domste opmerking over synths

ik had heel vroegah zo'n asbak:

asbak.jpg

en die pastje perfect op het pitchbender gedeelte van de poly-61, de benderpook pastte pcies onder de bak zodat ie niet weggleed... handig heur van korg :D
dat was in de tijd dat roken bij synths nog vintage was :P

Oh dan moet je hier eens vanaf 1.37 kijken naar wat de synthnerd doet ;)
Da's nu ook niet zo super speciaal eigenlijk... Iemand als Keith Emmerson is dan toch een stuk meer rock & roll.

Of heel wat minder rock & roll, maar toch ook interessant:

Een synth heeft gewoon totaal niet dat stoere sexy imago van een gitaar.

De synthspeler staat achteraan wat toetsen te duwen op een instrument waarvan je nieteens het frontpaneel kan zien. Het is eigelijk zo vreselijk on-sexy gezien vanuit het standpunt van een toeschouwer. Veel te statisch ook. (al klinkt het vaak alles behalve statisch, versta me niet verkeerd)
Een gitarist staat veel dichter bij het publiek: je ziet zijn grepen, hij kan rondspringen, met zijn tanden spelen, noem maar op ...[/QUOTE]

Ik heb een dvd van de band Dream Theater, waar ze met 2 toetsenisten staan. Een van de toetsenisten heeft zijn synths op een standaard staan maar op een manier waar het publiek ziet wat hij doet. En je hebt keytars.;)

Een synth heeft gewoon totaal niet dat stoere sexy imago van een gitaar.

De synthspeler staat achteraan wat toetsen te duwen op een instrument waarvan je nieteens het frontpaneel kan zien. Het is eigelijk zo vreselijk on-sexy gezien vanuit het standpunt van een toeschouwer. Veel te statisch ook. (al klinkt het vaak alles behalve statisch, versta me niet verkeerd)
Een gitarist staat veel dichter bij het publiek: je ziet zijn grepen, hij kan rondspringen, met zijn tanden spelen, noem maar op ...
Ik heb een dvd van de band Dream Theater, waar ze met 2 toetsenisten staan. Een van de toetsenisten heeft zijn synths op een standaard staan maar op een manier waar het publiek ziet wat hij doet. En je hebt keytars.;)
Zag dat deze toetsenist dat wel grappig heeft proberen op te lossen:

5735849929_8e84225d83.jpg

Mag zij over de main mixer zingen?
Welke main mixer? De DJ mixer is de main mixer.
Waar zijn al die schuifjes dan allemaal voor?
Dat zijn EQ's..................... sukkel

Muhaha

Tijdens een live radio uitzending vroeg een interviewer aan mij "Kan je met dit toestel ook geluiden opnemen?" Ik zeg neen. Waarop die vraagt 'waarom staat er dan een rec knop op je toestel?" Het was mijn sequencer in de tijd een Yamaha RM1X. Dus rec gebruik je voor noten op te nemen zei ik dan. Waarbij die het opgaf om er verder op in te gaan denk ik ;-)

Ooit een geluidstechnicus meegemaakt die het geluid van de gitarist dichtdraaide wanneer een snaar brak. Gitaren hebben 6 snaren en als een snaar breekt heeft hij er maar 5 en is dus geen gitarist.:P

Ik zat vorig jaar met een topgitarist, waarvan ik de naam maar niet zal noemen, te praten over synthesizers en ik vertelde hem dat ik regelmatig hoorde dat synthesizerspelers niet meer dan 3 akkoorden kennen.

Als antwoord kreeg ik:

"Maar meer heb je er toch ook niet nodig" :?

Ik had dit weekend technici die het gepresteerd hebben 2 DI's in mijn sustain-pedaal en expression-pedaal ingang van mijn midi-keyboard te pluggen.

Ik stond wel een beetje perplex toen.

Ooit een geluidstechnicus meegemaakt die het geluid van de gitarist dichtdraaide wanneer een snaar brak. Gitaren hebben 6 snaren en als een snaar breekt heeft hij er maar 5 en is dus geen gitarist.:P

heb je dat weleens bij een floydroze gehoord. dan praat je wel anders dan zou ik hem ook dicht draaien.

http://www.floydrose.com/

ohh ja even tussendoor, op een floydroze zit een klemmetje als je dat goed afstelt kan je hem als je een snaar breekt op dat klemmetje zetten wat normaal niet kan als er geen snaar gebroken is. dan is je stemming een heel stuk beter.

Ik had dit weekend technici die het gepresteerd hebben 2 DI's in mijn sustain-pedaal en expression-pedaal ingang van mijn midi-keyboard te pluggen.

Ik stond wel een beetje perplex toen.

van dit soort hobbie technikkutters krijg ik enorme pukkels op een plaats, dat wil je niet weten.
ze zijn veelal te vinden op door overheden en winkeliers georganiseerde festivals.

speelde een keer in alkmaar op de platte stenen brug, en ik mix altijd mijn toetsen zelf.
lijkt mij het meest logische, je weet tenslotte zelf het best hoe de balans moet zijn.
komt er zo´n figuur met een enorme stapel DI´s , om eens lekker alles apart, in full stereo ( ik werk bijna altijd mono, geeft al herrie zat) apart over z´n behringer mixertje,met aanhanged dap PA´tje door te versterken.
protesteren hielp niet, hij wist het het beste.
aangezien we 3 minuten voor aanvang optreden zaten, heb ik het zo maar gelaten.
:mega:

Nee, ík ben drummer/toetsenist;)

heb je dat weleens bij een floydroze gehoord. dan praat je wel anders dan zou ik hem ook dicht draaien.

ohh ja even tussendoor, op een floydroze zit een klemmetje als je dat goed afstelt kan je hem als je een snaar breekt op dat klemmetje zetten wat normaal niet kan als er geen snaar gebroken is. dan is je stemming een heel stuk beter.

Dat is inderdaad een auw momentje. Gelukkig maken lang niet alle gitaristen daar gebruik van :P hoewel de tremolo wel erg mooi kan klinken.

Aah, zo heb ik ook nog een paar laten we zeggen naïeve opmerkingen...
Ik ben 16 en woon nog thuis. Mijn moeder: "doe jij ook je koptelefoon zo half op je hoofd? Neem je je platenspeler ook mee tijdens je optreden?" Ik ga binnenkort voor school met m'n Atari/Akai/M1 optreden, vandaar. Weer zo'n :dj:-verhaal. Woon ik nog in hetzelfde huis ook! :stupid
Of weer een klassieker: "Je hebt al zoveel spullen en je doet er niks mee"
En toen ik m'n M1 wilde ophalen: "Je hebt toch al een prima keyboard?" Dat is een Bontempi uit de Intertoys die ik op m'n negende van Syntherklaas kreeg.

Back