Yamaha mox8

theiz

Redelijk lid
Dag mensen, ik ben er een tijdje uit geweest (laatste login 09-10-2004)
Ik ken de markt totaal niet meer maar ik ben opzoek naar een midi controller (voor reason) met gewogen toetsen want mijn vrouw wil er piano op spelen , en een externe geluidskaart (voor opnames)

Toen liepen mijn vrouw en ik tegen de mox8 aan die deze functies (en meer) in zich heeft.
Mijn vraag is nu, denken jullie dat de mox8 dan een goed keuze is of ga ik dan veel te veel betalen voor wat ik eigenlijk wil. En de andere vraag zijn er vergelijkbare alternatieven ?

Wat de plannen zijn is stem en gitaar op te nemen en mijn vrouw wil het dus echt als vervanging van een "echte" piano gebruiken.

alvast bedankt voor de info

Je wilt een midi controller, maar wijst op een MOX8 (een workstation) met veel meer functies die je aanspreken.

Qua prijzen kunnen de verschillen erg uiteen lopen tussen een midi controller en een workstation. Welke van de twee moet het nou worden? Wat is je budget? Hoe ziet je setup er momenteel uit?

Een MOX8 is inderdaad veel meer dan een midicontroller/masterkeyboard.
Het is een workstation met veel functies en goede geluiden, maar voor je vrouw ook een uitstekend instrument om lekker piano op te spelen, zonder dat je je computer erbij nodig hebt. Let op: er zitten geen speakers in!

@ Squeekz : momenteel heb ik niets staan alleen mijn pc met reason en de berigner cotrollers (knoppen en schuiven), ben nu dus opzoek naar:

1 een elektrische piano voor mijn vrouw om op te spelen. (en om te combineren een midi controlers om muziek componeren makkelijker te maken (dus een master key board).

2 een geluidskaart om opnames te maken

Het lijkt me persoonlijk makkelijker om dan:
1) een electrische piano
en
2) een midicontroller met ingebouwde audio interface te kopen (of bv een Roland SH01 dat dan ook nog een synth is)
te kopen.

MOX8 is qua prijs kwaliteits verhouding echt een positieve uitschieter dus daar kan je je niet echt een bult aan vallen.
Alleen qua reason controller is een mox8 niet je van het waarschijnlijk. Maar goed, je hebt al wat controllers staan zeg je en ga je naar alternatieven kijken en wil je minimaal dezelfde kwaliteit klavier als de mox8 om nog goed piano te kunnen spelen dan moet je heel inventief gaan shoppen op de 2e hands markt wil je het budget van een mox8 niet te boven gaan. En dat valt niet mee als je de markt niet kent natuurlijk. Dus ik denk dat die mox8 helemaal geen verkeerde keus is.

Ik heb onder tussen op internet ook de M-Audio ProKey 88 gevonden, kan iemand een zinnig woord zeggen over het klavier van deze ten opzichte van de MOX ?

Back