ik hoop en verwacht eigenlijk, dat die instrumentgroepen door het gebruik van die nieuwe 9 synth-engines, enorm verbeterd zijn. Die CX3 klinkt in ieder geval op de You Tube-filmpjes heel veelbelovend.
En ook de acoustische gitaren, klonken voor mijn gevoel al veel beter, realistischer zeg maar.

Ik hoop in ieder geval, dat de Kronos me gaat verbazen, en ik er verliefd op wordt. En ik begin al wat meer te begrijpen van de technische filosofie achter de Korg. (ik kan bijvoorbeeld nu ook al de RTC-sliders, controllers assignen, en die informatie meesaven met het program).
Daar begreep ik in het begin echt niets van. De Kronos werkt dus in dit opzicht ook met dezelfde technische principes. Maar de Kronos is wel veel complexer dan de Motiv, dat zeker. Kijk alleen maar eens naar de owners-manual: van de Motiv zo'n 90 pag. En van de Kronos, zo'n 260 pag.
Daar zit idd. veel meer in. En dan spreken we nog maar niet over de meer dan 1000 pag. tellende parameter guide.

Dus wat betreft voor morgen.
I'm prepared to be amazed.

Groet,
Legolas 8>

Back