domste opmerking over synths

"Jij heb mooie gitaar babi, mooi gitaar, mooi muziek maken"

Dat zei mijn Marokaanse buurman toen die mij door het raam achter een Juno6 zag zitten :D
Dom vind ik het niet, wel super grappig :okdan:

"met al die spullen kun je toch ook in de top 40 komen?"

Het heeft altijd met onwetendheid te maken en met een groot gebrek aan fantasie. Dat laatste heb je nodig om je te kunnen verplaatsen in het leven van een ander…

De meest rare opmerkingen gaan natuurlijk over geld: “Heb je dat allemaal zelf betaald?”
“Ach, langs groot vuil gaan kan lonend zijn…”

Vaak wordt het nut niet begrepen: “Wat doe je er mee?”
“Wat doe je met een auto?
“Rijden! Ergens naar toe!”
“En hier kan je muziek maken en dat is voor mij belangrijk.”

Maar vooral zij die er een beetje verstand van hebben kunnen lullig doen: “Als ik nu willekeurig aan de knoppen draai, kan jij dan voorspellen hoe het geluid ongeveer klinkt?”
“Zeker!”
Terwijl ze draaien druk ik op het mengpaneel de mute in…
“Uit deze instelling komt geen geluid!”
Niets...
“En deze dan?”
“Helaas, uit deze ook niets!”
Wederom...
“Waarom?”
“Dan moet je eerst maar eens de synthesizer gaan bestuderen!”

Wout

oprechte interesse is leuker. Staan we voor de modular en leg ik wat uit, en dan vragen ze voorbeeldjes die ik dan (indien mogelijk) ter plekke patch. Ook wel een hele uitdaging!

"doe eens een fluit/bas/nintendo geluidje" en dan maar patchen en uitleggen wat je doet. :)

....
Maar vooral zij die er een beetje verstand van hebben kunnen lullig doen: “Als ik nu willekeurig aan de knoppen draai, kan jij dan voorspellen hoe het geluid ongeveer klinkt?”
“Zeker!”
Terwijl ze draaien druk ik op het mengpaneel de mute in…
“Uit deze instelling komt geen geluid!”
Niets...
“En deze dan?”
“Helaas, uit deze ook niets!”
Wederom...
“Waarom?”
“Dan moet je eerst maar eens de synthesizer gaan bestuderen!”

:dubbel: :okdan:

Dat je aan nog geen 2 knoppen hebt gedraaid en vervolgens te horen krijgt dat t nergens naar klinkt...

" je koopt veel te veel.. 1 bak is toch genoeg?"

ergens heeft deze persoon misschien wel gelijk LOL

maak je dan zo van die muziek zoals Vangelis of is het toch maar gewoon boenkeboenkemuziek?:?

in dat kader: ooit een cassette van Aphrodite's Child gekocht waarbij ik aan de verkoopster zeg "het is me vooral om Vangelis te doen". Waarop ze zei "ja heel mooie stem had die".

Dus :)

sowieso mensen die synthesizers keyboards noemen

maar maar een synthesizer kan toch een keyboard hebben zo gek is dat niet. het gaat erom wat er achter het keyboard zit. dus van mij mogen ze het een keyboard noemen want dat is ook zo. ik denk namelijk niet dat ze het een keyboard zullen noemen als je een korg ms50 hebt bv.

"Zo'n Yamaha PSR keyboard kan alles wat die ouwe Jupiter 8's konden, voor een schijntje van de prijs".

"Zo'n Yamaha PSR keyboard kan alles wat die ouwe Jupiter 8's konden, voor een schijntje van de prijs".
nou, niet eens zo gek gedacht aangezien de JP daar min of meer destijds nog voor bedoeld was... :D

de TB-303 is ook niet uitgevonden voor die gekke resonante bleeps of de 909 als stampende huisbak... of de SID chip om ooit als out-of-tha-box synth te gaan dienen... men had zich waarschijnlijk ook de broek compleet vol gescheten van het lachen bij de notie dat 30 jaar later horden mensen een monotron zouden aanschaffen met van die puisterige piel potjes :dubbel:

Laatst gewijzigd:
of dat mensen serieus nog moeite staken in een '70's modular muur terwijl ernaast een veel compactere S80 staat met al zijn mogelijkheden en kwaliteiten. :)

Back