Drumkompjoeter

Hoi,

kijk eens naar de Boss DR-serie of de Korg ER-1, erg leuke geluiden en erg betaalbaar. Ik zie dat je al een sampler hebt, dus bieden sample-cd's geen uitkomst?

Gr, Phontaq

Origineel geplaatst door Phontaq
Hoi,

Ik zie dat je al een sampler hebt, dus bieden sample-cd's geen uitkomst?

Gr, Phontaq

Jawel, maar ik ben dat instellen een beetje beu. Ik wil gewoon een kant-en-klare machine waar ik het zo uit kan toveren. Ik wil mijn samplers voor andere doeleinden gebruiken...

Origineel geplaatst door marcuuu
Yamaha RX 7

Is dat wat? En belangrijker; wat kost zoiets??

probeer eens een 2e hands boss (DR 550-DR 660...)

Boss DR-202

Boss DR-202

Zit net ff op marktplaats te browsen en zie een Boss DR-202. Ik moet zeggen dat deze masjien me wel aanspreekt. Niet te duur en -volgens mij- redelijk voorzien van de standaard sounds (909, 808, 707 en 303 sounds).

Zijn er users die me wat kunnen vertellen over dat ding? 8)

Die 202 is een erg leuk ding, inspirerende grooves, typische drummer-achtige dingen erin (die ik als pianist nooit zelf bedenk) en een breed scale aan presets (veel dance, maar ook leuke latin dingen, en zelfs wat aardige big-beat). Het enige grote nadeel is de geluidskwaliteit, de samples zijn op een lage frequentie genomen volgens mij.

Grtz,
Jeroen

Origineel geplaatst door marcuuu
Yamaha RX 7

Is inderdaad een erg leuke bak!:okdan: Gebruik 'em zelf nog regelmatig!:D

Fox, check die mam adx-1 es... staat voor 200,-E nieuw bij feedback (een van de laatste dan denk ik); paar weken geleden gekocht, en het is een geweldig ding! Niet een 909, maar wel instant lekkere beats.... natuurlijk niet goed voor realistische geluiden...

Tja, het vervelende is dat ik wel een 909 of een 808 bankie in zo'n apparaat wil hebben. Die Yamaha is dus, denk ik, niet echt geschikt. Waarschijnlijk is dan een BOSS of zoiets wel het beste om aan te schaffen. Maar het moet dan wel een beetje goed gesampled zijn en niet als in zo'n DR202 'slecht' klinken of net zo ruisen als een Roland U110 :confused:

Hij ruist niet, maar mist wat hoog in de geluiden. Het klinkt allemaal een beetje dof...

Grtz,
Jeroen

de geluiden van de boss dr 202 "missen"inderdaad wel iets, maar heel erg storend is het opzich niet. De standaard x0x kitjes en percussiedingetjes zitten er wel in
maar eigenlijk was voor mij de enige reden om hem te kopen dat ie op batterijen koopt, en dat je er best leuk mee kan jammen. Een leuk ding maar het is ook wel de moeite waard om wat verder te zoeken denk ik

Zoek je iets MET ingebouwde sequencer? Anders is 'n 2e hands DrumStation (OS versie 1.3, of V2) ook zeker leuk [heb ik ook!] en niet zo gek duur: rond de 200 E wel te krijgen.
Mocht je toch 'perse' een seq. aan boord willen hebben, dan vind ik de KORG ER-1 toch echt wel leuk!!
Tenzij de sounds ook iets minder mogen zijn: dan kan je eventueel ook voor een TR-505 of TR-707 gaan, maar dan alleen in geval van 'nood'. Ik vind die laatste zonder EFX-bak erbij gewoon niet goed klinken! Maar goed, opzich zijn er redelijk wat types/merken aanwezig. JoMoX is ook zeker leuk, alleen iets duurder (hoewel de rackversie ZONDER seq.! nog wel eens goedkoper,maar nog altijd duurder als een ER-1, aan geboden wordt).
Flink rond kijken dus! kijk/luister ook eens op www.vintagesynth.com !
Succes!

Back