Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Vreemd, velen hier hebben commentaar dat Apple niet elke dag een teaser maakt voor een nieuwe versie Logic, met alle toeters en bellen. Ik vind het juist fijn, even geen marketing gezeik aan je kop. Maar goed, daar ben ik dan de enige in zeker.
Het kan ook zijn dat het commentaar is van non Logic gebruikers die gewoon effe lekker willen zeiken over Apple, een bekende sport..
ja al enkele jaren aan het aftakelen, cubase protools zijn redelijke alternatieven
Logic is nu echt outdated, er ontbreken een aantal functionaliteiten die je niet meer kan missen.
Op dit moment kom ik met presonus studio one goed vooruit al is deze daw ook nog niet echt volwassen.
Misschien dat ik later wanneer genoeg plugins AAX format hebben ik overstap op AAX.
Logic is nu echt outdated, er ontbreken een aantal functionaliteiten die je niet meer kan missen.
Op dit moment kom ik met presonus studio one goed vooruit al is deze daw ook nog niet echt volwassen.
Misschien dat ik later wanneer genoeg plugins AAX format hebben ik overstap op AAX.

Mijn nieuwe EP die komende maand uitkomt is helemaal in Logic 9 gemaakt. Wel een groot deel met hardware maar toch. Kun je prima mee werken hoor!!!
Denk je nu echt dat je met de laatste versie van Protools of Cubase betere muziek gaat maken?
Denk het niet![]()
Maar waarom precies?
Op zich kan je alles toch met Logic?
Hi Dextah,
Ik heb zelf hier heel veel problemen met dat 32bit naar 64bit verhaal.
Met 32bit heb ik te weinig ram om mijn projecten te runnen, met 64 bit crash de hele boel weer ivbm bridge.
In presonus werkt dit echter feilloos en vind ik het audio editing gedeelte ook een heel stuk beter.
Ik weet nog steeds niet wat ik nou met 64bit moet![]()
Studio one hing de hele tijd bij mij.
Nu heb ik een ouwe macbook die wel aan vervanging toe is.
Ik gebruik Logic redelijk basic zodat ik met deze macbook de een nieuw moederboard heeft gehad nog wel ff door kan.
Kon voorheen nog wel enthousiast worden van nieuwe plugz ed.. Boeit me niet meer wat er tegenwoordig uitkomt.
Met wat ik nu hem in combi met hardware kan ik echt nog wel een paar jaar voort.
Ik zie het wel gebeuren dat er een nieuwe logic uitkomt en niet meer draait op die ouwe ragbak van mij.
Ik werk al jaren in Logic en zou niets anders willen. Ik heb nog nooit gehad dat ik tegen iets aanliep waarvan ik niet snapte dat het niet kon. Ik gebruik Logic in combinatie met NI Maschine en dat werkt ontzettend lekker.
De 32bit bridge is inderdaad vrij onstabiel en crasht af en toe. Maar ik sla m'n projecten vrijwel na elke verandering uit automatisme op, dus echt last heb ik er niet van. Het weegt in elk geval niet op tegen de workflow van Logic die ik gewoon tig keer fijner vind dan welke DAW dan ook. Core overloads etc. nooit last van. Ik werk juist heel snel in Logic door de goede workflow, wat ik bij andere programma's onoverzichtelijk vind. Alles went, maar waar ik bij andere programma's 20 keer moet klikken en van scherm moet wisseen om wat te doen, werk ik in Logic vrijwel uitsluitend in de arrange view.
En het editen van samples, cutten etc. vind ik in Logic juist erg fijn eigenlijk. De X-fade en andere mogelijkheden werken prima. Het is inderdaad niet het speerpunt van Logic, maar het is prima werkbaar. In Logic 10 zal het vast weer veel beter worden.
Maar goed. Uiteindelijk is het enorm persoonlijk, maar ik wacht liever op Logic 10 voor al het moois.
Hey bob,
Ik ben benieuwd welke functionaliteiten dan..
Maar waarom precies?
Op zich kan je alles toch met Logic?