quifster
Gepokt en gemazeld
Maar liep er (nog) niet warm voor, kreeg echt zoiets van, pak een laptop en een goede geluidskaart en wat softsynths, opzet is hetzelfde. Wat ik er van begrepen heb zit er in de kronos een atom d510 processor, 1gb geheugen en een ssd en draait onder linux..... hmm dus eigenlijk gewoon een alles in 1 softsynth.
min of meer heb je wel gelijk. Als je het tot op het bot ontleedt dan hoef je nooit meer een hardware synth te kopen en heb je aan een computer met omnisphere en battery voor de drums voldoende omdat je dan ook zo'n beetje alle synths wel kunt benaderen.
Maar zo is het in de praktijk natuurlijk niet. Juist doordat een synth een eigen interface, soundset, verbindingsmogelijkheden, en in dit specifieke geval KARMA, waveshaping, koppelen van synthengines door elkaar heen, touchscreen, en ga zo maar door heeft, maakt het het tot een uniek apparaat. Daar komt bij dat het voor het maken van muziek best handig is voor je klank pallet om meerdere type synths te gebruiken doordat elke synth zijn eigen audiokleur (DAC) heeft in je track.
Ik denk ook dat dat hardware synths met name nog gekocht worden door synth liefhebbers die het gewoon leuk vinden om met hardware inspiratie op te doen en het gewoon leuk vinden om achter zo'n synth te zitten. Als het je alleen om tracks maken gaat dan is een pc of mac met die 2 vsti's wel voldoende.
).
oplossing, zeker als je niet veel ruimte hebt... zoals ik.
Moeilijk...
, denk er gewoon te veel over, dat geef ik eerlijk toe. begin tijd softsynthese kon je het beter horen dan nu, heb best wel vaak nu zoiets bij een maat van me die is wel helemaal overgestapt naar soft... he komt dat uit een softsynth... net zo mooie klank.... door de jaren heen wordt het steeds beter.