Is Logic ten einde ??

Alles wijst erop dat Apple met Logic gaat kappen. Het gebrek aan updates/promoties/nieuws, het download-only maken tegen een dumpprijs - ik verwacht eerder dat ze verder zullen bouwen op breed toegankelijke 'hobbypakketten' als GarageBand omdat dit een veel groter publiek heeft en in een sector zit waar nauwelijks concurrentie is. In het pro-audio circuit moeten ze op tegen pakketten als Cubase, ProTools en Ableton. De investering die Apple moet doen om deze giganten bij te benen tov het geld dat ze er mee kunnen verdienen stoppen ze waarschijnlijk liever in de ontwikkeling van toegankelijke software voor de massa, vooral nu Apple steeds meer op de eindconsument gericht is in plaats van de creatieve sector.

Logic update heeft alleen zin als de hardware ook eens echte multicore ondersteuning gaat bieden.

Je hebt meer een een duo core met een hogere kloksnelheid dan een 12 core met een iets lagere kloksnelheid op het moment.

Ik denk idd dat met de nieuwe mac pro series Logic hopelijk een update krijgt. Echter dan zou het wel een MacPro only applicatie zijn want de Imac/Macmini/Macbooks etc hebben deze nieuwe hardware ook niet, maar misschien dat die gelijk met de nieuwe MacPros komen.

Apple moest wel met een update komen, want ik lees meer en meer van profi gebruikers dat ze zijn overgestapt op andere DAWs. Dus bij hoge uitzondering een vooraankondiging (wat apple nooit doet, want aankondigen is normaliter de volgende dag bestelbaar in de shop.)

Het feit dat sinds feb 13 er in de EU geen MacPro meer verkocht mag worden wegens CE regels zegt al genoeg, ook al zou je willen, je kan niet eens een nieuwe MacPro meer kopen. Dus om eventuele overstappers die nu met een MacPro zitten die buiten garantie is en net kapot gaat, ze nog even een MacBook oid aan te smeren tot er wel een te koop is in de EU. Want als iemand eenmaal een PC weer koopt uit frustratie kopen ze nooit meer een MacPro (en ik geef ze groot gelijk)

Alles wijst erop dat Apple met Logic gaat kappen.

Apple heeft bij hoge uitzondering een tipje van de sluier opgelicht om aan te geven dat er daadwerkelijk een nieuwe versie aan komt. Redelijkerwijs zal dit dit jaar zijn met de aankondiging van Maverick en de nieuwe Mac Pro

Apple moest wel met een update komen, want ik lees meer en meer van profi gebruikers dat ze zijn overgestapt op andere DAWs. Dus bij hoge uitzondering een vooraankondiging (wat apple nooit doet, want aankondigen is normaliter de volgende dag bestelbaar in de shop.)

Prof's zijn juist ontzettend honkvast en conservatief in hun aankopen wbt hardware/computers. Vraag maar even rond op welk OSX de meeste Pro's zitten. Die werken over het algemeen nog 10.6.8 en zelfs nog lager.

Als je jaren van werk hebt geinvesteerd in een systeem ga je echt niet zomaar overstappen naar een ander systeem. Betekend dat je al je tracks niet meer kunt afspelen. Als je alles zou moeten overzetten...enig idee hoeveel tijd en geld dat kost. Dus een pro blijft bij zijn setup.

BTW Ik ken pro's die tot voor kort op Atari werkten :D Maar da's heel uitzonderlijk!

Prof's zijn juist ontzettend honkvast en conservatief in hun aankopen wbt hardware/computers.

Zeg dat wel. Ik ken toevallig wat jongens in de UK die al jaren muziek voor films en reclame's maken met Logic, en die zitten nog op een G5. Voor hen is het gewoon een stuk gereedschap. Een timmerman koopt ook niet elk jaar de allernieuwste boor.

Apple heeft bij hoge uitzondering een tipje van de sluier opgelicht om aan te geven dat er daadwerkelijk een nieuwe versie aan komt.

Waar en wanneer hebben ze dit gedaan dan? Heb hier totaal niets van meegekregen.......

Apple heeft bij hoge uitzondering een tipje van de sluier opgelicht om aan te geven dat er daadwerkelijk een nieuwe versie aan komt. Redelijkerwijs zal dit dit jaar zijn met de aankondiging van Maverick en de nieuwe Mac Pro

Prof's zijn juist ontzettend honkvast en conservatief in hun aankopen wbt hardware/computers. Vraag maar even rond op welk OSX de meeste Pro's zitten. Die werken over het algemeen nog 10.6.8 en zelfs nog lager.

Als je jaren van werk hebt geinvesteerd in een systeem ga je echt niet zomaar overstappen naar een ander systeem. Betekend dat je al je tracks niet meer kunt afspelen. Als je alles zou moeten overzetten...enig idee hoeveel tijd en geld dat kost. Dus een pro blijft bij zijn setup.

BTW Ik ken pro's die tot voor kort op Atari werkten :D Maar da's heel uitzonderlijk!

Dat is nu juist mijn punt, als zelfs de honkvaste kopers afhaken, wat dus zeer uitzonderlijk is voor een apple user, kunnen ze wel eens uit frustratie niet meer terugkomen. Want wat moet je anders kopen als je een desktop system wilt van Apple en je wilt geen imac/macmini, juist dan is er niets. Als je al je bestanden en workflow heb moeten aanpassen omdat je simpelweg geen macpro meer kan kopen en zeker geen die recente hardware heeft (behalve 2e hands dan) Dan is er weinig andere keuze. Dan ga je niet weer terug lijkt me.

Ik draai ook overigens heel tevreden nog op 10.7, ben pas kort overgestapt van 10.6.8 Maar dat komt omdat 10.7 bij deze MacPro geleverd werd anders had ik net zo lief op 10.6.8 doorgegaan.

Ik heb ook heel lang gewacht op een echte HW update van de MacPro series, maar na meer dan 6 jaar met me oude gewerkt te hebben wou ik het niet riskeren dat ie ineens zou stoppen. Dus maar een MacPro 5.1 gekocht, maar ik baalde er wel van want je weet dat je in feite verouderde hardware koopt.

Nee want ik had PCI kaarten in gebruik,dat is ook lekker van die nieuwe MacPro.

Zeg maar daagh met je TC powercore/uad/protools etc kaarten.

Magma chassis kost je zon 1000 ballen, plus dat je dan weer allemaal externe kastje hebt, wat die ouwe G5/Intel MacPros juist zo strak maakt. Alles in een bak.

Dat is nu juist mijn punt, als zelfs de honkvaste kopers afhaken, wat dus zeer uitzonderlijk is voor een apple user, kunnen ze wel eens uit frustratie niet meer terugkomen. Want wat moet je anders kopen als je een desktop system wilt van Apple en je wilt geen imac/macmini, juist dan is er niets. Als je al je bestanden en workflow heb moeten aanpassen omdat je simpelweg geen macpro meer kan kopen en zeker geen die recente hardware heeft (behalve 2e hands dan) Dan is er weinig andere keuze. Dan ga je niet weer terug lijkt me.

Sorry maar dat herken ik gewoon niet uit het werkveld. Ik spreek niemand die gefrusteerd is omdat Apple Logic nog niet heeft geupdate en daarom maar is overgestapt naar een ander systeem. Dat kost gewoon te veel geld en tijd. Daarbij moet je je gehele workflow veranderen. En de meeste pro's zijn gewoon erg conservatief wat dat betreft.

Veel pro's kopen nu de vette iMac 27" wat een prima machine is. Als je veel met samples werkt en dus veel ram nodig hebt heb je sinds een tijdje een probleem omdat het ventilator in de Mac Pro serie niet door de CE keuring kwam (wat natuurlijk enorme onzin was). Maar als je hem echt nodig hebt koop je zoiets 2dehands. Zoals iemand al eerder zei....een computer is gewoon gereedschap!!!

Magma chassis kost je zon 1000 ballen, plus dat je dan weer allemaal externe kastje hebt, wat die ouwe G5/Intel MacPros juist zo strak maakt. Alles in een bak.

Er is nu een chassis uit met een tunderbold aansluiting waar een berg PCI's in kunnen. Ik zag er net een berichtje over ;)

Paar maanden geleden. Was groot nieuws. Moet je maar even googlen. Was volgens mij hier ook melding van gemaakt!

Ik neem aan dat je doelt op dit bericht:
http://www.macworld.co.uk/macsoftware/news/?newsid=3414591

Hoe geloofwaardig is dit als je 6 maanden geleden al hard aan het werk was en nu nog steeds geen release hebt? Het zou kunnen maar ik vraag het me af....... Er zit dan in ieder geval geen groot ontwikkelteam achter.

Mja, eerst zien, dan geloven. Het lijkt hoe dan ook geen hoge prioriteit te hebben.

Volgens mij is hij van de grond af compleet herschreven, vandaar.. zoiets gaat niet in 6 maand.
Ik vermoed ook release ten tijde van de Mac Pro release

Letterlijk een geval van think outside the box.. op de nieuwe mac pro zal er (intern) ook geen plaats zijn voor zo'n zaken

Het alles in 1 lompe bak principe lijkt me achterhaald

side-topic voor wat betreft de ontwikkeling van Logic, maar vergeet niet dat ivm de veranderingen intern (Jony Ive die nu gaat over design en userinterface) is er in de laatste 6 maanden meer tijd en mankracht bij Apple in de ontwikkeling van iOS gestoken. Ook Mavericks, het nieuwe OSX heeft mankracht gekost. Ik kan me voorstellen dat dit zo ten koste kan gaan van de ontwikkeling van de Pro software. Kijk daarbij ook eens naar Final Cut, daar zijn ook nog niet alle plooien (op basis van kritiek op de overgang naar versie X) gladgestreken.

Ik verwacht veel van de nieuwe Mac Pro, ik denk dat Apple de tijd neemt om het platform fijn te slijpen en dat het best veel van wat we gewend zijn op het gebied van Pro computing zal veranderen.

Bottom line: geef die gasten in Cupertino nou even wat slack om het totaal neer te zetten. Laat daarna pas je waardeoordeel los!

Ik denk dat Logic dood is en dat leid ik af van de Apple.com site: ga je naar de Final Cut Pro X pagina, dan staat er een afbeelding van de nieuwe Mac Pro met de tekst:

"The new Mac Pro is coming later this year. And so is a new version of Final Cut Pro X"

Ga je naar de Logic Pro pagina, dan staat er niet zo'n aankondiging.

Als het "nieuwe" Apple nu wel iets heeft duidelijk gemaakt met b.v. de Mac Pro, is het dat ze geen moeite meer doen om nieuws bedekt te houden en gewoon zeggen dat er iets aankomt in de nabije toekomst. Zo niet bij Logic 9. Wel bij FCP X.

Al is het maar een teaser om je klanten bij je te houden. Maar, Nee hoor, niets. Logic Pro 9 wordt straks waarschijnlijk nog verder afgeprijsd in de app store na de absurde prijsverlagingen van de afgelopen jaren.

Ben nooit een Logic fan geweest, maar ik vind het schandalig hoe ze hun userbase behandelen.

(Maar ben verder wel bedolven onder Macs en ios gadgets)

Nope....klopt niet. Komt dit jaar. 100% zeker.

Apple confirms: 'We are hard at work on the next version of Logic Pro'
Company responds to rumours that it is winding down development of the pro audio app

Sorry maar ze zeggen niets over de tijdlijn, alleen dat ze bezig zijn. En deze uitspraak is begin December 2012 gedaan, in die tijd kan er veel veranderen binnen een bedrijf.

Het kan dus ook best 2014 worden, of niet..... Maar zoals gezegd, we zullen zien! :)

Laatst gewijzigd:
Back