Roland RD600 versus Casio PX330

Heine

Passief toetsenist
Hola,

Toch maar even een eigen item aangemaakt met een duidelijke titel.
Ik heb momenteel een Roland RD600 stagepiano (al eventjes in bezit). Tot enkele jaren geleden ging dat ding mee naar optredens (mondjesmaat, alleen als het publiek het mijns inziens waard was) maar ik had op en gegeven moment geen zin meer om dat ding inclusief draagtas mee te sjouwen: ik vond het allemaal te zwaar worden (jaja, de jaren gaan tellen).
Ik ben met het oog op het gewicht al overgestapt op een Korg M50-61, maar ik mis toch wel de piano-aanslag en de 88 toetsen.
Rondkijkend naar een alternatief kom ik de Casio PX330 tegen. Tegen de 700 euri nieuw, en slechts 11.5 kilo zwaar. Is er iemand op het forum die mij kan vertellen of die Casio qua geluid en bespelen de moeite waard is, in vergelijking met de RD600 ?
Alvast bedankt voor de reactie(s)

Groeten,
Peter

Ik heb er geen ervaring mee, met die Casio, maar ik raad toch heel sterk aan om niks te kopen dat je niet zelf hebt uitgeprobeerd. Mijn oude Roland RD250s is eigenlijk ook aan vervanging toe en ik heb al wat dingen bespeeld in winkels maar nog niks (betaalbaar) gevonden dat voldoening geeft.
Het is ook voor elke persoon zodanig anders dat ik de stelligste raad geef om winkels (of particulierverkopers) af te schuimen en er op te gaan spelen vooraleer iets te kopen.

Probleem is dat ik geen winkel kan vinden in de buurt die die Casio heeft staan.
Ik kwam er een tegen in Dokkum, en dacht: dan maken we er gelijk een toeristisch tripje van.
Hoewel, met Bonifacius liep het ook slecht af....
Als er iemand op het forum al eens een vergelijking had kunnen maken, en tot de conclusie kwam dat die casio toch eigenlijk wel erg tegenviel, scheelt me dat een wereldreis.
Voor een echte vergelijking zou ik dan ook de rd600 mee moeten nemen.
Het lijkt ook bijna te mooi om waar te zijn: 88 toetsen, graded hammer, 256 sounds, speakers, nog geen 12 kilo, en dat voor nog geen 700 euro.
Toch kom ik de nodige lovende kritieken tegen op internet. Is toch de moeite van een onderzoekje waard.

Kwam erachter dat ze bij Correct er eentje hadden staan. Viel reuze mee.
De pianosound klonk best wel goed, de rest was knudde tot klote.
Besloten om toch de rd600 te houden.
Heb daar meer vertrouwen in.
Maar, vanuit Spikecity zit je zo bij Correct. Kan je hem zelf proberen.

Back