Korg Kronos

Bij Korg tellen ze natuurlijk alleen maar de gemelde gevallen. En dan misschien nog inclusief de 61 versie? In ieder geval, ze zijn er mee bezig dus het komt wel goed.

Inderdaad Quifster: 1% hahaha. Dan ben ik wel heel bijzonder met mijn 3 verkeerde Kronossen op rij!

Wat wel enigzins verwonderlijk is, is dat ze melden dat het maar om 1 procent van de kronos gebruikers gaat. Maar goed, mij gaat het om een oplosssing, en die komt half december dus.

Ik heb daar ook vraagtekens bij, maar goed.. Ik had Voerman in ieder geval al gemaild, dus de mijne staat op het lijstje daar. Ik ben erg benieuwd naar de oplossing en ben blij met het bericht van Korg. Beter laat dan nooit :)

ik heb vandaag even bij I4-Muzique op een 73 keys gespeeld, wat een sound heeft dat ding zeg.
En ze hadden zelfs nog een 61 keys staan en met hun 5% kortings actie nu weet ik nu niet welke ik wil:-) meteen een goede 61 of zo'n 73 keys (die wel echt heel fijn speelde moet ik zeggen)

Hoe speelt die 61 keys? Is dat net zo een keyboard als de Korg M3 of is het slechter. Want die M3 vond ik wel heel fijn spelen toen ik daar ooit op gespeelt heb

Het toetsenbord van de Kronos 61 is hetzelfde als in de M3 61 en 73. Speelt prima. Als je toevallig al een gewogen synth hebt zou ik voor de 61 gaan. Als ik de berichten zo lees is de kans groot dat de oplossing voor het RH3 toetsenbord hardwarematig moet worden opgelost.

ik begin die sequencer ook steeds meer te waarderen. Door dat grotere touchscreen is het toch een stuk handiger geworden allemaal. Nog steeds is het jammer dat je niet snel tussen patterns kan switchen, maar voor het even jammen kan het allemaal wel vrij snel ingesteld worden.

Wat ik een hele verbetering vindt is dan je nu je programs inclusief effecten kan toevoegen via de copy from program. Alle gebruikte FX worden dan automatisch in vrije slots gezet en de routing wordt opnieuw toegewezen. Scheelt enorm veel tijd dit :)

het wordt steeds leuker op deze manier.

Nu iedereen zn Kronos zo ongeveer binnenheeft begint het lekker rustig te worden hier.. :P! Ik ben zelf veel combi's aan het bouwen, voor mijn band, voor mezelf. De 16 IX kanalen zijn fantastisch, mogelijkheden bijna eindeloos! En dan ben ik nog amper begonnen aan de verschillende engines.. Ik heb nog wel een poosje nodig :D

Overigens: voor diegenen die niet op korgforums kijken: Dit is hoe double note (resulterend in cut offs) triggering er in Cubase uitziet:
kk73cutoffs.jpg

Nu iedereen zn Kronos zo ongeveer binnenheeft begint het lekker rustig te worden hier.. :P! Ik ben zelf veel combi's aan het bouwen, voor mijn band, voor mezelf. De 16 IX kanalen zijn fantastisch, mogelijkheden bijna eindeloos! En dan ben ik nog amper begonnen aan de verschillende engines.. Ik heb nog wel een poosje nodig :D

Overigens: voor diegenen die niet op korgforums kijken: Dit is hoe double note (resulterend in cut offs) triggering er in Cubase uitziet:
inderdaad rustig hier :D

ik ben zelf bezig met het maken van de nodige lead sounds, ik vind de factory leads niet zo super namelijk. In de motif zitten veel meer leads die mij aanspreken, dus een aantal daarvan heb ik nagemaakt in de Kronos, plus daarnaast nog wat meer leads zoals ik ze mooi vindt.

Wat betreft je plaatje van die double triggering, dat is exact hoe het hier ook in cubase is. Eerst een hele korte noot en dan een low velocity langere noot zolang je hem ingedrukt houdt. Precies zoals bij jou dus.

Ik had je post gelezen op korgforums, maar dat forum is zo vreselijk kinderachtig geworden dat ik daar bijna niets meer post inmiddels. Ik zit zelf voornamelijk op karmalab nu, daar wordt het forum beter in de gaten gehouden en het wat meer inhoudelijk ipv dat bizarre geneuzel op korgforums.

mocht iemand nog wat van die zelfgemaakt combi's of programs willen uitwisselen hou ik me zwaar aanbevolen (!!)

Ik heb daar ook vraagtekens bij, maar goed.. Ik had Voerman in ieder geval al gemaild, dus de mijne staat op het lijstje daar. Ik ben erg benieuwd naar de oplossing en ben blij met het bericht van Korg. Beter laat dan nooit :)
heb je daar ooit bericht van gehad dat je echt opgenomen bent in die 1 procent database?

Ik heb namelijk ook naar voerman gemaild, maar nooit iets van hun teruggehoord. Dat is ook een manier natuurlijk om de kronos RH3 fault cijfers zo laag te houden. Gewoon negeren die hap :D

Het maakt mij verder niet zo uit, omdat in nederland je toch alleen maar zaken doet met de winkel en mij het een rotzorg zal zijn of een importeur wel of niet zijn verplichtingen nakomt, maar het is wel tekenend voor deze hele chaos die rond die weighted kronos keyboards is ontstaan in de afgelopen maanden.

@edwin, als je mij even een prive message stuurt met je email adres stuur ik je wel even wat nieuwe combi's en programs.

Hoi Quifster,

Omdat ik zelf nog maar... bijna drie engines af heb.
Heb ik nog niet zo ontdekt welke leads je wat minder vindt.

Maar, ik ben wel heel benieuwd naar je muzikale creaties.

Dus mag ik mij bij deze, ook bij Edwin aansluiten, en je een mailtje sturen, om wat programs van je te mogen gebruiken?
Bijv. die Celtic piano en Enya sfeertjes, vond ik prachtig.

Groet,
Piet 8>

Quifster,

Graag zou ik ook willen horen hoe je programa's op mijn KK61 klinken, dus als je aan het sturen gaat.....GRAAG!:okdan:
Ik wacht nog op tip van vectorjoystick welke Voerman mij zou toesturen.....
De nieuwe knop voor de "dail" was er binnen 2 dagen....:halleluja

rob

Thread revived, LOL

Nee, ik heb verder ook geen bericht meer gehad van Voerman. Ik heb nog niet eens contact met mijn winkel gezocht, omdat ze daar veel minder van het probleem afweten. Het enige wat ik heb gedaan is aangeven dat iedere gewogen Kronos dit probleem boven het hoofd hangt. Chaos is overigens het goede woord ja.. Ik hoop op een nette oplossing van Korg, geduld hebben maar.. In ieder geval hebben we 3 jaar extended warranty :)

@legolasii en @robbie50,

jullie kunnen het beste mij een prive message sturen via het PM systeem van Synthforum. Mijn gekoppelde email account heeft de spam security zo hoog staan dat alle mail van 'onbekende personen' direct verwijderd worden. Dus die zie ik niet.

Normaal zou ik de soundset wel online zetten zodra ik hem af had, echter gezien hoe de kronos community met name in het buitenland is twijfel ik daar nu nogal over. Het kost me namelijk bijna 200 uur extra om een soundset van 64 combi's volledig klaar te maken voor generiek gebruik, ervan uitgaande dat ik voor elke combi 8 volledige KARMA scenes programmeer. Ik ben er inmiddels niet meer zo van overtuigd dat ik die tijd er nog wel in wil steken voor anderen als ik zie hoe het er nu aan toegaat daar.

Maar de huidige staat wil ik best met jullie delen, dat is 1 karma scene geprogrammeerd en elke combi is gericht op live spelen, waarbij timbre 8 altijd een piano is (gemute of ungemute).

De combi's (plus minus 20 nu) staan in Bank U-E , de programs staan in U-G. Alle combi's die in de video gebruikt zijn zitten er dan ook bij.

maar.. In ieder geval hebben we 3 jaar extended warranty :)

Ik kreeg anders van Korg UK een mailtje dat de extended warranty niet geldt buiten de UK.

Overigens denk ik dat ondanks welke garantie ook, rechten-technisch het RH3 probleem de garantieperiode overstijgt, simpel weg omdat het redelijkerwijs de consument niet krijgt wat hij mag verwachten.

quifster;1445646 jullie kunnen het beste mij een prive message sturen via het PM systeem van Synthforum. [/QUOTE schreef:
Inmiddels heb ik je een mail gestuurd via het mailsysteem van deze site.

Nogmaals, Toppie.

:)

@robbie50 en LegolasII,

jullie hebben mail met de soundset.

Voor de mensen die ook mijn soundset willen hebben, laat me dat dan even weten via PB hier dan geef ik je de download link (ik heb de file inmiddels geupload dus mailadres hoeft niet meer).
De soundset bestaat uit de volgende sounds nu (het is een work in progress, dus alleen karma 1 is geprogrammeerd):

Programs:
U-G000 Trance Theater Arp 1 QR
U-G001 Ambient Flute QR
U-G002 Phasing Pad QR
U-G003 Dance Lead Dry QR
U-G004 Percussive Ambient Ld QR
U-G005 Dolphins Pad QR
U-G006 Ambient Signs EP QR
U-G007 Sad Whale Pad QR
U-G008 Dance arp QR
U-G009 Dark Mellow Piano QR
U-G010 Silky Smooth Lead QR
U-G011 Dark Piano Pad QR
U-G012 Maximum Overdrive Ld QR
U-G013 German Dark Grand QR
U-G014 Pure Hollow Lead QR

Combi's:
*U-E000 Angels Choir QR
U-E001 Above Pad QR
*U-E002 The Space Trip QR
*U-E003 Ambient Celtic Piano QR
U-E004 Dance Pad QR
U-E005 Souvenir of China QR
U-E006 Headstrong QR
U-E007 Air Movements QR
U-E008 New Age Pad QR
U-E009 Glowing Steps Pad QR
*U-E010 Resonance Island QR
U-E011 Piano Suite QR
U-E012 Ambient Bells QR
*U-E013 Sad Whale QR
U-E014 Waves in Trance EP QR
U-E015 Delayed Contact QR
U-E016 Dark Celtic Piano QR
U-E017 Ambient Piano QR
U-E018 Strong Piano QR
U-E019 Rising Sun Piano QR
U-E020 Silver Ambient Pad QR
U-E021 Slow Groove Piano QR
U-E022 R&B Electric Piano QR
U-E023 Into the Orbit QR
U-E024 Cathedral Angels QR

De combi's met een ster zijn gebruikt in 1 van de audio of video demootjes die hier gepost zijn.

Hoi Quifster,

Ik heb de download ontvangen en ga de combi's morgen uitproberen.
Helemaal te gek, dat je dit wilt delen. Ik verheug me er op ze te beluisteren.

Hartelijk dank

Hij heeft toch al gezegd dat hij het niet online wil plaatsen?

Normaal zou ik de soundset wel online zetten zodra ik hem af had, echter gezien hoe de kronos community met name in het buitenland is twijfel ik daar nu nogal over.

In ieder geval super dat andere gebruikers hier er mee van kunnen genieten!

Back