MacBook Pro

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

D12-4ever

Stamgast
Eeuj ik heb een paar vraagjes over het werken met een "MacBook Pro" want ik ben namelijk van een toshiba satelite windows 32bit overgegaan op een MacBook Pro.

Ik vraag mij af of het praktisch handiger is om door te werken met Cubase of om over te stappen op logic pro of andere?

Verder werkte ik met Spectrasonics Omnisphere om synths te maken en wil over stappen op hardware en vraag mij af of de Roland Gaia Sh-01 een geschikte synth. is om mee te werken of dat Omnisphere mischien beter in qualiteit is?

Als laatste vraag ik mij af of de geluidskaart van de Macbook Pro beter is dat de externe geluidskaart Tascam US 122 MKII?

Logic werkt uitstekend op elke Mac, net als ProTools, maar als je Cubase gewend bent kan je daar net zo mee blijven werken.
De Tascam zou beter moeten klinken dan de interne geluidskaart van de MBP, echter de ondersteuning (drivers) van Tascam is knudde. Ik hoop dat je 'm aan de praat krijgt op je Mac.

Logic werkt uitstekend op elke Mac, net als ProTools, maar als je Cubase gewend bent kan je daar net zo mee blijven werken.
De Tascam zou beter moeten klinken dan de interne geluidskaart van de MBP, echter de ondersteuning (drivers) van Tascam is knudde. Ik hoop dat je 'm aan de praat krijgt op je Mac.

Dat zou moeten? dus je weet het niet zeker?

Als je wilt overstappen op Logic, moet je eens kijken of je de tutorial video DVD van lynda.com te pakken krijgt. Die maakt je snel wegwijs in Logic.
Ik vond het heel intuitief werken na Cubase.

http://www.lynda.com/Logic-Pro-9-tutorials/essential-training/58707-2.html

Als ik zo een aantal videotjes bekijk lijkt het me beter om met Cubase te werken want ik heb namelijk eerste met FL gewerkt en werk nu een kleine 2 jaartjes met Cubase... en het lijkt me dat niet zo handig om dan weer over te stappen nu ik Cubase eindelijk gewend ben... als dat dan toch geen probleem is om cubase op de mac te draaien

ik werk met cubase op macbookpro, geen enkel probleem alhier

Oke man... Ik denk dat ik dat dan maar ga doen... alhoewel Protools me altijd al heeft laten likkebaarden:P maar daar kan je volgens mij geen piano loops in maken en niet alle vst's is gebruiken, of heb ik het nu verkeerd?
Piano loops? Wat moet ik me daarbij voorstellen...? :erm:

Oke man... Ik denk dat ik dat dan maar ga doen... alhoewel Protools me altijd al heeft laten likkebaarden:P maar daar kan je volgens mij geen piano loops in maken en niet alle vst's is gebruiken, of heb ik het nu verkeerd?

Klopt vwb Protools. Die gebruikt RTAS plugins. De meeste "grote" plugin boeren leveren naast VST en AU ook RTAS plugins. En anders heeft FXpansion nog een VST naar RTAS wrapper geloof ik. (Weet niet meer zeker of hij nog verkocht wordt).

Protools is relatief duur en je kunt er waarschijnlijk net zoveel mee als cubase. Je moet dus bij jezelf te rade gaan waarom je perse ProTools nodig zou hebben. Tis best een investering (in geld en ook in tijd -> alles weer leren). Weet ook niet wat Avid's plannen zijn voor ProTools. Ik vind het een beetje onzeker platform op het moment.

Ik weet niet wat piano loops zijn. Wat bedoel je hiermee?

Klopt vwb Protools. Die gebruikt RTAS plugins. De meeste "grote" plugin boeren leveren naast VST en AU ook RTAS plugins. En anders heeft FXpansion nog een VST naar RTAS wrapper geloof ik. (Weet niet meer zeker of hij nog verkocht wordt).

Protools is relatief duur en je kunt er waarschijnlijk net zoveel mee als cubase. Je moet dus bij jezelf te rade gaan waarom je perse ProTools nodig zou hebben. Tis best een investering (in geld en ook in tijd -> alles weer leren). Weet ook niet wat Avid's plannen zijn voor ProTools. Ik vind het een beetje onzeker platform op het moment.

Ik weet niet wat piano loops zijn. Wat bedoel je hiermee?

Met piano loops bedoel ik dat als je iets inspeelt dat je daar dan een weergave van ziet die je kunt aanpassen en niet in audiotrack opgenomen. Maar zou het het waard zijn om ProTools te leren of zou het een achteruitgang zijn om van Cubase naar Protools over te gaan?

Trouwens kan misschien iemand die misschien een Roland gaia SH-01 heeft mij daar wat info over geven of het een fijn apparaatje is of dat ik het beter bij spectrasonics omisphere kan houden?

Met piano loops bedoel ik dat als je iets inspeelt dat je daar dan een weergave van ziet die je kunt aanpassen en niet in audiotrack opgenomen. Maar zou het het waard zijn om ProTools te leren of zou het een achteruitgang zijn om van Cubase naar Protools over te gaan?

Ik ken ProTools niet goed genoeg om het boven Cubase aan te kunnen raden. Misschien dat iemand anders daar wel steekhoudende argumenten voor heeft, maar ik kan me het niet echt voorstellen.

Piano Loops, daar bedoel je dus eigenlijk Piano Roll of Midi Editor mee. Dat kan ProTools net zo goed als Cubase of Logic of Studio One of Ableton Live of Fruity Loops of wat ik nog vergeten ben! ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back