MacBook Pro

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
nou ja een polar is 2x zo duur als een snow, als je toch geen 16 parts mega multi supersaw trance maakt, redt je het makkelijk met de 4 parts van een snow.

En wat boelie035 zegt klopt ook.

Kijk bijv ook eens naar Komplete 7/8 van NI, als iets je pallet verbreed is het dat wel. Weliswaar geen hardware maar ja.

Ik denk dat er veel vst's zijn die niet onder doen voor de gemiddelde VA synth..

Wil niet zeggen dat een Virus een Vst in een doosje is, maar goed..

Met piano loops bedoel ik dat als je iets inspeelt dat je daar dan een weergave van ziet die je kunt aanpassen en niet in audiotrack opgenomen.
Dat heet dus een midi-editor en dat zit in elk DAW (=digital audio workstation=Logic, Cubase, ProTools, FL, etc)

De Gaia is ook een mooie alleskunner..goed om synthese te leren..kortom: teveel mooie synths, 1 is nooit genoeg!

Maar de gaia dus niet? ....shit wat twijfel ik :P , ik denk dat ik nog maar eens de shop binnen ga en wat uittest of een reisje maken naar feedback eindje ofso...

Ga eens manuals van synths doorlezen, zoek youtube filmpjes en luister welke sounds je aanspreken. Zoek op reviews of gebruikrservaringen @ gearslutz.com.
Er is echt ZAT online te vinden, je moet alleen even wat moeite doen om erachter te komen wat geschikt is voor jou en voldoet aan jouw eisen.

lezen lezen lezen en informatie absorberen..

Je hebt overigens nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag wat jij mist in cubase en denkt te krijgen met protools..

Ga eens manuals van synths doorlezen, zoek youtube filmpjes en luister welke sounds je aanspreken. Zoek op reviews of gebruikrservaringen @ gearslutz.com.
Er is echt ZAT online te vinden, je moet alleen even wat moeite doen om erachter te komen wat geschikt is voor jou en voldoet aan jouw eisen.

lezen lezen lezen en informatie absorberen..

Je hebt overigens nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag wat jij mist in cubase en denkt te krijgen met protools..

Weet ik niet :p ik denk dat het gewoon de naam is. Veel topproducers werken ermee maar dat hoeft niet meteen een reden te zijn om het zelf ook te gaan gebruiken, Ik ga het dan tog maar fijn bij Cubase houden.

Gaia is een lachertje. koop dan een virus, nord, nova, ms2000, ion of iets dergelijks.

Protools is leuk voor opname, mixage etc. maar voor muziek maken vind ik het maar niks.
Logic, Cubase en de andere bekende programma's zijn dan wel stukken fijner.

Gaia is een lachertje. koop dan een virus, nord, nova, ms2000, ion of iets dergelijks.

Protools is leuk voor opname, mixage etc. maar voor muziek maken vind ik het maar niks.
Logic, Cubase en de andere bekende programma's zijn dan wel stukken fijner.

De Gaia ooit zelf in bezit gehad?

Heb een nord rack 2, virus c, ms2000 en ion gehad..waarvan de virus, nord en ion alweer weg zijn, de Gaia is als laatste overgebleven en werkte fijner en had veel meer synthese opties en daardoor ook een betere sound. Toegegeven, hij is minder degelijk en wat digitaler, maar onderschat dat ding niet.

Hij kan een setup goed aanvullen, en ik wordt soms dat gebash van dat ding wat zat, want het is gewoon een goede synth, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding. Natuurlijk kan jij de Gaia grondig getest hebben, en hem niet fijn bevonden hebben, maar laat iemand zelf lekker beslissen op basis van zn eigen visie, en zeg geen onwaarheden.

De ene bak ligt iemand meer dan de andere, en smaken verschillen. Maar als je de Gaia een lachertje noemt, vind ik dat niet getuigen van synth ervaring. Ik wil geen discussie uitlokken ofzo, en sorry als het teveel off topic is, maar moest dit ff kwijt.

wat een frustraties.

ja, ik heb het ding meerdere malen vrij lang en uitgebreid bespeeld. (nee, niet eventjes in de winkel oid)

meer synthese opties = een betere sound? over synth ervaring gesproken. dus een minimoog zou dan slecht klinken? de bouwkwaliteit is mager, maar daar heb ik het niet over.
natuurlijk is het een kwestie van smaak, maar ik vond de klank iel, dun en viel ook weg in een mix. de novation KS heeft ook zoiets. TS vraagt om meningen, die geven wij hier allemaal. beetje raar dat ik dat van jou niet mag geven. ik vertel mijn ervaring, en geef tips. wie ben jij dan om mij van onwaarheden te beschuldigen? heel lelijk.

misschien moet je er eens een nachtje over slapen :)

Ehh..minimoog? Wie had t over de vergelijking met een minimoog?

En vergelijken is geen probleem.. Meningen geven ook niet.. Dat moet juist iedereen. Maar een opmerking als voldongen feit neerzetten vind ik te kort door de bocht. En zo heb ik jouw opmerking over de Gaia geinterpreteerd.

Anyway, het was al off topic, nu al helemaal, en ik wilde geen discussie uitlokken. No need to sleep over this, je zei t in mijn ogen iets te stellig, alsof er geen discussie over mogelijk is, vandaar.

Wat je nu over de Gaia zegt.. Dat is een goede mening, onderbouwd, dat lijkt me beter voor de topicstarter.

Over en uit!

over en uit? da's makkelijk. je smijt zelf met uitspraken die mij ook niet overtuigen van synthese inzicht.
niet erg, maar beschuldig niemand. dat staat zo lelijk. over mijn vergelijking: het is een reactie op jouw opmerking "meer synthese opties = betere sound". lees het nog even, want deze opmerking slaat nergens op. misschien bedoelde je te zeggen, dat meer mogelijkheden een verrijking kunnen zijn. daar ben ik het met je eens.

ik snap wat je bedoelt, nu ik mijn 'mening' teruglees, lijkt het misschien alsof het een feit is, maar dat is het voor mij ook. hoe dan ook, zal het zeker een gave beginners synth zijn, vanwege de lage prijs en de mogelijkheden die allemaal vrij makkelijk bereikbaar zijn. qua klank vind ik het alleen een lelijk ding. als analoog-hardware liefhebber zeg ik toch: er zijn genoeg softsynths die echt heel erg goed klinken, veel beter dan budget VA's zoals de Gaia.

over en uit? da's makkelijk. je smijt zelf met uitspraken die mij ook niet overtuigen van synthese inzicht.
niet erg, maar beschuldig niemand. dat staat zo lelijk. over mijn vergelijking: het is een reactie op jouw opmerking "meer synthese opties = betere sound". lees het nog even, want deze opmerking slaat nergens op. misschien bedoelde je te zeggen, dat meer mogelijkheden een verrijking kunnen zijn. daar ben ik het met je eens.

ik snap wat je bedoelt, nu ik mijn 'mening' teruglees, lijkt het misschien alsof het een feit is, maar dat is het voor mij ook. hoe dan ook, zal het zeker een gave beginners synth zijn, vanwege de lage prijs en de mogelijkheden die allemaal vrij makkelijk bereikbaar zijn. qua klank vind ik het alleen een lelijk ding. als analoog-hardware liefhebber zeg ik toch: er zijn genoeg softsynths die echt heel erg goed klinken, veel beter dan budget VA's zoals de Gaia.

Elektro.. Dan zijn we eruit.. Jij begrijpt mij nu.. En ik jou.. Ik beschuldigde je ook nergens van..ik vroeg of je hem al es goed getest hebt, ik twijfelde of dat zo was, ik nam het echter niet aan. Meer synthese opties is niet slim uitgedrukt van mij, ik bedoel door de 3 synths die je kunt stapelen.. De echte synthese opties zijn ongeveer t zelfde als elke synth.

Kortom.. We zijn het eens.. En ik wilde niemand op de teentjes trappen, maar ik vond:" De Gaia is een lachertje" weinig onderbouwd en niet echt nuttig voor de topicstarter, vandaar.

Mooi dat de topicstarter nu uitgebreide meningen heeft over de Gaia iig! ;)

...ik heb mij eens bedacht, ik heb in de feedback de Gaia de Navation en de blofeld uitgeprobeert en ik merkte al snel dat ik omnisphere wat handiger vind en wat meer opties heeft. Dus om niet een stapje terug te doen met het kopen van een nieuwe synth heb ik besloten om de prijs wat hoger te leggen en ben nu aan een clavia nord lead 2X aan het denken, deze heb ik nog niet bespeeld dus als er mensen zijn die ervaring hebben over de Nord Lead 2x? ...

De Nord Lead 2x heeft nog minder opties en "handigheid" (je bedoelt integratie in een computersetup zeker?) dan die 3 die je uitgeprobeerd hebt. Ik vind de NL wel leuk van geluid, en hij heeft een goeie interface...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back