Jouw favoriete speeltje!

noooooo no digits.. no digital crap.. :)

waarom de 303, vertel je werkwijze en de positie van deze in je setup!!

M'n RM1X'en in combinatie met m'n Studio5LX'en (midi routers) van Opcode.
Dat is het kloppend hart van m'n hele setup :engel:.
Een druk op de play toets van m'n master keyboard en de hele setup komt tot leven :okdan:.
In de beginjaren was het echter de Ensoniq EPS die ik als master keyboard gebruikte om tot 8 externe toestellen aan te sturen 8D.

Cheers,
Exo. :mega:

Van alle machines die ik gehad heb.. vind ik de mc909 het leukst..
want die was het meest eh "van-alles-in-1-doos" .. heb daar 11jaar lang !!!
telkens iets anders mee kunnen maken..

los van dat.. vind ik me octatrack opzich weer leuker om bizarre dingen mee te doen
iets wat me gewoon niet lukt met een mc909.. (kan wel, weet ook hoe.. maar tis gewoon niet efficient genoeg voor dat soort gein, en dan doe je het in de praktijk niet)..

maargoed.. dan heb je het weer over 1 ding heel goed doen.. ipv alles redelijk..

ik heb momenteel geen favoriet, maar de top 3 is:
- ook de 202 en 101. De 202 is idd erg leuk om aparte sequences mee te maken en klinkt zo superlekker met mijn tape delay!
- De 101 klinkts gewoon super heerlijk en is echt fun om te gebruiken i.c.m. een drumcopmuter met trig out
- MS20 omdat die uitnodigt om aan alle knoppen te draaien en bruut klinkt
- last but not least de 303 omdat ik daar ook uren mee op de bank kan zitten freaken ;)

noooooo no digits.. no digital crap.. :)

waarom de 303, vertel je werkwijze en de positie van deze in je setup!!

Imac is geen digitale rommel (hier draait mijn DAW super stabiel op dus) :engel:
Maar komputert is te vaginaal voor jou :D

Set up van een 303? uh....... knoppen draaien (that's it) en programmeren natuurlijk (maar dat is iedere keer weer anders) :mega:

Minikorg 700. Hij is ook nog bijna vastgeroest op steeds dezelfde settings. Waarom is hij mijn favoriet? Dat kan je niet typen, dat moet je horen.

Dat is toch n top5 van favorieten in mijn geval. met z'n vijven op nummer 1:

- Lexicon 960L
- Lexicon 480L
- Brauner VM1
- Westlake BBSM12
- Cranesong HEDD

Waarom: Dat moet je horen....

NI Maschine. Sinds ik die heb maak ik muziek. Wat ik daarvoor deed was vooral vraagtekens in mijn hoofd maken (Ableton Live)
En of dat digital crap is? Ik kan er prima mijn speeltjes mee samplen ook. Ik beschouw 'm niet als software

Roland Space Echo staat op 1.
Prachtige sound een mooi zwevend sausje maakt van je bron.

Synthgerelateerd: Juno60 of CS50..daar kan ik altijd maar lastig tussen kiezen.
Maar ik vind dat fjine synths omdat ze lekker makkelijk en snel werken.

Sp 404

Te gek simpel ding batterijtjes er in en lekker sampelen met zijn vreselijk slechte onboard mic.
Mijn eerste ideetjes komen altijd hier vandaan.

Yamaha S30. De adapter van de Roland JX-1 heb ik nog niet kunnen vervangen en ik heb daardoor de JX-1-partijen op de S30 moeten doen. Het klinkt niet zo mooi, maar het kan wel. Andersom zou ik op de JX-1 vrijwel niets van de S30 kunnen doen. Dus als ik slechts 1 synth zou mogen meenemen...

De combi van mn fender american deluxe stratocaster en mn vox ac30(ergens uit '73 ongeveer) is meesterlijk
Maar goed
Er is zoveel leuks
Synths, piano's gitaren basse drums blazers trommels etc

Back