begrijp me niet verkeerd,ondanks mijn overwegend negatieve posts hier vind ik het wel een bijzonder apparaat....
het synth-gedeelte was al goed,ondanks de (in mijn ogen) tegenvallende klank.....(iets wat veel mensen met mij eens waren,getuige de reacties op de vele mp3's die ik hier gepost had..

...)
ik heb het apparaat hier thuis gehad en 1 op 1 kunnen vergelijken met bijv. Virus,Nova,Kontakt,Korg Legacy en meer...en al die apparaten/software klonken beter,waren dynamischer en lagen beter in de mix dan de 2400 euro kostende V-Synth...(de vergelijking met analoge synths zal ik het niet over hebben,das niet eerlijk)....dit heb ik echter allemaal voor lief genomen omdat ik deze synth zag als een ambient/atmosferische synth,die ik vooral wilde gebruiken voor spacey geluidjes en bewegende klanktapijtjes....
maar waar o.a. ik over viel,is de manier van werken als je zelf samples wilt importeren...en ik heb nog steeds niks gelezen over verbeteringen op dat gebied....terwijl dat volgens Roland zelf juist de grote kracht is van de V-Synth...
hebben jullie al eigen samples gebruikt ? en hoe werkte dat ?
want het is leuk dat er een hoop goede samples en presets in zitten,maar die wordt je uiteiindelijk toch zat...
en als ik dan een sample inlaadt van bijv. een orchestral hitje van E-Mu (een sample waarvan ik weet dat je dr alle kanten mee op kan) en vervolgens kan ik die maar 1 octaaf transponeren en kan ik er niet eens de trucjes mee doen die Roland belooft,dan twijfel ik toch ernstig aan de capaciteiten.....
(of als ik een drone loop inlaadt van een sample cd en de V-synth de loop-points niet overneemt,en sterker nog,niet eens een loop kan maken zonder tikken,laat staan er zn fabuleuze Variphrase synthese op los kan laten......)
ook de multitimbrale werking is niet verbeterd (zelfs de Interface,die zelden negatief zijn gaven dit aan).....
en echt waar....al dat mierengeneuk van mij komt erg zeikerig over,maar ik had graag gewild dat dit maar half de bak was die Roland beloofde.....dan had ik 'm zeker gehouden....of had ik nu de XT aangeschaft...
mijn conclusie blijft : voor 2000 euro (dat kost de V-Synth XT nu ) kun je veel betere en wel goed werkende apparaten kopen....leuk een D-50 kloon,maar die kun je niet tegelijk met de V-Synth zelf gebruiken....en 2000 euro voor een D-50,kom op zeg,dat is toch pure geldklopperij...
ik heb de mijne omgeruild voor o.a een 900 euri kostende Nord G2 (die blaast de V-Synth aan alle kanten omver,hoe bedoelt u bewegende klanktapijtjes

) en nog meer spullen.....en tot nu toe heb ik daar geen spijt van.....
ik wacht geduldig af op versie 3....misschien dat die mij over kan halen (en dat hoop ik oprecht,want de beloofde specs zijn op papier echt vet)...maar tot nu toe hebben de recensies en gebruikers-ervaringen mij niet kunnen overtuigen....en volgens de verhalen die ik van collegas en experts hoor ben ik niet de enige...
veel suc6 allemaal met de V-Synth....en maar hopen dat het touch-screen van de V-Synth op veel andere synth komt...