Bizarre 2ehands prijzen!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
En iedereen vertikt het om lager te gaan dan de vraagprijs.

Ik denk zelf dat het komt door die paar lui die met een kleine winst hun spulletjes aan een ander hebben verkocht, en als die ander er vanaf wil, dan liever niet onder de prijs waarvoor die het zelf heeft gekocht, want dat zou verlies betekenen, en dat in een markt waarin de prijs stijgt.

Eigenlijk zijn analoge synths 20/30 jaar te vroeg op de markt gekomen, de markt is nu veel groter maar het aanbod is niet navenant.

als ik een R8 heb en de prijs waarvoor ik hem weg zou doen is 250 euro en onder de 250 euro zou ik hem liever zelf houden. dan zet ik hem toch voor 250 euro te koop. who cares. niemand dwingt je toch om zijn R8 te kopen voor 250 euro. net alsof je jezelf moet conformeren naar de algemeen geldende gemiddelde prijs. het is toch zijn R8, wat heb jij ermee te maken ?
ik bedoel als je 't komisch vindt of whatever das prima. maar hij kan er best een goeie reden voor hebben om het voor die prijs aan te bieden, ik kan er wel een paar verzinnen.

Daar ben ik het zeker mee eens. Boven de oorspronkelijk prijs vragen/betalen wordt immers ook heel normaal bevonden, in vele gevallen. Maar zeg nou zelf, bovenstaande voorbeelden (r8, ms20) zijn in ieder geval toch wel een beetje lachwekkend te noemen.

ach boeiend allemaal, steeds hetzelfde liedje. Sommige dingen zijn heel duur idd en is de prijs naar mijn idee absurt. Maar als iemand het ervoor wil geven is het toch prima? als je het er niet voor over heb nou ja dan koop je iets anders. Volgens mij kan je nog steeds hele leuke synths kopen voor zeer goede prijzen. misschien iets langer zoeken. Is allemaal vraag en aanbod en wat een gek er voor geeft... iets met Adam Smith?

edit:

MS20 controller voor 450 euro... tja dwaas in mijn optiek... koop een MFB Synth II of een Spectral audio neptune en een BCD2000 hoe je met een beetje mazzl geld over en je heb een controller en een dikke synth :D

Je kan nog steeds héél leuke synths voor weinig kopen, dus als je de rest te duur vind is er een alternatief.

Analoogje? Jen SX1000
Sampler/waveform synth? Akai S-1000 (KB)
FM/AWM: Yamaha SY22
FM: DX7
LA: D50
House rompler: M1

Goedkope variant op classics? Minimax en co.

Goedkoop TR drummen? TR-626.

Nog goedkoper? Rebirth. :)

etcetcetc allemaal classics voor weinig geld. Laat die Juno voor 700€ gewoon wat hij is als je daar geen zin in hebt, en koop 4 andere leuke synths voor dat geld.

Einde discussie. :)

Er is zo'n soort van gezegde: Wat de gek er voor geeft..

Daar sluit ik me helemaal bij aan!

En ach dikke gear is leuk, maar uiteindelijk is het maken van een briljante compositie nog veel leuker,
en dat koop je met de dikste bakken niet. Het is nu eenmaal zo dat als je dure shit heb je niet opeens muziek kan maken!

Je mag mijn 808 wel kopen voor €100.000... :D

ruilen we die toch gewoon voor mijn minikorg die ik ook net voor zo'n 100.000 wou aanbieden.

(ga je dadelijk nog zien dat die golddigger van een vcovca een ruilvoorstel twv 100.000€ voor een 808 gaat afslaan. Gaat echt nergens meer over die vraagprijzen. :D)

Neeh, ik heb al 'n Moog Sattellite.

geen grapje van mij althans, en ik denk dat de verkoper redeneert "die was nieuw heel duur" en/of "da's vintidjz en dus goud waard"

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back