Review Helios.nl

waz

Hobbyhoer
Is voor mij een vrij nieuwe winkel. Was erg sceptisch vooral omdat (dit tja klinkt raar) ze werken met pro audio systemen en gasten.

Was dus in de veronderstelling als amateur niet serieus genomen te worden. Gelukkig hebben ze niet beantwoord aan mijn scepsis. Anders gezegd je word serieus genomen er werken daar gasten die weten waar ze het over hebben, liefde voor muziek en hun producten hebben (mijn perceptie).

Het gaat dus niet alleen om verkoop of praten naar je mond.

Aftersales en klantenservice: binnen de garantie, kan ik alleen maar zeggen perfect, geen gezeik, verdachtmakingen or what so. Je hoeft dus niet te hielen likken/ slijmen of hopen dat verkopers kop goed staat, zoals weergegeven in onderstaande topic: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=144018

Weet niet hoe ze buiten de garantie reageren, geen ervaring mee.

Wat maakt Helios (tot nu toe) beter dan de rest:

1. je word serieus genomen.
2. de menselijke maat telt daar
3. geen gezeik binnen de garantie
4. oplossingsgericht werken ipv conflictueus, zoek het maar uit houding.
5. praten niet naar je mond

Overall conclusie: Is voorspelbaar gezien bovenstaande, gewoon goed, boven verwachting. Nu maar hopen dat ze deze ethos vasthouden ook in de toekomst. Hiermee onderscheiden zij zich van de rest.

Tsja, Helios.....kwam er al toen ze nog in de Rozenstraat zaten in Haarlem. Veel know-how, erg goede service en je wordt er inderdaad gewoon serieus genomen. Prijzen zijn (naar mijn mening) wat minder scherp dan je misschien ergens anders kan krijgen, maar daar staat dus wel wat tegenover.

Tegenwoordig kom ik er bijna niet meer, misschien nog eens een enkele keer voor een kabeltje of zo. Maar dat komt meer om dat ik sowieso bijna geen spul meer koop en dat ligt dus niet aan Helios.

In de volksmond stond de naam volgens mij ook wel voor "Herrie En Lawaai Is Ons Streven" :D

Toen ik de bijpassende sub bij mijn PSI's wilde kopen, waren ze ineens allemaal niet zo makkelijk. Via mijn locale zaak hier wilde ik de sub toch even proberen voor ik m kocht (2600 euro excl. BTW is toch veeeeel geld voor iets wat je nog nooit gehoord hebt...), met een hele grote kans dat ie mocht blijven staan. Nou, dat vonden ze bij helios dus absoluut niet mogelijk. Dat was ze allemaal te duur, en onmogelijk.

Uiteindelijk wel jammer, want daardoor was ik meteen volledig afgebrand op Helios. Hoe goed de service ook zal zijn, bij mij komen spullen van hun er niet meer in!

@ Ange, yes meid is helemaal goed gekomen :)

@ Ppp, je wilde dat ze de sub opstuurden naar een winkel van uwe keuze, wtf ?

als een zonnetje...
Nice. 8) U kent uw oud Grieks.

Wat betreft de prijzen; heb jaren geleden toen zij de enige manier waren om aan Studio Projects mics te komen, wel eens geinformeerd naar prijzen. Erg duur toen. Een paar C4 mics wat in de USA $379 kostte, moest hier een dikke 620 euro's kosten. Dan is zelf importeren uit de US nog ruim 100 euro goedkoper, ook al betaal je je scheel aan vervoerskosten, douane, etc.
Tegenwoordig dus net geen 400 euro incl. btw, dus zij hebben zo te zien hun leven gebeterd.

@ Ange, yes meid is helemaal goed gekomen :)

@ Ppp, je wilde dat ze de sub opstuurden naar een winkel van uwe keuze, wtf ?

Nee, gewoon naar een dealer van PSI, waarvan zij importeur zijn. Das t nadeel van dure spullen verkopen, dat willen mensen nou eenmaal eerst geprobeerd hebben voordat je t koopt.

Eens hoe duurder, hoe voorzichtiger je wordt.

Daarmee begrijp ik dus wrom ze m niet opsturen en zeggen kom de demo versie hier maar luisteren ;)

(ik weet het van braboland is het een P*&@# end rijden :P)

Back