Korg Kronos

is het dat het
toetsenbord me in de steek laat.
En, inderdaad, als de winkels nou vol lagen met Kronossen......

volgens iemand (nederlander) op korgforums.com heeft een techneut van de nederlandse Korg technische dienst verteld dat Korg binnen een week met een officiele verklaring komt omtrent het cutoff notes probleem van de RH3 serie keyboards.

Geen idee of dit waar is of niet, maar het zou mooi zijn als we weten of dit inderdaad in os1.5 opgelost gaat worden of dat we de keyboards kunnen laten repareren. Dus nog maar even een week afwachten of we meer informatie krijgen :)

ik ben nu bezig met het programmeren van de AL-1, dus ik was voortvarend begonnen met het overzetten van enkele van mijn eigen sounds uit de virus TI. Dat lukt nog niet echt :(, ik vond het erg simpel om in de radias de sounds te benaderen van de virus TI, maar in de AL-1 kom ik niet eens in de buurt.

Dit wordt denk ik een hele lastige VA om te programmeren als ik dit zo eens bekijk.

Geen idee of dit waar is of niet, maar het zou mooi zijn als we weten of dit inderdaad in os1.5 opgelost gaat worden of dat we de keyboards kunnen laten repareren. Dus nog maar even een week afwachten of we meer informatie krijgen :)

Ik vind dit in ieder geval allemaal bijzonder sneu voor al de mensen, die er zo lang op hebben zitten wachten.
En dan zo'n klunzig afgewerkt eindprodukt ontvangen.
Dit gaat Korg geld èn klanten kosten...

Het is alleen zo dubbel, van de ene kant een klunzig afgewerkt keyboard,
en van de andere kant een machine die verschrikkelijk mooie geluiden in zich heeft.

8>

nogmaals en dan hou ik er mee op ;-), dit geldt dus echt absoluut niet voor de K61, integendeel!

nogmaals en dan hou ik er mee op ;-), dit geldt dus echt absoluut niet voor de K61, integendeel!

klopt helemaal, de 61 keys heeft dit niet, maar dat zegt ook niemand hier :), alleen het RH3 keyboard kent dit defect, en dan ook nog eens bij sommige modellen, een hoop mensen zeggen dat ze het niet hebben namelijk.

dus veel plezier met je perfecte kronos :okdan:

Inmiddels ben ik tijdens mijn ontdekkingsreis waarschijnlijk een bug tegengekomen in de programs.

Het is me opgevallen dat van de EP1, de reed piano's 200 en 200a, bij mij op het hoogste octaaf een ongevraagde sustain geven.
Ik heb een 61 uitvoering dus.

Het is te horen op de tonen as a bes b. Alleen op die vier toetsen krijg ik een ongevraagde sustain. Het blijft niet hangen maar sterft dus wel uit.
Maar niet geweldig, als je een stuk zonder sustain wenst te spelen.
Als ik up octav of down octav instel via Sw1 en Sw2, dan zakt en stijgt het probleem mee. Tot nu toe alleen nog maar vastgesteld bij de Reed piano's.

Hebben jullie dit al ontdekt?

8>

Inmiddels ben ik tijdens mijn ontdekkingsreis waarschijnlijk een bug tegengekomen in de programs.

Het is me opgevallen dat van de EP1, de reed piano's 200 en 200a, bij mij op het hoogste octaaf een ongevraagde sustain geven.
Ik heb een 61 uitvoering dus.

Het is te horen op de tonen as a bes b. Alleen op die vier toetsen krijg ik een ongevraagde sustain. Het blijft niet hangen maar sterft dus wel uit.
Maar niet geweldig, als je een stuk zonder sustain wenst te spelen.
Als ik up octav of down octav instel via Sw1 en Sw2, dan zakt en stijgt het probleem mee. Tot nu toe alleen nog maar vastgesteld bij de Reed piano's.

Hebben jullie dit al ontdekt?

8>

ik heb het even geprobeerd en dat is bij mij ook zo. Alleen het lijkt me dat dit zo hoort bij een Reed, bij een piano is het net zo, de hele hoge noten zijn daar ook ongedempt. Dat is in de kronos overigens ook zo. Speel maar eens op de piano in het hele hoge register dan hoor dat daar de sustain ook langer is. Net zoals op een echte piano.

Dus lijkt me dat het zo hoort.

Okay Quifster.

Ik heb de piano in het hoge register gespeeld, idd. hij geeft daar sustain.

Toch vind ik het wat typisch, want zoals ik zeg alleen die 4 toetsen.
De daarop volgende hoge c van mijn 5e octaaf, klinkt weer zonder die sustain. Je zou dan toch denken dat die toon dan ook door zou moeten klinken, als ik jullie logica volg...

Misschien hoort het zo, maar ik vind het niet mooi klinken.
Vooral bij die elec piano klinkt het heel opvallend.

Ik merk deze sustain eigenlijk helemaal niet op, bij de andere piano's van de EP1.

En program B54, en F05, beiden reed piano's, hebben deze sustainklacht ook niet.

8>

Laatst gewijzigd:
ik heb 2 filmpjes van de soundset waar ik mee bezig ben online gezet. Deze combi's zijn in progress maar geeft een aardige indruk waar ik nu mee bezig ben.

eerste filmpje is een celtic piano combi met de focus op de piano

tweede filmpje zijn een aantal combi's waarin ik wat improviseer met die combi's

Heel erg mooi! Je maakt er een Korg M1 anno 2011 van, en da's een compliment. :)

Je kan ook een zeer aardig eindje spelen zeg!

Een mooi stukje muziek. Om bij weg te dromen.

Er zit echt een Enya-sfeertje in.

Tja, wat een piano hè...

8>

Dat klinkt super. Helemaal de stijl waar ik van houd. Dat hoor je niet zo vaak meer.
Ga zo door. ik geniet er erg van.

Dat klinkt super. Helemaal de stijl waar ik van houd. Dat hoor je niet zo vaak meer.

Idem,je hoort toch zo dat korg,korg blijft met die klanken,en veel weg heeft van de grootvader van de kronos,de M1:-).

Heel erg mooi! Je maakt er een Korg M1 anno 2011 van, en da's een compliment. :)
Thanx!
Standaard zijn korg patches nogal gericht op rock en heel weinig op electronische muziek. Dus ik vind het leuk om zo'n synth om te programmeren naar mijn eigen soundkeuze en stijl.

Er zit echt een Enya-sfeertje in.

Tja, wat een piano hè...
Ja, ik heb nu een aantal van die piano sounds gemaakt en ze hebben allemaal een eigen sfeerbeeld. De piano is overigens een aangepaste piano patch van mijzelf.

Ja, je moet er van houden, maar ik hou zelf ook enorm van die ambient achtige sounds en stijl.

Idem,je hoort toch zo dat korg,korg blijft met die klanken,en veel weg heeft van de grootvader van de kronos,de M1:-).
Klopt, de korg sound is onmiskenbaar aanwezig. Gelukkig maar zou ik zeggen.
Overigens kun je hetzelfde zeggen voor de Virus TI (sounds met name in het Mid EQ) en de Motif en Roland Fantom, die hebben allemaal hun eigen klankkarakter.

Ik dacht, dat ik een geluksvogel was om een Kronos 88 in huis te hebben zonder gebreken.
Maar !!

Vandaag begon een toch wel heel vervelend probleem.
Het lukt niet meer goed om in de presets progs of combis te scrollen. Als je met de pijltoetsjes door de presets scrolt, dan wordt er regelmatig een random preset gekozen.
Ik ga onderzoeken of dit met andere toetsen ook op te roepen is en laat dat weten.

't Kan soms snel gaan.

Gisteren naar de winkel gegaan om een Kronos73 eens te beluisteren en uit te proberen.
Nu staat ie bij mij thuis en voor een mooi prijs *D

Back