D-20 of SY-55

Emmie

Stamgast
ik heb nu een Roland D-20 en die gebruik ik als master keyboard. Het probleem is dat ik gewoon altijd voices tekort kom en nu was ik van plan om misschien de D-20 zijn geluiden te gebruiken. Maar ik vind het niet echt boeiende geluiden die eruit komen en het editen ervan is ook een aardige ramp. Nu kan ik voor ongeveer dezelfde 2ehandsprijs een Yamaha SY-55 op de kop tikken, alleen is daar heel weinig informatie over te vinden.

Mijn vraagjes!
- voices ?
- multitimbraal ?
- editing mogelijkheden ?

En hoe klinkt hij verder vergeleken met een D-20. Of toch maar laten schieten en verder gaan met de D-20.

Ik heb vroeger een D10 gehad, ik ben blij dat ik dat ding heb weggedaan, alleen belletjes en strings klinken een beetje, verders is het niks... Die yamaha kan alleen maar beter zijn.

ik weet niet waar jij het over hebt met "weinig informatie" maar "i'm feeling lucky" op google Yamaha SY-55 gaf me het volgende:

Type: Workstation/ keyboard/
Synthesis Type: with 1 MB of ROM
Polyphony-
Max: 16
Typical in use: 12
Multi-timbral (number of parts): 16
Oscillators per Voice-
Min : 1
Max : 4
Controllers : Pitch, Mod controller, Pedal, Breath
Effects-
Number of FX units : 2
Number of different effects : 32
Drum Section-
Number of Drum Kits : 2
Number of Drum sounds : 16
Keyboard-
Number of Keys : 61
Can send on simultaneous MIDI channels
Responds to : velocity, after-touch
Sounds can be split by : velocity, keyboard
Memory-
Patches : 64
Performances : 16
Inputs and Outputs :
Number of Audio Outs (excluding Phones) : 2
Number of Audio Ins :
Number of MIDI Outs (excluding Thru) : 1
Number of MIDI Ins : 1
Upgrade Options : Ram Card to save patches and/or sequences Rom Card to add sample waveforms

hopelijk helpt dat een beetje?

ps. persoonlijke ervaring: yamaha is tof! :okdan:

Zit nog steeds te twijfelen wat te doen. Ik las in de "moeilijke interfaces" dat de SY55 ook zwaar debiel was om te editen.

Hoeveel moet eigenlijk een roland D-20 2ehands opbrengen en hoeveel kost een SY55?

ik zou ook voor je Yamahakiezen. ( ja ik ja :) )

Ik heb zelf ook een d110 in mijn rack hangen, en die gebruik ook nooit.

De interface van Yamaha is moeilijk, maar schaf ook sounddiver van Emagic aan en je hebt een dijk van een synth met een goede editor.

Ok!

Denk dat ik wel dan die SY55 ga kopen...maar hoeveel moet ik er ongeveer 2ehands voor neerleggen. Ik vind ze echt te weinig op internet (eigenlijk niet) om een goed beeld te krijgen van de 2ehands prijs.

De prijs van een SY55 ligt tussen de 175 en 225 eurotjes. Ik heb hem een tijdje gehad, klinkt goed (maar paste niet bij mijn muziek stijl)

Zoek je alleen iets voor het geluid of ook een toetsenbord
en seq, de SY55 is opzich een leuke synth maar je betaalt
wel mee voor de seq en het toetsenbord.
Je kunt natuurlijk ook voor de module gaan de TG55 en met
een beetje zoeken kun je een tg77 voor
ca 300 Euro kopen misschien is dat ook iets voor je.
Ik kan wel even doorgaan maar dan weet helemaal niet meer
wat je moet kopen dus kijk maar wat je zelf het beste aanspreekt.

Attachments

• yamaha_tg55.jpg
    yamaha_tg55.jpg
    17,7 KB · Bekeken: 82
tja...heb helaas geen geldboom in mijn tuin ! Hehe...nee het feit is dat ik nu een D-20 heb. Maar ik vind hem totaal niet interessant klinken. Dus ik dacht ik verkoop hem. (voor 150 euro ofzo iemand interesse? :P) En van dat geld koop ik een nieuwe synth, met misschien iets bijbetalen. Dus ik dacht misschien is die SY-55 iets. Zag ook de SY-77...maar die is dan net wat duurder.

Maar ik ben dus op zoek naar een leuk keyboard. Iemand misschien een idee voor 150-175 euro?? De toetsten moeten velocity sensitive zijn en er moet midi op zitten. Verder moet hij dus leuk klinken. Hij hoeft geen sequencer te hebben, want daar gebruik ik mijn MPC2000XL voor. (die op de D-20 doet dus ook niks). Hij moet ook een aantal voices hebben, want ik wel een redelijk basslijntje en leadje kunnen maken. Arpegiatortje is misschien ook wel grappig!

Ideeen???? Als iemand misschien een tip kan geven zou ik heel blij zijn!

*edit*
Hmm..wou eigenlijk wat editen, maar is eigenlijk niet nodig. Wou nog even zeggen dat ik een waldorf XT heb...maar die heeft echt te weinig voices en een uitbreiding kost bijna 400 euro.

Voor 150-175 euro is het wel lastig iets te vinden met echt beetje leuke geluiden, of je moet geluk hebben....

Als je iets meer uitgeeft: tussen 250-350 euro kun je wellicht iets met leuke geluiden vinden: Kawai K4, Roland JV 30 of 80, Alesis Q6, Korg XD5, Yamah CS2 nog zo wat... Kun je ook een tijdje voort.

nah joa... suk6!

En blijf kijken op forum, want vaak leuke dingen te koop!

Eventueel kan je ook zoeken naar een Yamaha Cs1x die zie ik op MP regelmatig voorbij vliegen voor 175 - 200 euro. Ik vind hem persoonlijk beter als de SY55, er zijn alleen geen uitbreidingen op (op de SY55 wel)

Origineel geplaatst door Blinx
Eventueel kan je ook zoeken naar een Yamaha Cs1x die zie ik op MP regelmatig voorbij vliegen voor 175 - 200 euro. Ik vind hem persoonlijk beter als de SY55, er zijn alleen geen uitbreidingen op (op de SY55 wel)

Maar CS1 heeft wel een arpeggiator, kan je behoorlijk leuke leads uit plukken, realtime control knoppen, aardige drumsounds.... Enige wat ontbreekt is aftertouch op het toetsenbord.

Staat er eentje HIER te koop op forum. 190,-- euro....

Als ik in jouw situatie zat, zou ik daarvoor gaan, of een CS2...

ik vind de d20/d10/d110 wel ok. maar dat zal wel komen omdat mijn favo-synth player Tim Blake een heel album met aleen die d110 opgenomen heeft. dus...........ie haalt niet de kracht en power van de D-50, maar verder wel ok.

effe offtopic -

Tim Blake een album met alleen de d110 ????? :confused:

Welke????

De SY55 is wel een degelijke synth hoor , je kan daar prachtige layers met maken en klinkt nog goed ook.Met een beetje zoeken kom je af en toe zelfs nog pcm kaartjes (met extra sounds en samples)tegen. Ik heb die lang geleden zelf nog ééntje gehad en was er toch tevreden hoor.

groetjes,

marcE

ja op "Magick" zijn derde album uit 1991, de d110, atari seqeuncer en een midi keyboard om de d110 te bespelen is alles wat ie gebruikt op t hele album !

Back