V-synth wow

Origineel geplaatst door jaccis
Die VC kaarten kunnen deze ook in een fantom XR ? Zijn er nu ook meerdere patches met de OS 2?

- De VC-1 en VC-2 kaarten zijn geschikt voor de V-Synth en VariOS maar niet voor de Fantom. Let op: VC-1+2 zitten standaard al in de V-Synth XT(=module) maar niet in de V-Synth met toetsen.
- Het aantal patches per project is 512, en deze zijn allemaal gevuld met presets in OS 2.0

das waar; yoozer, ik had het kunnen googlen en dat heb ik ook gedaan, weet nu voldoende .

Das mooi dat je standaard de vocoder hebt en de D50 .....

Maar is die update van 1,5 naar version 2 echt zo anders , dat iedereen die de V-synth de grond inboorde massaal z'n mening herziet ?

Maar is die update van 1,5 naar version 2 echt zo anders, dat iedereen die de V-synth de grond inboorde massaal z'n
mening herziet ?

OS 2.0 is nog steeds een V-Synth, het concept is niet veranderd, alleen zijn er meer opties bijgekomen en zijn de presets volledig nieuw (en velen vinden ze ook veel beter). De V-Synth XT is een slimme zet: prijs/prestatie verhouding, kleuren touchscreen, ingebouwde VC-1 en VC-2, JP8000 en Juno waves, X-MOD etc. Persoonlijk vond ik 1.5 ook heel goed, maar je had enkel de keyboard versie voor de stevige prijs van 2500 EUR,-, de XT is met 1899,- een stuk aantrekkelijker.

Aan de andere kant, ik heb zelf ook een Nord Lead 3 gehad en die koste 3-4 jaar terug net zoveel en die verkocht nou ook niet als zoete boordjes. Dit soort synth's zijn gewoon duur, zie ook de prijs van de Access Viris TI.

.....

Maar is die update van 1,5 naar version 2 echt zo anders , dat iedereen die de V-synth de grond inboorde massaal z'n mening herziet ? [/B]

Wat mij betreft is het een hoop geld voor iets wat met software vele malen beter gaat, voor minder geld. En dan kan je wel zeggen, ja maar software blablabla........
Het is natuurlijk gewoon een controller met software......en die software doet ver onder qua mogelijkheden in vergelijking met pc/apple software.

En die controllers zijn wel leuk hoor.....maar ik vond het een beetje een dure onetrick pony met teveel belletjes.

Ieder z'n ding......

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Wat mij betreft is het een hoop geld voor iets wat met software vele malen beter gaat, voor minder geld. En dan kan je wel zeggen, ja maar software blablabla........
Het is natuurlijk gewoon een controller met software......en die software doet ver onder qua mogelijkheden in vergelijking met pc/apple software.

En die controllers zijn wel leuk hoor.....maar ik vond het een beetje een dure onetrick pony met teveel belletjes.

Ieder z'n ding......

Vergeet niet dat, als je live speelt, je andere eisen stelt aan synths dan dat je thuis aan het hobbyen bent. Hardware is daarom vaak een betere optie dan software...... :) Maar...interessante vraag....wat voor software doet het qua mogelijkheden dan beter dan een V-Synth?

ik als vsti liefhebber en vsynth xt bezitter vindt dit toch wel een leuke uitspraak. Ik zelf ken namelijk geen 1 vsti die kan wat de vsynth xt kan op dit moment. welke vsti doel je op die kwa mogelijkheden veel verder gaat als het os van de vsynth xt?

Samenvatting van de Roland V-Synth XT / VC-1 / VC-2 review in http://www.soundonsound.com/ van okt 2005

The V-Synth XT is not a bread-and-butter synth, and it's not cheap, but once you've taken the step forward from virtual-analogue and S&S synthesis into the world of Variphrase and COSM, there's no going back. Add the VC1 and VC2 cards into the equation, and the conclusion is almost inevitable. Ignore the deficiencies; if you're serious about sounds, get your wallet out.

Reaktor, kontakt, MSP, melodyne etc, etc....
en die zijn ook nog eens echt multi timbraal

Wat ie met vocals kan is op zich wel stoer.......maar verder werd ik er niet warm van.

De vsynth is een leuk ding.....maar was al ingehaald door andere producten voor z'n introductie, en de prijs is wat mij betreft niet in verhouding tot de geboden mogelijkheden. En als ik kijk naar de hoeveelheid machines die weer worden doorverkocht voor vele 100en euro's mider.....ben ik blijkbaar niet de enige die wat meer had verwacht.

De timtrip pad en die dbeams.......ziet er allemaal erg leuk uit hoor.........maar ook een beetje Vtech.

Maar niet boos worden ofzo......is alleen mijn mening.

Reaktor, kontakt, MSP, melodyne etc, etc....
en die zijn ook nog eens echt multi timbraal

Wat ie met vocals kan is op zich wel stoer.......maar verder werd ik er niet warm van.

De vsynth is een leuk ding.....maar was al ingehaald door andere producten voor z'n introductie, en de prijs is wat mij betreft niet in verhouding tot de geboden mogelijkheden. En als ik kijk naar de hoeveelheid machines die weer worden doorverkocht voor vele 100en euro's mider.....ben ik blijkbaar niet de enige die wat meer had verwacht.

De timtrip pad en die dbeams.......ziet er allemaal erg leuk uit hoor.........maar ook een beetje Vtech.

Maar niet boos worden ofzo......is alleen mijn mening.

ik word helemaal niet boos, was gewoon benieuwd of er echt een vsti was die dit allemaal kon. Je antwoord is voor mij duidelijk, nee dus. Jij gooit een hele hoop synths door elkaar die samen hetzelfde zouden moeten kunnen als de vsynth.

Je gaat daarmee voorbij aan het feit dat als je al die pakketten koopt veel meer kwijt bent als aan een vsynth. Daarnaast is het zo dat als je kijkt naar functionaliteit van de vsynth en die pakketten afzonderlijk dat het toch wel heel lastig wordt om dat allemaal in 1 sound te verenigen, wat dus daadwerkelijk de kracht is van een vsynth. Ik ben het dus ook duidelijk niet met je eens, maar je hebt uiteraard recht op je eigen mening.

Daarnaast heeft de xt ook nog eens een d50 en vocal kaart aan boord. Nu kun je zeggen: ja, leuk die vocoder maar dat kan met vokator van native instruments ook. Dan zou ik zeggen, check de vp330 emulatie maar eens, of de talkbox of nog beter de vocal modeling functionaliteiten. Dat is echt geen vergelijk.

De enige vsti die trouwens wel echt een beetje in de buurt komt kwa mogelijkheden is absynth. maar ook daar missen bijvoorbeeld de goeie oscs die in os2 zijn toegevoegd.

dat de vsynth vaak weer verkocht wordt ligt naar mijn mening aan het feit dat die echt complex kan zijn als je er echt induikt. Het is simpelweg geen preset machine, dan ben je er erg snel mee uitgespeeld. Maar als je hem echt snapt dan is het werkelijkwaar onvoorstelbaar wat er allemaal mee kan. Daar zou ik pagina's over vol kunnen schrijven maar laten we dat maar niet doen :D

Origineel geplaatst door quifster
dat de vsynth vaak weer verkocht wordt ligt naar mijn mening aan het feit dat die echt complex kan zijn als je er echt induikt. Het is simpelweg geen preset machine, dan ben je er erg snel mee uitgespeeld. Maar als je hem echt snapt dan is het werkelijkwaar onvoorstelbaar wat er allemaal mee kan. Daar zou ik pagina's over vol kunnen schrijven maar laten we dat maar niet doen :D

Je ziet dit fenomeen het niet alleen met de V-Synth, "gear lust" speelt ook een grote rol. Ik heb dit jaar bv al verschillende keren een Motif ES8 en Fantom X8 voor bij zien komen van enkele maanden oud. Tis ook een kwestie van geduld hebben, dus niet te snel willen verkopen voor een lagere prijs. Overigens, je weet gewoon dat als je met je nieuwe synth de winkel uitloopt hij direct al veel minder waard is. Is met auto's trouwens ook zo. Idem dito als de opvolger er aan komt, zie de lage prijzen van de Access Virus C. What's new? ;)

Maar mbt de V-Synth....ik ben echt onder de indruk. Heb 4 jaar met een Nord Lead 3 gespeeld (super bak trouwens) en recent vervangen door een V-Synth. De VA sectie is gewoon goed, de combinatie van variphrase, pcm samples, VA + COSM is wel de max.... Heb deze trouwens de outputs van de V-Synth op de stereo mix-in van mijn Fantom aangesloten. Alles wat je dan speelt incl arpeggiators, sequences etc kun je dan real-time opnemen met de Audio Expansion of met de skip-back sampling optie ff samplen. Live werkt dit natuurlijk ook

Origineel geplaatst door Sjaak
Je ziet dit fenomeen het niet alleen met de V-Synth, "gear lust" speelt ook een grote rol. Ik heb dit jaar bv al verschillende keren een Motif ES8 en Fantom X8 voor bij zien komen van enkele maanden oud. Tis ook een kwestie van geduld hebben, dus niet te snel willen verkopen voor een lagere prijs. Overigens, je weet gewoon dat als je met je nieuwe synth de winkel uitloopt hij direct al veel minder waard is. Is met auto's trouwens ook zo. Idem dito als de opvolger er aan komt, zie de lage prijzen van de Access Virus C. What's new? ;)

Maar mbt de V-Synth....ik ben echt onder de indruk. Heb 4 jaar met een Nord Lead 3 gespeeld (super bak trouwens) en recent vervangen door een V-Synth. De VA sectie is gewoon goed, de combinatie van variphrase, pcm samples, VA + COSM is wel de max.... Heb deze trouwens de outputs van de V-Synth op de stereo mix-in van mijn Fantom aangesloten. Alles wat je dan speelt incl arpeggiators, sequences etc kun je dan real-time opnemen met de Audio Expansion of met de skip-back sampling optie ff samplen. Live werkt dit natuurlijk ook

Dat doe ik dus met de Motif. Het is geweldig opnemen met die Audio Expansion!!
..(back to V-Synth) :okdan:

Jongens vergeten jullie niet dat TC electronics zeer mooie dingen heeft op het gebied van vocal harmonizing ?

Die Voice pro lijkt mij zeer geschikt voor kwalitative koortjes etc.... En goeie effecten ! Volgens mij heb je ook mogelijkheden voor; vocoder en geslachtveranderingen.....

Weet alleen niet of je er ook akkorden mee kunt spelen, met het geen wat je inzingt,rapt,scatt etc....

Weet iemand van jullie hier meer over ?

Weet alleen dat ie ongeveer 2500 euro's kost !

Jongens vergeten jullie niet dat TC electronics zeer mooie dingen heeft op het gebied van vocal harmonizing ?

Die Voice pro lijkt mij zeer geschikt voor kwalitative koortjes etc.... En goeie effecten ! Volgens mij heb je ook mogelijkheden voor; vocoder en geslachtveranderingen.....

Weet alleen niet of je er ook akkorden mee kunt spelen, met het geen wat je inzingt,rapt,scatt etc....

Weet iemand van jullie hier meer over ?

Weet alleen dat ie ongeveer 2500 euro's kost !

en wat heeft dat met een vsynth te maken?

of ben je gewoon je post count aan het opkrikken?

nou op zich begrijp ik de verwarring wel.
Als je de v-synth's variphrase vergelijkt met melodyne is het nog maar een klein stapje naar autotune achtige truucjes. De TC vocal dinges is ook in staat om extra harmonieën te genereren op basis van een zanglijn en dan in realtime. Dat is iets wat de v-synth alleen kan in vc-2 mode. Hee maar nu denk ik wel heel er mee met iemand die zijn post count zit op te krikken.

Iets meer ontopic:
Vanochtend zag ik dat de v-synth.com site weer aardig is bijgewerkt. Ik trof ook voor het eerst het v-synth book aan (deel 1 en 2) met bruikbare tips en truucs. Vooral het samplen en looppoints maken wordt daarin duidelijk uitgelegd. Maar misschien wisten jullie dat allang.

Nu maar wachten tot ze de v-synth librarian gaan updaten en tot ze weer een nieuwe v-card gaan uitbrengen. Ik ben benieuwd of 3rd party developers (dat is het gerucht) gaan komen met interessante dingen.

Origineel geplaatst door Mole
nou op zich begrijp ik de verwarring wel.
Vanochtend zag ik dat de v-synth.com site weer aardig is bijgewerkt. Ik trof ook voor het eerst het v-synth book aan (deel 1 en 2) met bruikbare tips en truucs. Vooral het samplen en looppoints maken wordt daarin duidelijk uitgelegd. Maar misschien wisten jullie dat allang.

Heb ik gezien ja, 't zijn inderdaad hele bruikbare tips. Heb je ook de interviews gezien met o.a. Richard Barbieri? Dat was de toetsenist van Japan uit begin jaren '80. Zijn laatste solo album is zijn eerste zonder analoge synths (Prophet 5) en met o.a. de V-Synth + XT. Op zijn site kun je 2 mp3's downloaden met V-Synth sounds, geeft een goed beeld wat goede sound designers uit een V-Synth toveren :)

http://www.richardbarbieri.net/downloads/LightonGlass.mp3

Back