Midi Switch

Geertenton

Nieuwkomer
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag. Ik heb een nord Electro 3 die ik live op het podium wil gaan gebruiken met een Korg Poly 800. De nord wil ik met een MIDI-kabel linken aan de Korg (nord midi out/Korg midi in). Beide apparaten gaan via Jacks (stereo) naar de P/A.

De bedoeling is natuurlijk dat ik live één instrument bespeel en de partij dubbel hoor (via de nord én via de korg). Maar nu wil ik binnen bepaalde nummers die dubbele functie aan en uit kunnen zetten zonder steeds de midikabel er in en eruit te trekken.

Is er niet een bepaalde switch die dat mogelijk maakt? Een switch die dus het midi signaal van mijn nord naar de korg op commando stop zet/aan zet? Een switch die besturen is via de voet?

Bedankt!

Volume naar beneden van de korg? evt doormiddel van een voetpedaal? beter bekent als volumepedaal. en die dan tussen je korg en de mengert.

Heeft het zelfde eindresultaat. toch?

volume pedaal is geen optie, want mijn compagnon moet los van mijn partijen ook de korg gebruiken.

'gewoon op een ander midi-kanaal zetten': kan ik dat met een footswitch doen/zonder handen?

Back