DCC's backuppen op CD

SpaceAgent202

Sinds 2001
okee...
ik heb een DCC speler... en wil graag de inhoud van mijn DCC's op CD backuppen omdat ik nou eenmaal vaker de CD speler gebruik.
Ik heb alle DCC's opgenomen als wavejes... maar ik zit nu met een aantal 90 minuten lange wavs..
Zijn er cd-brand-programma's of audio-edit-programma's waarmee ik punten in de wave kan markeren om hier een nieuwe cdtrack of indexindicatie bij te schrijven?
ZIe voor een voorbeeld hieronder:

mark0-track1-mark1-stilte2seconden-mark2-track2-mark3-stilte2seconden-mark4
-
(modjes: verplaats maar als het niet op de juiste plaats staat)

volgens mij kan dat heel makkelijk in Nero, maar in soundforge kan het ook.

opknippen wil ik het liefst niet. ook omdat er 90 minuten durende livesetjes tussen zitten... (afgezien van de hoeveelheid werk :))daarom wilde ik de tracks met markers aangeven, en dan gewoon in 1 keer branden...

waar zit die optie in nero ?

Origineel geplaatst door Roel
waar zit die optie in nero ?

ik weet niet meer precies hoe, want ik werk al een tijdje niet meer met Nero... volgens mij gewoon dubbelklikken op de track zodat er een audio editor verschijnt.

je bedoeld dus dat je wel trackmarkeringen wilt tussen nummers maar geen stilte tussen de nummers (zodat je livesessie niet onderbroken wordt door stilte tussen 2 tracks??

In dat geval moet je je track gewoon opknippen (is dat nederlands??) in de verschillende tracks. Nu open je Nero en voeg je alle tracks toe aan de nieuwe CD die je wilt maken. Daarna kan je per track dmv rechter-muisknop - eigenschappen de pauze tussen de tracks (die standaard 2 sec) is verminderen of vermeerderen en dus ook op 0 zetten. Daardoor krijg je wel een trackmarkering maar geen pauze.

maar ik wil niet knippen ! gewoon markeren is genoeg :) en scheelt veeel werk!
ok ! ik kan markers aangeven in nero ! dat werkt...
nu nog het punt... hoe knip ik de stiltes eruit?

is er in wavelab de mogelijkheid om de stiltes te knippen en met markers aan te geven waar de stiltes zijn weggeknipt??

whoops... zie nu dat t veel makkelijker kan

In nero gehele sessie naar CD slepen, dan rechtermuisknop - eigenschappen.
dan zie je op 2e tabblad een wave. Daar zet je de cursor op de plek waar je m wilt markeren, en je klikt op splitsen.

Als t goed is is dat dan wat je zoekt.

Heb nog even in de audio-editor gekeken zoals Cyan die beschreef, maar volgensmij kan t daar niet in.

succes!

Back