domste opmerking over synths

jupiter

beatsbleepsleadsnoises
Gisteren merkte iemand op die al mijn synths zag dat ze het raar vond dat ik allemaal dezelfde pianootjes had :stupid

Voor niet-synth-electro-gear-lovers is het hebben en koesteren van synth onverstaanbaar en onbegrijpelijk. Vaak krijg je dan van die opmerkingen over 'je hobbietje' die zo dom zijn dat je niet weet wat te antwoorden ...

Wat voor BS en domme dingen hebben jullie al te horen gekregen over je gear- and synthlove?

ik liet een buchla 200 zien op youtube en degene die ik dat liet zien zei dat je beter een keyboard kan kopen
want dan heb je tenminste echte toetsen

Ik denk dat meer dan 99% van de bevolking het verschil tussen een keyboard en een synth niet kent. Dan krijg je een hóóp lompe opmerkingen..

sowieso mensen die synthesizers keyboards noemen

Bij Minimoog: 'Zit er ook een ritmebox in?'
Soms is het lijntje tussen een synth en een keyboard helaas erg kort.

'bent u soms orgel leraar?'

Ach, je hoort ze bijna nooit meer op de radio......

Wanneer komt er een hit............je hebt al zoveel synths

grt G-J

Een synthesizer is geen muziek instrument, daar kun je niet op leren spelen. :geslaagd:

Mijn muziek leeraar in 1978

Bezoeker wijst naar TR-808: "ja, zulke mengpanelen heb ik vroeger ook nog wel eens in elkaar gesoldeerd".

Verkoper over z'n Yamaha CS-50: "tja, er zit eigenlijk helemaal geen goed piano-geluid in..."

in dezelfde lijn als wat Vic vermeldt.
N muziekleraar onlangs tegen miin zoont van 10 die vertelde dat zijn papa met synths bezig is: 'ach, dat is geen echte muziek, he, dat kan iedereen, zo'n beetje aan knopjes drukken'.

Waarom zoveel keyboards, je hebt toch maar twee handen? .... twee foute opmerkingen in één zin. grrrrr!

Ik vind zulke opmerkingen altijd wel grappig en niet echt dom ofzo. Je kan iemand toch altijd het verschil tussen een synth en een keyboard, of de werking van een synth uitleggen? Vaak tonen mensen wel interesse hoor...

Back