Het lijkt wel of Korg totaal geen rekening houdt met het feit, dat vooral ook de wat oudere mensen deze Kronos zullen aanschaffen.
Daar zit toch ook vaak wel het geld, om zoiets te kunnen kopen.
Niets persoonlijks, maar ik waag dat toch te betwijfelen. Vooral (semi-)professionele muzikanten kopen een synth zoals deze, dat zijn de mensen die er dus automatisch meer geld voor over (moeten) hebben of waar zelfs de band/artiest de spullen betaalt, hetzij met hoge korting in loyality programs, hetzij gratis.
Wat wel een typisch instrument voor ouderen is, is de tyros. Je hoeft niet heel erg goed te kunnen spelen om het fantastisch te laten klinken (laten we eerlijk zijn, en ik heb ook een tyros gehad), maar het is - vergeef me - een duur kreng (wel heel erg goed
). Een jongere koopt dat niet zo heel snel, en de tyros serie mikt niet direct op professionele muzikanten (hoewel je ze soms terugziet op een podium, maar dat is relatief zeker toch een uitzondering). Fijn om te horen dat je kronos aan is gekomen, heel veel plezier ervan en ik ben benieuwd naar verdere ervaringen!