Warmte aan track toevoegen

waz

Hobbyhoer
Je kent het wel je bent bezig alles klinkt leuk en wel, maar dat dunne amateur- achtige sound krijg je er niet uit.

Snap niet hoe gasten het voor elkaar krijgen om een warm/ pompend klinkende track voor elkaar te krijgen.

Heb de zoek actie gebruikt maar niets bruikbaars kunnen vinden. Vraag dus naar de final stage, dat kleine beetje wat de track (lekker) afmaakt.

Dus hoe doen jullie of zij dat ? is het echt een kwestie van knaken, dus de juiste app. scoren ?

warmte is imho niets meer dan goed eq-en, maar dan moet het natuurlijk wel in je bronmateriaal aanwezig zijn.

Kan mij niet voorstellen dat het alleen eq-en is, sorry. Heb vaker in mn daw ge-eq, wat je toevoegt is meer van hetzelfde, uiteindelijk rommel.

Blijft vrij klinisch, weinig lekkerheid klinken, terwijl de mix redelijk ok is.

Wat voor gear gebruik je? Een goede sound begint met goed bronmateriaal. Als je het achtgeraf moet fixen in de mix, dan ben je verkeerd bezig.

Blijkbaar niet... Er is geen magische plugin die van je track in 1x een vette productie maakt, het is bloed zweet en tranen in de mix, echt waar, op het moment van mixdown moet je 100% tevreden zijn, Ben je dit niet dan is er nog steeds werk aan de winkel. Monitoring en akoustiek zijn ook belangrijk
Kan mij niet voorstellen dat het alleen eq-en is, sorry. Heb vaker in mn daw ge-eq, wat je toevoegt is meer van hetzelfde, uiteindelijk rommel.

Wat voor gear gebruik je? Een goede sound begint met goed bronmateriaal. Als je het achtgeraf moet fixen in de mix, dan ben je verkeerd bezig.

Hier kan ik mij helemaal in vinden, goede redenatie. Vergelijk het vaak met een foto, als een foto slecht of met slechte materiaal is genomen is het onmogelijk om met fotoshop iets leuks te doen.

Werk nu alleen vanuit de daw, dus alleen samples en interne synths.

Blijkbaar niet... Er is geen magische plugin die van je track in 1x een vette productie maakt, het is bloed zweet en tranen in de mix, echt waar, op het moment van mixdown moet je 100% tevreden zijn, Ben je dit niet dan is er nog steeds werk aan de winkel. Monitoring en akoustiek zijn ook belangrijk
neeuh, neeuh ben niet in de veronderstelling dat er een magische plugin bestaat, helaas.

Wat ik bedoel is dat ik mensen weleens op DAT heb zien doen en daarna weer terug in de pc stoppen. Zo kan je ook bijv. naar een goede cassette recorder opnemen en weer terug sturen om een bepaalde sound te krijgen, van dat steriele af te komen.

Kan je eens iets van je muziek posten op het forum? Want zo is het natuurlijk ook een beetje in het duister tasten he ;)

Heb betere/ commerciële shizzle liggen alleen die kan ik niet posten omdat dat in samenwerking is gemaakt (heb ik nog geen toestemming voor), dus een andere studio, duurdere spulletjes, betere kwaliteit. Here you are pay:

Dat klinkt toch al behoorlijk OK zou ik zeggen. Je hebt het dus eigenlijk over het cijfer achter de komma, zogezegd.

Aangezien je ITB werkt, zou je eens kunnen kijken naar een paar goede plugins zoals SSL Duende.. ik vind dat dat een groot verschil uitmaakt voor hoe een mix klinkt. Ook de spullen van Softube zijn erg fijn (lekkere compressors).

Wat je ook kan proberen zijn zaken zoals warmers (tubeamp plugins van PSP of Voxengo).

Verder hoor ik ook goede geluiden van de plugin suite van Sonnox. Hun limiter is geweldig, en ook de 'transmod' plugin kan percussie veel meer detail en punch geven.

Dat zijn zo wat zaken waar je eens mee kan spelen/onderzoeken.

Je kunt altijd een summing mixer proberen om analoge warmte toe te voegen. Maar die kanjers betaal je ook.. Of zo'n tube vitalizer van SPL. Plugins don't cut it for me.

itb is me dat ook nooit gelukt, ik gebruik er analoge eq's voor en dan vooral m'n massive passive in dit geval. de nieuwe uad studer plugin heb ik ook goede dingen horen doen, maar in the end is ook dat vooral een eq curve die je toepast, naast de compressie.

ik vind die eerste track heul tof, en dat komt alleen niet door de graphics ;)

@ payt, dank maat erg goeie shizzle werkt erg lekker van wat ik van de demos heb kunnen proberen. Toevallig bekeek ik die avond de hardware tube versie maar 5 k is beetje te veel van het goeie.

@ liquidthrust, ben het helemaal met je eens. Een mackie mengtafel maakt al heel wat verschil, de O3D vind ik trouwens ook erg lekker klinken.

@ pmx,:o: vind ik ook qua idee komt i goed uit de verf. Technisch gezien kan het nog beter.

@Bass, dank voor de link ga ik zkr checken.

Je kent het wel je bent bezig alles klinkt leuk en wel, maar dat dunne amateur- achtige sound krijg je er niet uit.

Snap niet hoe gasten het voor elkaar krijgen om een warm/ pompend klinkende track voor elkaar te krijgen.

Heb de zoek actie gebruikt maar niets bruikbaars kunnen vinden. Vraag dus naar de final stage, dat kleine beetje wat de track (lekker) afmaakt.

Dus hoe doen jullie of zij dat ? is het echt een kwestie van knaken, dus de juiste app. scoren ?

Ik zal je opmerkingen in een thread laatst maar vergeten, maar met een UAD kaart, kom je al een heel eind. Er gaat natuurlijk niets boven hardware, maar neem inderdaad de studer, of de fatso, en zelfs de pultec eq, gebruik t goed, en je komt een heel eind.

De hardware met de echte saus, is bijna niet te betalen (massive passive, Hedd192, Phoenix, etc...)

Je moet muziek maken dan ook niet klinisch benaderen maar vanuit je gevoel. Dan komt de "warmte" uiteindelijk bijna als vanzelf.

Imo het belangrijkste om (buiten de tools die je tot je beschikking hebt) een goede mix af te leveren..

Snap ook niet hoe mensen daar iedere keer weer zo makkelijk overheen lezen/stappen, zit je met de 6" monitoren in een 4 bij 3 vinex slaapkamer middenin een staande golf en dan vragen hoe je laag klinkt :okdan:

De basis moet GOED zijn (hoeft niet altijd duur) en een neutrale uitgangspositie geven. Dit is IMHO belangrijker dan welke "maak 'm ff vet" plug dan ook... ;)

Ach ja, ik snap wat er bedoeld wordt met de warmte toevoegen. Laatst hadden we een track die naar mijn zin al aardig goed klonk door het wonder-buizen-machientje van Pimpampeter getrokken, zonder aan de knopjes te draaien. Dan hoor je meteen de wondere warmte van de hardware. Klonk gewoon meteen voller, warmer etc... Dus apparatuur doet zeker iets. Maar goed, je basis is natuurlijk het belangrijkste, alles wat je er na doet met je wave gaat uit van wat je er in stopt.

Ik zal je opmerkingen in een thread laatst maar vergeten
Welke ?

maar met een UAD kaart, kom je al een heel eind.
De eerste track die ik heb gepost is gemaakt met oa UAD en toch mist het, tja zal het maar punch noemen.

Moet er wel eerlijk bij zeggen dat het gemixt is op de 1e gen (gare) KRK's

Vind dat er niets boven hardware komt. Goeie shit is duur, eens.

pernophus schreef:
Je moet muziek maken dan ook niet klinisch benaderen maar vanuit je gevoel. Dan komt de "warmte" uiteindelijk bijna als vanzelf.
Haha hij is leuk :)

Dat de basis goed moet zijn Raphie, daar ben ik 1 van de eerste die dat zegt. Alleen de grap is dat tracks tegenwoordig zoals onderstaande voorbeeld worden ingeleverd, dus standaard goed met die punch, air in de track. De platenboer veracht dat dus met minder nemen ze niet genoegen, sterker gesteld ze wijzen je de deur en zeggen kom maar terug als het klinkt zoals het moet klinken.

Back