Korg MS2000

BananaWorld

Addicted to Music
Beste synthforumers,

Wat vinden we eigenlijk van de MS2000. Je hoort altijd heel veel over de virus en de nord, maar eigenlijk weinig meningen over deze synth.

Dus plaats je mening. (en we weten al dat hij maar 4-stemmig polyfoon is).

Greetingz,
de wereld van de bananen.

zoek-functie al gebruikt? is volgens mij al *veel* over geschreven op dit forum

Nee. De MS-2000 mist het "Physical Modelling" gedeelte maar heeft als leuke extra de DWGS van de DW-8000 en consorten. De engine van de Z-1 lijkt stukken meer op die van een Prophecy dan op die van de MS. Je zit ook niet perse met basisgolfvormen, maar je hebt String en Wind-modellen en zo.

De Z-1 klinkt heel erg 'clean'. Schitterend ding, lekkere aanslag en x-y pad :). De MS-2000 is wat ik me zou halen als ik ooit live moest optreden met muziek in een compleet ander genre. Ziet er heerlijk retro uit, makkelijk te bedienen, en compact.

Origineel geplaatst door Yoozer
De MS-2000 is wat ik me zou halen als ik ooit live moest optreden met muziek in een compleet ander genre. Ziet er heerlijk retro uit, makkelijk te bedienen, en compact.

De kracht van de ms2000 zit em idd in de user interface. Het beestje nodig echt uit tot programmeren. Ook is ie echt lekker flexibel met die virtual patch enzo! Nadeel van de ms2000 is toch wel het filter. het filter klinkt gewoon niet zo goed. Er zijn echt hele lekkere geluiden uit te halen dat wel... lekker breed, goed in bassen, goed in pads eigenlijk alles wel. Ik vind het een super fijn synthje omdat ie eigenlijk altijd wel in te zetten is voor wat je zoekt. De "verborgen EQ" is ook zeker fijn, even wat laag bij draaien en gaan ;)

GAVE vocoder!

:dubbel:<[blablablaa..]

Laten we zeggen wat vinden we van de JP8000 Zwareeeeeeeeee Bagger! GVD zeg het schiet niet op,denk dat ik hem de deur uit flikker. sorry hoor.

Origineel geplaatst door justin
Laten we zeggen wat vinden we van de JP8000 Zwareeeeeeeeee Bagger! GVD zeg het schiet niet op,denk dat ik hem de deur uit flikker. sorry hoor.

Zoals gewoonlijk weer een bijzonder nuttige en onderbouwde reactie van Justin. Kijk, hier hebben we wat aan! Ga toch met je AN1x spelen joh!

Even weer on-topic:

Ik heb al een flinke poos een MS2000, en hij bevalt me eigenlijk bijzonder goed. Lekkere klank, en ook lekker breed inzetbaar. Van analoge klanken tot digitaal geknisper zeg maar. En dan ook nog van strings en pads, tot bassen, leads en analoge drums.
Een aantal synths heeft tegenwoordig zo'n event sequencer, maar op de Korg werkt het wel heel erg lekker, doordat je de toegewezen parameter per step real-time kan veranderen!
Leuke extra's zijn natuurlijk de vocoder, DWGS (heel leuk), Vox Wave, en de gemakkelijke bediening door de grote hoeveelheid knoppen.

zoals gewoonlijk? hahhha waar slaat dat nou weer op. tjonge jonge...

Misschien niet 'zoals gewoonlijk', maar NU toch zeker wel!!

Nou ik heb een MS2000 gehad...

Na een paar weken weggedaan voor een Novation Nova en dat was een goede keuze...

Origineel geplaatst door Bass
Nou ik heb een MS2000 gehad...

Na een paar weken weggedaan voor een Novation Nova en dat was een goede keuze...

Heel verstandig, het is alom bekend dat de Novation veel beter geschikt is voor vette trance sounds..8o)

'k Heb de mijne ingeruild voor een Virus C, en daar kan ie niet echt aan tippen..
Maar ik koop [ooit] wel een MicroKorgje, of een MS-je goedkoop erbij.. ooit, ooit..

Origineel geplaatst door n0_key
Zoals gewoonlijk weer een bijzonder nuttige en onderbouwde reactie van Justin. Kijk, hier hebben we wat aan! Ga toch met je AN1x spelen joh!

[offtopic] niks minachtends over een an1x he... uit dat beestje heb ik heeele weirde sounds gehaald.. :P en ja wat dat andere betreft heb je gelijk, sorry dit wilde ik ff kwijt[/offtopic]

ik heb heel even met een MS2000R gespeeld laatst, maar daar komen ook hele bizarre geluiden uit vond ik !

Niks vervelends bedoeld. Over die An1x dan. Prima synth. Ik heb 'm ook gehad, lekkere bak... Hoewel de MS mij beter bevalt, maar dat is persoonlijk.

Korg MS2000

Fijne synth, ik heb hem nu alweer een hele tijd. Mooie vormgeving, lekkere sequencer erin gebouwd en vocoder. In feite is het een samenvoegsel van de Korg MS20, de SQ10 en de VC10. Alleen heeft hij dan geheugens. En ook de patchsnoertjes zijn aanwezig, alleen dan in de vorm van virtuele patches.
Samengevat: een fijne synth, niks mis mee!!!!!!!!!!!!!:halleluja

Heel leuke synth (heb hem niet meer na mijn overstap naar software)
Alleen jammer dat ie niet ECHT Multitimbraal is...
Ik vond die ''Analog Style'' sequenser ook wel lekker en idd je kunt er lekker veel aan draaien :P
Wat ik wel heel jammer vind is dat (ook al lanceerde ze hem als een mengeling idd van de MS10/20 en VC10)
Het filter.... De MS heeft zo'n lekker apart filter (bijgeluidje) en dit heeft de MS2000 niet..
Nu moet ik zeggen dat ik Reaktor draai waar ook een MS-20 Emu bijzit en die heeft dat filter wel (is nog wel niet de echte natuurlijk) maar deze komt erg dicht in de buurt!
Maar ff terug over de MS2000 hij is/was VET maar ik denk dat als Korg er iets meer in had gestopt qua filtergebeuren en het Multitimbrale gebeuren en de polyfonie dat de MS2000 hoger had gescoord.

Back