TB 303 "gewoon als bassist" gebruikt

Lekker je haar kammen met een staalborstel

Wel een hoop toffe gear in het filmpje en altijd goed om te zien dat er mensen zijn die nog slechter zingen als ik :D

zo zie je maar dat de sax een totaal overbodig instrument is eigenlijk he
charlie kon er wel wat van, en wayne natuurlijk.. maar die hebben gewoon de fout gemaakt geen gitaar te spelen. net als veelsteveel anderen

Erg leuke bend, ex-Willy Nilly, heb er een paar LPs van, paar keer livegezien, erg energiek. Hoop goedkope Korgjes en Rolands, sloopijzerdrums met electronische pieuwpercussie, punkattitude. Later (of eerder?) met Ger Sax, die ging nog harder. Stuk leuker dan al die domme chicagohouse en nepnegerbreakdancehiphop uit die tijd.

de 303 als gewone bass is nog wel het minst schokkend.
Mooie lui die rotterdammers.

toen waren ze nog 200 gulden waarschijnlijk

en er zit geen kabel in de microfoon :D
de rest is natuurlijk wel heel erg live gespeeld :P

hoe is die snareklank gemaakt eigelijk? klinkt wel cool, maar kgeloof nooit da die uit die stukke ijzer komt

Onder het slagvlak zitten sensoren, zogenaamde 'triggers'. Deze triggers registreren een stokslag en sturen een elektronische puls naar een drummodule. Dit is een kastje dat de elektrische puls van de trigger, de 'triggerpuls', omzet in een daadwerkelijk drumgeluid.

Zo hey die heeft zijn snare goed voor elkaar !!! :halleluja

waarbij een TB 303 gebruikt wordt ter vervanging van een gewone bassist

En daar is de TB-303 nou ook juist net voor uitgevonden.
En de TR-xxx drumcomputers ter vervanging van de drummer.

Gelukkig ontdekte men al snel dat je er ook vette muziek mee kunt maken! :P

fascinerend, heb met verbazing naar de tondeuse act zitten kijken!
Wel echt iets aparts om een tb303 te gebruiken waar ie voor bedoeld is, hoe komen ze er op, het zou mij verbazen als er één forumlid is die zich in kan houden om van de cutoff/resonance/mod knopjes af te blijven :)

Ben benieuwd of 'men' er meer kan vinden, ik zou in elk geval niets weten!

Kiem, grappig dit nummer werd vroeger best vaak gedraaid bij ons in de soos.

echte floorfiller

Vast niet in soos Plock :D De Bunker zeker?

Dat gepiep-piep-knor, ik kan dat nooit echt waarderen... Toch een beetje de 303 van de koper instrumenten, die saxofoon. Vaak heel irritant gebruikt...

Owja, Plock, dat was Volkel, niet Gemert.

Ah yes...Mantronix... ben net weer ff terug in m'n jeugd geweest.. youtube tripje van een half uur Mantronix.. Thanx Chinetti. Ik moet de albums ook nog ergens hebben thuis.

Back