V-synth wow

Origineel geplaatst door fuse
Na 3 tot 6 maanden na de introductie van een nieuw synth model zijn er altijd mensen die hem toch weer weg doen. Dat is gewoon vaste prik.
En een synth met diepgang zoals deze zal mensen die geen zin hebben om er zo diep in te duiken afschrikken. Die kopen liever een preset bak alla Fantom. (Nu is de Fantom niet perse een preset bak, maar wordt vaak wel als zodanig gebruikt)

Appels en peren...

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=49896

Denk idd dat 't ook (veel) te maken heeft met de rack-versie. Of/en de DSI-keys, of TI (ooit), of...

Ik vind het idd ook een vette bak maar ga toch voor de xt.:okdan:

Zo zo, ik weet niet onder welke steen ik zelf vandaan ben gekropen, maar heb onlangs pas voor het eerst van de V-Synth XT gehoord en gelezen. :o:
Ik heb deze hele thread al doorgelezen, net als het artikel in Interface van de afgelopen maand, en nog wat NAMM filmpjes gezien op internet.
Ik vind het zo op het eerste gezicht ook wel een interessante bak. Zo'n module met (voor mij dan) een heel arsenaal aan nieuwe geluiden zou een welkome aanvullig zijn in mijn setup omdat ik nog niet echt wat heb wat hier op lijkt... maar door de (begrijpelijk) hoge prijs is dit voor mij op het moment helaas absoluut onbereikbaar.
Dus zou ik geduldig een paar maanden/een jaartje moeten wachten totdat de nieuwprijs verder gaat zakken tot misschien 1300 á 1500 euro, of totdat de eerste gebruikers hun V-Synth XT van de hand willen gaan doen (wat ik nog niet zo snel zie gebeuren).
Maar de huidige nieuwprijs van E 1888,- bij Thomann, of E 1999,- bij Feedback zal me op dit moment nog als een koude douche in de realiteit houden ;)

hier kwam ik nog een filmje op de NAMM 2005 over de V-Synth (OS 2.0) en XT versie tegen:

LINK

Net iets onder de foto heb je de links naar het filmpje. De voorbeeldjes die hij demonstreert zijn een beetje knullig IMO, omdat ie alles eventjes snel 'on the fly' demonstreert. Maar ik krijg wel een indruk wat voor coole dingen je ermee kan creëren als je er wel wat meer tijd stopt met programmeren. Ook de 'time trip' feature die hij op die drumloop laat horen klinken echt vet. Alleen al daarmee zou ik erg lang zoet mee kunnen zijn :{ (laat staan de Vocal Modelling en D-50 synth...)

zucht... :)

Het is zo dat romplers zoals een Fantom als preset bak worden gezien en niet als synth met een synth engine in zit waar je hele andere dingen mee kunt doen dan de presets doen vermoeden. Mijn stelling: het is vaak meer een kwestie van imago of gevoel dat bepaalt of een synth wel of niet "cool" is en niet de harde feiten zoals synthese mogelijkheden en de geluidskwaliteit van de synth. Noem mij 1 reden waarom een D-50 beter zou zijn dan een Fantom...of Motif, Triton etc Een Access Virus TI is cool, een V-Synth niet ;) Allemaal onzin toch?

Ik hoorde laatst een CD met V-Synth sounds, echt top (Ozark Henry). De V-Synth is zo-wie-zo iets voor geluidentovenaars die eens iets anders willen. Iemand al ervaring trouwens met de de VC-2 (vocal designer)? Hoor ik goede verhalen over, maar ik heb nog geen demo's gehoord.

Origineel geplaatst door Sjaak
Ik hoorde laatst een CD met V-Synth sounds, echt top (Ozark Henry). De V-Synth is zo-wie-zo iets voor geluidentovenaars die eens iets anders willen. Iemand al ervaring trouwens met de de VC-2 (vocal designer)? Hoor ik goede verhalen over, maar ik heb nog geen demo's gehoord. [/B]

Nou sjaak, hier staan al wel wat linkjes naar demo's van de vc2.
Ik vind m geweldig. Superrr vocoder en meer (wordt gezegd) Ik heb alleen geen ervaring met andere vocoders behalve die in de MicroQ

Oh ja, weet iemand of met het Vocal modelling (VC-2) gedeelte van de V-synth (XT) ook ongeveer dezelfde resultaten te behalen zijn als met één (of meer) van de onderstaande?:

- Melodyne
- Voicemachine
- (antares) Autotune
- TC Helicon Voice One

Dat zou helemáál te gek zijn!

Alvast bedankt

Origineel geplaatst door ChampionSound
Oh ja, weet iemand of met het Vocal modelling (VC-2) gedeelte van de V-synth (XT) ook ongeveer dezelfde resultaten te behalen zijn als met één (of meer) van de onderstaande?:

- Melodyne
- Voicemachine
- (antares) Autotune
- TC Helicon Voice One

Dat zou helemáál te gek zijn!

Alvast bedankt

nee, dat kan niet. Vocal modeling werkt heel anders. Daar heb je een bron sound en alles wat wat je zingt wordt met die sound weergegeven. Dus theoretisch is het zo dat stel je hebt het vocale model van madonna (bijvoorbeeld) in je synht zitten, alles wat je zingt klinkt dan (redelijk tot goed) alsof madonna het zou zingen.

Ik heb even gekeken welke modellen in de vc2 zitten. Er zitten voor het vocale modelling gedeelte 12 models standaard in. Ik zelf kan totaal niet zingen, maar via deze methode is het toch wel puur fun :D. Ik heb een preset gemaakt waarin die heerlijke oude italo voices mee te reproduceren zijn. Echt geweldig.

Voor de mensen die in het bezit zijn van een xt of vc2 kaart. Op de Tonee McGuire (de man van de nam2005 demo's op de vc2) kun je waanzinnige additionele presets downloaden (Waaronder de banshee patch). Alles wat gedemood is, plus veel extra sounds zijn daar te downloaden. Url: Tonee McGuire VC2 Patches

thanks quifster,

Dat wat de VC2 dan wél kan, klinkt ook zeker interessant. Ik denk dat ik eens bij de DJ Expo in de RAI moet gaan kijken wat de V-Synth XT allemaal in huis heeft, zodat ik een wat duidelijker beeld krijg of het echt wat voor me is...

ik vind de v synth zeer goed klinken, op zich en de controllers bevallen me ook. multitimbraal is er toch ook mee te werken. je moet alleen voorzichtig zijn met het inzetten van effecten. (blijft belachelijk natuurlijk.)

maar ik zou graag de presets van versie 1 erin zetten. daar zitten leukere geluiden onder dan die van versie 2, is mijn mening. als het me niet lukt om die presets te vinden en te laden, laten we zeggen binnen een uur, dan verkoop ik m weer.
want het moet wel leuk blijven.
kan iemand helpen?

ja, jij denkt dat ik een grapje maak, maa rik ben er echt zo een.
vroeger ook al: als ik van hier tot aan de patatzaak op de tegels kan lopen zonder de randjes te raken, ga ik geen boodschappen doen maar gebruik ik het geld voor patat en een kroket.

ik ga m maar verkopen.

Hee Leo, wat ik me dan wel af vraag, wat is dan een ideale synth voor jou? Of hoe zou die er uit zien? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.. :)

1 ding is zeker: ideaal bestaat niet (voor mij). daar ga ik ook steeds de mist mee in.
ik raak makkelijk gefrustreerd. heb versie 1 van de v-synth beluisterd en daar zaten presets in die ik heel graag in de versie 2 wil laden (oa memory mook, diverse mellotron achtige geluiden, flute en strings, en zo). vandaag heb ik weer zo'n bui: ga voor simpel.
vandaar.
maar het kan volgende week weer anders zijn.

Origineel geplaatst door Leo
ja, jij denkt dat ik een grapje maak, maa rik ben er echt zo een.
vroeger ook al: als ik van hier tot aan de patatzaak op de tegels kan lopen zonder de randjes te raken, ga ik geen boodschappen doen maar gebruik ik het geld voor patat en een kroket.

ik ga m maar verkopen.

heet zoiets niet Obsessive Compulsive Disorder ofzo?;)

Ik snap dat wel van dat gefrustreerd raken, dat heb ik ook (wel eens.. vaker dan wel eens trouwens)

Maar dan toch denk ik dat met je doorzetten er kan komen, het is de enige manier ben ik bang.
Er in duiken, de tijd en de rust er voor nemen om iets te begrijpen.. maar als iets echt gewoon niet leuk is dan moet je er mee kappen natuurlijk.

Wat zijn eigenlijk de geluiden die je trekken naar een synth toe?
Zowiezo, wat trekt jou aan in synths en wat wil je er mee doen?

Ik wil composities maken, daarom zoek ik een equipment bij elkaar die me daar toe in staat stelt.
Hoe zie jij dat?

Origineel geplaatst door Leo
1 ding is zeker: ideaal bestaat niet (voor mij). daar ga ik ook steeds de mist mee in.
ik raak makkelijk gefrustreerd. heb versie 1 van de v-synth beluisterd en daar zaten presets in die ik heel graag in de versie 2 wil laden (oa memory mook, diverse mellotron achtige geluiden, flute en strings, en zo). vandaag heb ik weer zo'n bui: ga voor simpel.
vandaar.
maar het kan volgende week weer anders zijn.

welk argument je ook gaat gebruiken voor jezelf, je gaat hem toch verkopen ;)
maar je oorspronkelijke argument, de v1 presets is doodsimpel op te lossen. Ga naar http://www.v-tribe.info
daar staan alle files en instructies die je nodig hebt. De truuk is de rom en bin file van 1 en 2 te combineren.

maar om het makkelijk voor je te maken:

v1.51 os: http://www.roland.com/products/en/_support/dld.cfm?ln=en&dsp=0&iCncd=21

en hier is de manier waarop je het moet doen (komt dus van de v-tribe site af)

Hybrid v2.0 OS/v1.51 ROM installation instructions
Here are the steps needed to run the new v2.0 OS on your V-Synth, but combined with the v1.51 ROM waves and patches, while the v2.0 patches are made available to you on CF disk, which can be loaded as a whole, or selectively imported.

NOTE: This hybrid setup will play all v1.51 and older patches. That is, it sure seems that way.
NOTE: The hybrid setup will NOT play v2.0 patches that use PCM oscillators (because the v2.0 ROM waves are not available).
NOTE: If you don't like the result, you can always go back to standard v2.0 or v1.51 installations.
NOTE: I cannot be held responsible in any way for any losses you suffer as a result of following these steps. Just that you know. ;)

1. Make a backup of your patches! The V-Synth's internal patches WILL be replaced! So don't blame me!
2. Make a backup of your CF card! It's possible that you make a mistake and remove files on your CF card. So be warned and better back up!
3. If you haven't already, install the v2.0 OS, including the waveforms and patches, following the installation instructions.
4. This is a good moment to browse through the v2.0 patch set to find 'essential' patches that you really need. In the main page, check the OSC1 and OSC2 blocks. If one of them says 'PCM' (in *white* text) next to the name, this patch CANNOT be played in the hybrid setup. So if you really need that patch, better stop here.
5. Now save the v2.0 patch set on CF card:
- Make sure a card is inserted and press the MODE button.
- Next, tap DISK, followed by Save Project.
- In the bottom left corner of the screen, tap Card.
- In the top left corner of the screen, tap New Project.
- Enter the name 'Fact v200' and tap OK.
- A warning may be shown, tap EXECUTE.
6. Let's install the hybrid OS/ROM:
- Make sure you have both the v1.51 and the v2.0 installation files handy.
- Unzip both installations.
- Connect the V via USB with your computer.
- Do a standard V-Synth OS installation following the instructions from Roland for your computer, but with the following two exceptions:
a. From the v2.0 installation files you unzipped before, copy ONLY the V-Synth.rom file to the V-Synth 'disk' (the window on your computer). This is the OS.
b. From the v1.51 installation files, copy ONLY the V-SynthDiskImage.bin file to the V-Synth 'disk'. This file holds the ROM waves and patches.
- Now continue with the installation instructions. If all went well this will burn the new hybrid OS on the V. This will take a minute.
7. Switch off the V, and switch it on again. You should see v2.0 mentioned in the boot screen. After it has completely booted, you will probably see the v2.0 patch set, and not the trusty MadOrchestra. To fix that, do this:
- Press the MODE button and tap the FACTORY RESET button on screen. Press EXECUTE. This will install the v1.51 patch set on the V's internal disk.
8. You now have the v2.0 OS running with the older v1.51 ROM waves and patches. Your own patches based on v1.51 or older should also play now, while you still have the new OS features.
9. Some of the new v2.0 patches will play, but only those that do not use PCM oscs. You can load the whole 'Fact v200' project from CF, or you can import single patches, adding them to the current project. To import patches:
- Press the MODE button, tap DISK, followed by Import Files.
- Tap Card, locate the 'Fact v200' folder and when selected, tap Open.
- Select the Patch folder and tap Open again.
- Browse through the patches, and tap OK to import the selected patch. The patch will be copied to the first free patch slot in the current project.

op het moment (en eigenlijk al een tijdje) zijn dat de wat meer rock-geörienteerde en realistische geluiden. ik heb de prophecy (die in de weg staat) voor distorted giaar en sax en schreeuwleads en de nord voor synthgeluiden en e piano's.
van de roland geluiden (toch een eigen karakter dat je ook in de v synth terughoort) zijn het de mellotron, drums, e pianos, wurlitzer en zo, distorted orgels, en gitaar die ik wil en zoek. zo'n beetje.

Back