Studio Bouwen

iemand met dt????

Uh, ja hij:

alban-gerhardt01.jpg

Cellist Alban Gerhardt

Laatst gewijzigd:
Je hebt in ieder geval de volgende synths nodig om electro house te maken:

• Indigo
• Indigo 2
• Indigo TDM
• Virus A
• Virus B
• Virus C
• Virus KB
• Virus KC
• Virus Rack
• Virus Rack XL
• Virus TDM
• Virus TI
• Nord Lead
• Nord Lead 2
• Nord Lead 3
• Nord Modular
• Nord Micro Modular
• D-Pole Plug-In
• Micro Q
• MicroWave I / II
• MicroWaveXT
• MicroWaveXTk
• MiniWorks 4-Pole
• PPG Wave Plug-In
• Pulse
• Q
• Wave
• X-Pole
• 01/W
• 01/Wfd
• 01/Wpro
• 01/WproX
• 01R/W
• 707
• 770
• 900PS Preset Synthesizer
• DDD-1
• DDD-5
• DDM-110
• Delta
• DS-8
• DSS-1
• DVP-1
• DW-6000
• DW-8000
• EX-8000
• ElecTribe A (EA-1)
• ElecTribe M (EM-1)

• ElecTribe R (ER-1)
• ElecTribe S (ES-1)
• ElecTribe MX (EMX-1)
• ElecTribe SX (ESX-1)
• KAOSS Pad (KP3)
• KPR-77
• Lambda ES-50
• Legacy Collection
• M1
• M500 MicroPreset
• MaxiKorg 800dv
• microKorg
• microKONTROL
• MiniKorg 700s
• MiniPops 35
• Mono/Poly
• MS-10
• MS-20

• MS-2000
• MS-50
• PolySix
• Poly-61
• Poly-800
• Prophecy
• PS-3100
• PS-3200
• PS-3300
• Radias
• RK-100
• SB-100 Synthe-Bass
• Sigma
• SM-20
• SQ-10
• SQ-8
• SQD-1
• Trident
• Trinity
• Triton

• VC-10 Vocoder
• Wavestation
• Wavestation AD
• Wavestation SR
• X3
• X5D
• X5DR
• X-911
• Z1

waarom download je die lijst niet gewoon vaninternet met een krack

Ik ben sinds Vrijdag klaar met mijn nieuwe studio, misschien kan je hier een idee uit halen?!
2.jpg

6.jpg

Foto's bij daglicht komen eraan..

@ DjBarry: interessant meubel, custom made?

CS80?

Die heb ik iig niet nodig..
Wat maakt de cs zo bijzonder dan?
Doe dan maar een Andomeda A6...
Verder heb ik genoeg aan wat ik nu heb staan, hehe

Dat is geen lelijk studiotje zeg! Met al die gear ben ik wel benieuwd wat voor muziek je maakt! Soundcloud link? Of iets anders waar ik t kan beluisteren?

toch ff serieus reageren hoor (al vraag je wel om een dom antwoord ghehehe)
even als vergelijking mijn eigen beweegredenen/setup aangeven:

ik heb alles om 3 metalen 20u racks heen gebouwd:
2 racks naast elkaar, plank erop en daar dan de desktop synths op. 1 plankje op 4 pootjes (met blokjes vastgezet voordat die van de tafel flikkerd) hier weer bovenop en dan nog een 19" rack met daarin wat kick-effecten. 3e rack staat hier links van en mijn bureau met computer rechts. Een mooi U-tje waarbij ik vanuit mijn bureaustoel overal bij kan.. afgezien dat ik er eigenlijk eentje nodig heb die tot barkruk-hoogte kan...

wat betreft mijn mixert: die staat in het midden op de plank zodat ik er altijd bij kan ook al ben ik ook met iets anders bezig..

Gezien je verder geen info geeft over wat voor geluid je zoekt, ga ik je geen tips geven over merken.. maar ik kan je wel een overdenking geven:

als je alle apparaten in je studio dedicated bij elkaar zoekt (dus synthesizers/effecten speciaal voor de lead of begeleiding of juist drums), dan kun je je mixer-gedeelte ook opslitsen. Als je een hele studio bij elkaar zoekt waarbij alles met knoppen om te routen is naar de voorradige effecten, heb je een hele rits van ingangen en uitgangen nodig om alles aan te kunnen sluiten en door te routen, waardoor je een hele grote mixer nodig hebt en hiermee je hele tafel in 1x vol zet..

Wat ik heb gedaan is de keuze gemaakt dat bepaalde effecten dus dedicated tot een groep behoren. Op deze manier kun je een eindmixer kiezen op basis van hoeveel groepen je hebt. Hierdoor had ik maar 4 stereo-ingangen nodig voor mijn eind-mixer (korg KM 402). Om mijn drums bij elkaar te mixen gebruik ik meerdere 4to1 passive DAP mixers (kick-layers, toms/snares, hihats/cymbals) en de bijkomende mogelijkheden van de dedicated effecten die ik heb staan: bijvoorbeeld de akai MFC42 heeft zowel een mono als stereo ingangen. Hiermee mix ik de gelayerde en afgemixde kick met het stereo drum-signaal.

Als ik alles op 1 mengtafel had aan moeten sluiten, waarin elke routing mogelijk is. had ik een mengtafel met iets van 20 ingangen en rond de 40 send/returns moeten hebben.. Ik vraag me af hoeveel geld ik daarvoor kwijt zou zijn, los van de vraag of dat buiten de modulaire mixers uberhaupt te vinden is.... maar het heeft me nu rond de E350,- gekost om alles bij elkaar te mixen ipv E2000+(alleen qua mixer-dedicated apparaten gezien dan..).

http://soundcloud.com/djbarry-1/blaat
http://soundcloud.com/djbarry-1/01-unknown-artist-re-generate
http://soundcloud.com/djbarry-1/test_15-01-2012
http://soundcloud.com/djbarry-1/output-1-2-4
Zomaar wat voorbeeldjes.. Hardstyle dus :-)
Maak ook wel trance en house, maar dat is niet mijn voorkeur..
Ps, let niet op de mixage, de meeste klinken nog kaal, zonder fx/compressie.

Back