Analoge summing mixer die te betalen is...

Ola,

Heb hier net samen met een maat zitten bekokstoven dat het wel eens een idee kan zijn om een analoge summingbus in mijn chain op te nemen.

Nu heb ik me hier nog niet eerder echt in verdiept.
Ik weet wel dat er mooie 19" analoge summing boxes bestaan van bv. Neve, helemaal geweldig, maar niet echt te betalen.

Is er iets van een 8ch analoge summingbox / klein mixertje dat kwaliteit levert dat het de moeite waar maakt om hem te gebruiken, maar die prijsmatig niet aan de al te hoge kant ligt?

:peukie:

tascam M308.

Dit is een lastige vraag.
Omdat het volgens mij vooralsnog een niche markt betreft.
Over een tijdje is jouw wens wellicht wel vervulbaar.
Maar nu nog niet.

Nu is volgens mij de goedkooptje optie DIY.
Of bestaande summing amp modules DIY racken.

Ligt anders een SSL Mynx met modules binnen je budget?

Of een mooie box (SSL, NEVE e.d. dus minimaal 2K euro) of niet (of VCC)

Als ik jou was zou ik even proberen op dit DIY audio forum te zoeken. Ik geloof dat ik ze daar regelmatig heb zien langskomen. Dan zie je meteen hoe het in elkaar zit, en kun je een goede afweging tussen prijs / kwaliteit / functionaliteit / moeite (dat zijn er veel!) maken. Over het algemeen: houd het simpel, dat is makkelijker bouwen, en minder kans op vervormingen /storingen in je geluid.

DIY hoeft zeker bij een summing mixer niet echt onder te doen voor de commerciele variant denk ik.

Ik heb zelf een en ander kunnen testen en ik vind het een moeilijk onderwerp. Voor mij waren de verschillen miniem of niet hoorbaar in een blinde test (niet dat ik zo'n goed gehoor heb). Een presentatie over audio mythes deed mij er vanaf stappen. En toch.. als ik het geld had ...

THNX! Die API 8200 ziet er wel heel interessant uit, de prijs gaat ook nog wel, maar is voor mij persoonlijk wat aan de hoge kant.

Die TL Audio A4 is ook boeiend en zeer goed betaalbaar. Alleen vreemd dat er geen panpots per kanaal op zitten. Hij is toch 16-2, dan wil je toch wel weten naar welke van de 2 uitgangen je een kanaal stuurt / pant.

Eigenlijk zou ik ze even uit moeten proberen he.

Is er ook nog zoiets als een analoog 8 kanaals (mag meer zijn) mengtafeltje dat 2e hands te vinden is en erg aan te raden is wat betreft zijn klank? Niet zo zeer de EQ's ofzo, maar puur de headroom, de summing.

Heb de Tlaudio a4 gehad. Klinkt erg lekker, diep en breed. Buizen circuit mag uitgezet worden. Lekkere vibe in je sound.
Ben toen even van het summen af gestapt ivm met andere prio's

Ga nu zeker weer terug naar het summen.
Zit te denken aan de SPL mixdeam XP. Elegante oplossing.
DEnk beide betaalbaar en lekker simpel in opzet.

Ga zelf voor een ssl alpha link. Schijnt een super interface te zijn. Zeker voor het geld. Dsub25 outs voor in je summert! Handig! De tla audio en Spl hebben dit ook beide.

Ik hoorde iig met de A4 veel verschil en exact de vibe, breedte, diepte die ik miste itb. Echt een ander, voor mij lekkerdere sound!

Cheers,

voor api moet je niet de 8200, maar 8200A hebben (8200 heeft tevens 7800 nodig) voor de 8200a zit je aan minimaal 2.700 euro.....

Xrack summing optie met Mynx is goedkoper. Wel minder opties, dan een Xdesk..

mackie 1604vlz is goed en betaalbaar :okdan:

goede midrange, maar geen winst t.o.v ITB eerder een verlies (sompig, minder headroom etc)

Als er 1 merk beroerde summing heeft is het Makkie wel.
Mynx is ook een optie natuurlijk maar ook geen panning en 4x dual input. Lijkt me niet handig als je 8 input zoekt. Ik kan wel beamen dat de sound van de Tla Ebony serie prettig is. Ik heb een Ebony A1 pre/DI en gebruik hem voor tracking. De tube stage erin kan overigens best prettig klinken imho.

Back