DIY TR808 BD/SD/HH clone (stripboard versie)

Wsl dat ik er dit weekend mee aan de slag ga....
en dat vrij toevallig bijna alles ervoor in huis is.....

damn ik en mijn grote voorbarige mond altijd....
helaas niet de juiste spullen in huis en nog niet aan begonnen :o:

edit: in mn overenthousiasme pdf's enzo gepost zonder naar de site te referen :stupid

Ik heb eindelijk deze besteld. Moet leuk combineren met mijn vacoloco Tron volgens mij.

Ik vraag me alleen af of het (on) verstandig is de uitgangen van die triggermodule (niet te bufferen met transistorretjes (?) Eigelijk weet ik wel zeker dat ik dat wel ga doen. Ik meen dat erbinnenkort een zak met 1000 bc547 op de knutselclub ligt en ja, daar moet je toch iets mee doen. En dan nog al die leds die er in moeten.....

Opzich interessant maar de verzendkostten van 9.22 zijn wat absurd hoog als je het mij vraagt.. Aangezien je binnen NL voor 6.75 al een pakket van 10kg kan versturen

damn ik en mijn grote voorbarige mond altijd....
helaas niet de juiste spullen in huis en nog niet aan begonnen :o:

edit: in mn overenthousiasme pdf's enzo gepost zonder naar de site te referen :stupid

Sja en dan heeft de knutselclub komende maand ook nog eens zomerstop...

Dan kom je toch hier knutselen? 8~ ;)
Heb van alles, karton, papiertjes, stickertjes, knutsellijm....
Yeah.... i've got a new mission 8)
Mis alleen nog de vingerverf in t lijstje. Heb je die nog in bestelling staan? ;)

Do not underestimate the power of the knutselclub
Well spoken master....

Maarre aangezien de soldeerclub toch niet bij mij thuis is...
en we al een paar keer van 2 naar 3 deelnemers zijn gegaan,
nodig ik Woody en Pjoris graag uit om ook eens langs te komen ...
zeker als het grote CGS-project is begonnen ....

ik ben inmiddels redelijk ver gevorderd. Ik wil dinsdag gaan testen want dan krijg ik mijn regelbare voeding met 2 spanningen binnen.

Het enige wat ik nu nog mis is een oscilloscoop om het een en ander te kunnen meten maar die volgt ook z.s.m.

Verder heb ik nog de Music From Outerspace sequencer besteld om het een en ander te kunnen aansturen :). De print is inmiddels onderweg.

Wanneer alles echt werkt zal ik ook wat klankdemo's hier plaatsen van mijn exemplaar.

Ik heb vandaag de BD op een breadboard gemaakt. Valt best mee om te debuggen zonder oscilloscoop. Klinkt goed (kan nu jammergenoeg niet opnemen.)

Een link naar zijn website is natuurlijk geen probleem: http://xlargex.xl.funpic.de/. De losse printen staan onder TR808 -> Instruments. Dat is mijns inziens ook netter dan klakkeloos zonder bronvermelding zijn werk kopiëren...
Van de partlist heb ik een word document gemaakt.....
voor de geintresseerde(n) zie bijlage......

Ben er nog niet aan begonnen want ik heb nog zoveel liggen en te doen :P

@ManvsMachine: hoe ver ben je?
@Strekie: VET!!! foto's :D

Attachments

• TR808 Clone Partlist.doc
    81 KB · Bekeken: 123
Nog wat gebeurd in de tussentijd?

Ik moet mijn exemplaar nog afwerken:). De polyvoks filter had voorrang.

Leuk project, zal er wel eentje willen bouwen zonder sequencer alleen midi in....
Hoe zijn de ervaringen?

Back