De nieuwe EMS Synthi

demian

Ojee
De eerste 'nieuwe' EMS Synthi is uitgeleverd door EMS, Robin Wood.

Deze webcam foto's zijn genomen door de gelukkige nieuwe eigenaar ervan, betere foto's volgen nog.

attachment.php

attachment.php

Attachments

• Synthi A open.jpg
    Synthi A open.jpg
    47 KB · Bekeken: 69
  • Synthi A closed.jpg
    Synthi A closed.jpg
    34,2 KB · Bekeken: 64
Ziet er mooi uit, maar dat wisten we al. Ben benieuwd hoe gewild ze gaan worden en wat het met de prijs van de originele gaat doen. Het blijft wel de ideale camping synth

Zijn er ook al ergens samples of video's? Ik verwacht wel dat ze hetzelfde klinken als de oude, maar meer Synthi-demo's zijn altijd welkom.

De eerste 'nieuwe' EMS Synthi is uitgeleverd door EMS, Robin Wood.
HOAX, HOAX, HOAX, HOAX!!!!! :P

Hoelang zou die persoon op de lijst hebben gestaan? :bekdicht:
Voor de SF leden op de lijst: eindelijk goed nieuws van EMS en het echte wachten gaat nu pas beginnen ;)

ben benieuwd of het echt nu ervan gekomen is. zou mooi zijn. ( dacht dat er helemaal geen gekleurde knoppen meer te krijgen waren, maar kennelijk heb ik me vergist ... ). het lijkt echt te zijn wouw !
geloof dat er mensen sinds 98 op de lijst staan, ca 90 personen op dit moment, er zijn 40 suitcases, de rest zal mogelijk vcs worden
vraag me ook af of dat betekend dat de prijzen van de vcs en synthi op korte termijn zullen gaan halveren ?

Laatst gewijzigd:
Ben benieuwd wat het met de prijs van de originele gaat doen.

Is dat algemeen dan, wanneer een synth opnieuw wordt geproduceerd de
vintage prijzen dalen?

Toen Moog opnieuw model d en de voyager uitbracht, deed dat dan iets met de prijs
van de oude?
De modellen van DSI (dave smit) laten de seqential prijzen zakken?
Tom Oberheim laat de oude voice/bakkie's zakken qua prijs? (etc..)

nou deze "ziet er vrijwel precies hetzelfde uit" als de oude, en dat is natuurlijk wel anders dan bij de mini voyager/model-d

De nieuwe synthi's zijn niet gebaseerd op SMD en zijn qua elektronica en bouw vrijwel volledig verwant aan de eerdere modellen.

En je kan ze custom laten modificeren door EMS, ook vrij uniek, want dat kon eerst niet.

Ik sta op de lijst en hoop dat ik in aanmerking kom voor zo'n koffertje over een tijdje.

het lijkt echt te zijn wouw !
geloof dat er mensen sinds 98 op de lijst staan....
vraag me ook af of dat betekend dat de prijzen van de vcs en synthi op korte termijn zullen gaan halveren ?
:okdan:
sinds 98 op de lijst.... daar is een portie geduld voor nodig maar de aanhouder wint!
laatste maanden ging de prijs helemaal nergens meer over, het zou de VCS/A minder elitair en toegankelijker voor een grotere groep maken...

Is dat algemeen dan, wanneer een synth opnieuw wordt geproduceerd de
vintage prijzen dalen?

Toen Moog opnieuw model d en de voyager uitbracht, deed dat dan iets met de prijs
van de oude?
De modellen van DSI (dave smit) laten de seqential prijzen zakken?
Tom Oberheim laat de oude voice/bakkie's zakken qua prijs? (etc..)

Nee, maar dat zijn ook geen vergelijken natuurlijk.
Als Moog de Minimoog opnieuw had uitgebracht, en dus niet opnieuw het wiel had willen uitvinden door iets te maken en het Voyager te noemen, dan was er misschien wel iets met de prijs van de oude originele gebeurt. Als je een of ander slap aftreksel maakt, zelfde wat met de prophet is gebeurd, dan verwacht ik niet dat er veel aan de prijs van oude originele verandert. Behalve de gangbare dagelijkse wisselende koers :)

wat je ziet als ze niét exact hetzelfde uitbrengen, is dat het origineel juist nog duurder wordt. BV de nieuwe SEM is wel uitwisselbaar met de oude, maar bevat een andere SMD print dan het origineel. Of je verschil hoort is natuurlijk nog een tweede.

Van de synthi's begreep ik dat ze qua hardware redelijk identiek waren aan (een bepaalde batch) originelen.

wat je ziet als ze niét exact hetzelfde uitbrengen, is dat het origineel juist nog duurder wordt. BV de nieuwe SEM is wel uitwisselbaar met de oude, maar bevat een andere SMD print dan het origineel. Of je verschil hoort is natuurlijk nog een tweede.

Van de synthi's begreep ik dat ze qua hardware redelijk identiek waren aan (een bepaalde batch) originelen.

is het niet gewoon heel erg leuk dat er na jaren en jaren eindelijk die synthi's van de band rollen. zowel rehberg als ems londen leken wel schijndood en nu gebeurt het dan toch.
goede nieuw is gewoon dat er straks, 30, 40 misschien wel 100 mensen ineens ook een synthi kunnen scoren en dan ook nog eentje die echt zo goed als nieuw is.

wat maakt het nou uit of het iets met de prijs doet? hooguit als je er een hebt en dat je dan ineens virtueel een stuk armer wordt.... zal wel meevallen allemaal.

ik ben gewoon heel benieuwd hoe die zal zijn.

Ja, achteraan. Robin zegt wel dat het zeker nog 18 maanden zal duren. En daarbij moet je nog de responstijd op e-mails bijrekenen ;)

is het niet gewoon heel erg leuk dat er na jaren en jaren eindelijk die synthi's van de band rollen. zowel rehberg als ems londen leken wel schijndood en nu gebeurt het dan toch.
goede nieuw is gewoon dat er straks, 30, 40 misschien wel 100 mensen ineens ook een synthi kunnen scoren en dan ook nog eentje die echt zo goed als nieuw is.

wat maakt het nou uit of het iets met de prijs doet? hooguit als je er een hebt en dat je dan ineens virtueel een stuk armer wordt.... zal wel meevallen allemaal.

leo = groot ems fan ,..
zou jij nou een newe kopen of weer ..een oude met evt problemen voor evt iets minder ...2500pounds let say ?
gewoon vraagje

ebn hoevel worden ergemakt batch van 100 ofgewoon 5000ofso

tuurlijk is het super dat een schaars apparaat net ietsje couranter wordt, zodat er meer mensen van kunnen genieten. 8)

Back