Vintage Gear Prijzen, betaal niet te veel!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

HansMs

Stamgast
Hallo synth freaks,

Ik vond een leuke Music Maker koop gids uit 1984 op zolder, hier kan je een paar pagina's downloaden, misschien leuk, de prijzen zijn in guldens.....
Ook nog wat ouwe pagina gescand uit Roland folders..

page00.jpg

page01as.jpg

page03y.jpg

page02c.jpg

page08u.jpg

page09z.jpg

page07m.jpg

page05v.jpg

Xmi0T1p8lkMW7qpUgeQpGA
Xmi0T1p8lkMW7qpUgeQpGA

Laatst gewijzigd:
je kan de foto's ook uploaden op imageshack of photobucket en dan de [img ] code hier plakken.

Pagina's zijn een beetje te groot, maar nu goed te lezen... ;-)

Cool! die Jupiter 8 was een schijntje vergeleken met de OB-8 en Prophet T8 :D

Wel een ontzettende hoeveelheid poen ondanks dat het in guldens was (zelfs het boek kostte een tientje!)

Gewoon het feit dat er al dingen van 25 jaar net zo duur verkocht worden als toen nieuw.
Maar ja een nette JP8 is net een schilderij lijkt wel.

Gewoon leuk om te vergelijken toch....;-)

Ook voor de synth freaks die er in 1984 nog niet waren, hahaha

was net aan het bekijken naar de jd-800 wat koste eigenlijk een jd string kaart new.

Lachen dat stukje van de JD-990:

De JD-990 Super JD Synthesizer Module was lange tijd het hoogtepunt in de geschiedenis van de Roland synthesizers. Hoewel volledig digitaal, maakt hij toch gebruik van bekende (en nog steeds populaire) "analoge" synthesemethoden.

Als ze toen maar eens wisten dat analoog nu alleen maar meer gewild is geworden... :D

.

.

' ik kan wel akkoorden indrukken met zo'n poly 61 dan bij de ms20, en heb ook nog geheugens erop zitten dan neem ik die wel. En lekker modern zonder knoppen met zo'n digitaal afleesbaar display.
Misschien kan ik dan dat kleine roland bas begeleidingsapparaatje een keer lenen van mijn oom, die zilveren met die knopjes erop...' En een van de presets lijkt best op een rhodes.... hehehe

korg KPR-77 en Korg Poly61 waren echt duur in vergelijking met bijvoorbeeld een MS20

Als je puur kijkt naar de hoeveelheid elektronica die erij zit is een P61 natuurlijk ook duurder. Een MS20 stelt net als bijv. een Synthi of een TB303 qua componenten weinig voor. De prijs daarvan zit hem nu veel meer in de marktwerking.

Ik dacht dat de expansion borden zo'n 340 gulden kosten toen.

Ik vond nog 2 oude kassa bonnen van de JD-800 en XP50....tot mijn schrik ook niet goedkoop

XP-50 met exp. Dance card Fl 4150,- gulden,
de JD-800 met Yamaha YS-200 inruil Fl 4930,- - Fl 1300,- / Fl 3650,- gulden afrekenen.
Nu weet ik waarom ik nooit een Mercedes heb kunnen kopen ;-)

Jammer dat ik nooit de serie nummers heb opgeschreven, misschien heb een van jullie wel een van deze.....

kassabon.jpg

vintage gear

vintage gear

gaaf man! met die prijzen in guldens erbij en die afbeeldingen van vintage synths drumcomputers e.d

afz
martin h

Wel grappig dat de meeste gear nu EXACT (in euro's) even duur is als toen in guldens.. En dan hebben we de inflatie er nog niets eens meegerekend. Valt dus wel mee dat vintage gear elk jaar duurder wordt.

Wel grappig dat de meeste gear nu EXACT (in euro's) even duur is als toen in guldens.. En dan hebben we de inflatie er nog niets eens meegerekend. Valt dus wel mee dat vintage gear elk jaar duurder wordt.

En dat in tegenstelling tot computer rommel die alleen maar goedkoper wordt of niet eens meer bestaat... Zo zag een willekeurige pagina uit een computerkrantje er uit, ergens eind '93... Vooral die specs zijn om te :dubbel:

computerkrantjeeind93.gif

Citaat HansNS : Gewoon het feit dat er al dingen van 25 jaar net zo duur verkocht worden als toen nieuw, is net een schilderij lijkt wel.
Als Rembrandt van Rijn eens had geweten wat zijn schilderijen 400 jaar later waard waren, had hij er destijds een betere prijs voor gevraagd.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back